Silnik 139QMB 49.5 ccm – kompresja.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Silnik 139QMB 49.5 ccm – kompresja.

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Chinol_180 Chinol_180 4 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #147530
    Zdjęcie profilowe tomi511
    tomi511
    Użytkownik
    • Postów: 12

    kompresjia z takim cylidrem i na takim silniku ma być na zimnym 4.5 bara 4 bary mi na tyle odpala a ta skala 10.5 : 1 to napewno to nie jest liczone w barach

    #147537
    Zdjęcie profilowe kuba90876
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    nie wiem jakim cudem ci ten silnik jeszcze odpala, a co dopiero jeździ . ale według wszystkich manuali, instrukcji itd kompresja prawidłowa to właśnie 10.5 BARA.

    #147570
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Skoro pytanko o kompresji to ja też zadam swoje 4 grosze, a mianowicie jakim urządzeniem mogę sprawdzić kompresje? Podejrzewam, że się jakiś kompresor wkręca w otwór świecy? Jaki, i co dokładnie potrzebne jest, aby sprawdzić kompresje?

    #147583
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Kompresję sprawdza się manometrem, na rozgrzanym wcześniej silniku. Wykręcasz świecę, wkręcasz końcówkę manometru, odkręcasz manetkę na max i „odpalasz” czy to z kopniaka czy startera elektrycznego.

    #147585
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    Dla seryjnego silnika GY6 4T 139 QMA/QMB 50 cm3, stopień sprężania (compression ratio) według instrukcji serwisowej wynosi zasadniczo… 10,5 (jednostka liczbowa bez nazwy)

    Stopień sprężania x 0.125 (przyjęta wartość stała dla benzyniaków) = ciśnienie w MPa (megapaskal)
    To nam daje po wyliczeniu ciśnienie sprężania nieco powyżej 1,3 MPa = 13 barów (w przeliczeniu to jest wartość około 190 Psi = pound per square inch → funt na cal kwadratowy czyli imperialna jednostka ciśnienia).

    Manometr.jpg

    Na przedstawionym zdjęciu manometru warto również zwrócić uwagę na ten dwukolorowy pasek pomiędzy skalami wartości ciśnienia. Kolor zielony wskazuje na dobry stan silnika, w tym np. pierścieni i zaworów.
    Kolor czerwony wskazuje już na pewne problemy z silnikiem (sugeruje zużycie podzespołów).
    Przykładowy wynik pomiaru (czerwona strzałka = wynik 4 bary) oznacza konieczność interwencji mechanicznej.

    Stopień sprężania jest to teoretyczna proporcja ilości powietrza znajdującej się w dolnym położeniu tłoka (DMP) cylindra spalinowego, a ilością powietrza w górnym położeniu tłoka (GMP).
    Ciśnienie sprężania to zaś rzeczywiste ciśnienie wyrażone w jednostkach ciśnienia występujące podczas sprężania.
    Ciśnienie sprężania jest jedną z miar, a właściwie główną miarą zużycia silnika (jest to wiedza książkowa).

    Jak mierzyć ciśnienie sprężania?
    Ciśnienie sprężania w silniku benzynowym mierzymy w następujących warunkach:
    -właściwie wyregulowane luzy zaworów przy silniku 4T;
    -silnik nagrzany do temperatury pracy (z tym może być jednak czasem problem, jeśli silnik już nie odpala);
    -w pełni naładowany i sprawny akumulator (może i niekoniecznie, jeżeli skorzystamy z kopnika);
    -manetka gazu maksymalnie odkręcona (pełne otwarcie przepustnicy gaźnika);
    -wykręcona świeca zapłonowa (w jej miejsce przykładamy manometr pomiarowy).

    A z innych materiałów poglądowych polecam np. tę stronę:
    http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

    Pozdrawiam wszystkich i do dzieła, to działa. 😀

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: