Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!

Dział: Serwis Dodano 4 lata temu





  1. dajkam

    Tak jak w temacie. Interesuje mnie wszystko o tych silnikach. Czy mają jakieś blokady. Ile wytrzymują. Jaka jest moc. Problemy z tymi silnikami. Wady tych silników. Plusy tych jednostek. Średnie zużycie paliwa. W jakich motorowerach bądź skuterach są montowane. Prędkość(średnia). Ceny części oryginalnych.

    Jednym słowem wszystko co Wiecie o tych silnikach. Albo jak je ktoś serwisuje bądź naprawia to chce usłyszeć jego opinie.

    "Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż"
    Napisano 4 lata temu, przez dajkam, Postów: 115, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. MichalWujak

    Jak chcesz czegoś się dowiedzieć o przykładowym motorowerze z tym silnikiem to pisałem artykuł o Rieju RRX: http://www.skuterowo.com/rieju-rrx-miejski-wszedolaz/

    Minarelli AM6 to chyba najpopularniejszy silnik w motorowerach 2T. Stosowany jest w motorowerach takich marek jak Yamaha, Aprilia do 2006 roku, Rieju, Peugeot, Motor-Hispania, Beta, Honda.

    Zazwyczaj blokady sprowadzają się do kryzy w kolanku wydechowym i zbyt małej dyszy w gaźniku.

    Co do wytrzymałości to generalnie tłok i cylinder wytrzymują do 20 tysięcy, później trzeba zrobić szlif pod nowy tłok, wymienić wszystkie łożyska i uszczelniacze, jeśli nie wymienia się wału na nowy to także dolne łożysko korbowodu i silnik jeździ dalej. Co pewien czas trzeba wymieniać części, które się zużywają, jak np. tarcze sprzęgła, zestaw napędowy, ale to co ponad 10 tysięcy.

    Moc z całkowicie seryjnego silnika to gdzieś ok 6KM, ze sportowym wydechem może mieć ok 8KM i tyle nawet podają producenci w instrukcjach jako możliwa do osiągnięcia moc maksymalna.

    Prędkość jaką można osiągnąć zależy od przełożenia (zębatki zdawczej i przy kole) oraz od rodzaju kół (koła szosowe z normalną oponą lub terenowe z kostkowymi) i wynosi od 75km/h dla terenówek do 90km/h dla a'la ścigaczy.

    Spalanie w zależności od jazdy od nieco ponad 3L do ponad 4L.

    Ogólnie jak na 12 lat produkcji silnik jest całkiem nowoczesny, posiada wałek wyrównoważający, skrzynię z 6 przełożeniami, układ smarowania podający różną dawkę oleju w zależności od obrotów silnika. Jakichś wad konstrukcyjnych raczej nie ma, przynajmniej ja takowych nie stwierdziłem. Silnik dosyć prosty do samodzielnego serwisowania.

    Części seryjne są raczej słabo dostępne, natomiast dobrze rozwinięty jest rynek części tuningowych o parametrach części seryjnych lub sportowych. Ceny możesz sprawdzić w takich sklepach jak Mieloch, Racing-Planet, SXT czy allegro.

    Napisano 4 lata temu, przez MichalWujak, Postów: 495, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  3. dajkam

    A ma ktoś listę Motorowerów z tym silnikiem?

    Napisano 4 lata temu, przez dajkam, Postów: 115, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. elastyna

    http://motocykle.dodaj-gazu.pl/2011/04/minarelli-am6/ tutaj jest

    Cpi Oliver 2t 2005r
    Napisano 4 lata temu, przez elastyna, Postów: 244, Użytkownik Link do wypowiedzi

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Romet ADV150 i Z175: Nowości od Rometa

Romet ADV150 i Z175: Nowości od Rometa

20 Grudzień 2013

Nowością w kolekcji Romet na sezon 2014 są motocykle ALLROAD na wszystkie drogi: przeprawowo-turystyczny Romet ADV150 i uniwersalny do jazdy w mieście i poza miastem Romet Z 175.

Motocykle Wiadomości7 opinii

Wymiana łożysk na wale i uszczeleniaczy: Tutorial

Wymiana łożysk na wale i uszczeleniaczy: Tutorial

02 Sierpień 2010

Tego typu zabiegi serwisowe często wydają się bardzo skomplikowane. Tak też jest w rzeczywistości. Jednak dzięki wideo tutorialowi inżynierów zza naszej zachodniej granicy można samodzielnie krok po kroku wymienić zarówno łożyska, jak i również uszczelniacze.

Wideo2 opinii

Znak B-44: koniec strefy ograniczonej prędkości

Znak B-44: koniec strefy ograniczonej prędkości

30 Grudzień 2010

Znak wskazuje wyjazd ze strefy ograniczonej prędkości.

Prawo0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.