Rozpolowanianie Silnika/Wymiana Wału – Poradnik Danielsona
- This topic has 22 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 13 years, 11 months temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 17 października 2009 dnia 22:50 #227560AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
A wiec tak. Jak wiecie miałem wypadek na speedzie wiec go rozbieram na części. Wiec pomyślałem ze przydalby się poradniczek jak krok po kroku rozebrac silnik. Poradnik jest robiony już bez waria i wentylatora ale to chyba każdy potrafi sciagnia. A na koncu Maly bonus 😉
1.Przetrzec kartery i cylek. Najlepiej druciakiem+benzyna ladnie schodzi.
2. Nastepnym krokiem jest wykrecenie nakretem z szpilek cylindra lub dlugich srob zalezy jaki model. Wiec odkręcamy po skosię raz jedna raz drugo stopniowo. Po rozkręceniu ściągami glowice i cylinder. I pokaze nam się tloczek 😉
3.Bierzemy do reki drogne kombinerki Ew. malutki szczypczyki i wyciągami zawleczk/zabezpiecznie (jak kto woli) i z tloka i wyciągamy sworzen. Po czym ściągamy tlok
4.Teraz zabierzemy się za magneto. Większość ludzi kupuje sciaacze itd. Moim zdaniem? Szkoda kasy Potrzeba będzie stalowy blacha 2cm/10cm starczy i minimum 3-4mm grubości żeby nie peklo. Robimy tak:
-submiarka mierzymy rozstaw srub w magnecie
-wiercimy dokladnie tak samo w naszej blasze otwory
-wykrecamy srube od magneta
-delikatnie ja nakręcamy żeby tylko trochę się trzymala
-nakladamy na nia blache i wkręcamy srobki
Fot.
-najlepiej 2 grzechotki i razem prawo i lewo dokręcamy
-po dokręceniu jest samo nie zejdzie a widac ze jest naciagnieta blacha to wystarczy delikatnie mlotkiem popukac.
-Powtarzac ta czynność Az zejdzie.
5.Mamy już ściągnięte magneto. Zostaly cewki sa one na 2 srobu 8’ + mocowanie 2x 8’ (peugeot vertical) ja zostawiłem ponieważ karter z tym sprzedaje. Normalnie schodzi
6.Teraz zostalo rozpołowienie niby najtrudniejsze. Nic bardziej mylnego. Jak najcieńszy śrubokręt i mlotek i pukamy naokoło kartery nie w kartery tylko w uszczelke.
7. Gdy już uszczelka/silikon pusci bierzemy gumowy mlotek lub jak ktos nie ma drewno i zwykły mlotek i trzymając za jedna czesc karteru pukamy wal (delikatnie)
8.Gdy już uda nam się rozpołowić w jednej części zostanie nam pewnie wal u mnie zostal w części z magnetem. Karter wsadzamy w imadlo i tak jak rozpalawialismy pukamy gumowym mlotkiem lub przez drewno.
9. Teraz mamy już wal na wierzchu i rozpołowiony silnik Możemy montowac sportowy wal lub inne podzespoly Bonusem był własnoręcznie zrobiony ściągach który można zrobić bardzo prosto. Zdjęcia i opis jest moja własnością 😉 wiec proszę bez zgody nie kopiowac
Milej pracy17 października 2009 dnia 22:55 #227561AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Oceńcie czy zasługuje na przyklejenie :))
17 października 2009 dnia 22:57 #227562AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Jak najbardziej zasługuje na przyklejenie 🙂 Daje 5+ :]
17 października 2009 dnia 23:08 #227563AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Klej to RudY 😉
17 października 2009 dnia 23:11 #227564AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
ładnie tylko według mnie troszkę brakuje zdjęć, pierdoły bo pierdoły jak np. to że trzeba ściągnąć jeszcze iskrownik, pierścienie segera (przynajmniej w minarelli), jak wybić wał, dla noobków, łożyska w przypadku jak zostaną w karterze, że podczas skręcania do kupy potem uszczelnić to sylikonem żaroodpornym itd ;p ale ogólnie spoko, mogłoby być ciut więcej fotek np. podczas rozpoławiania karterów młotkiem jak pukasz w te kartery
17 października 2009 dnia 23:15 #227565AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
kumpel trzymal kartery ja pukalem i drewno trzymalem to w zebach aparat mialem mieć?? xD Robilem wtedy kiedy mozliwosci byly 🙂
17 października 2009 dnia 23:15 #227566AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Danielson napisał:
Jak najcieńszy śrubokręt i mlotek i pukamy naokoło kartery nie w kartery tylko w uszczelke.
jeśli masz na myśli wsiąść płaski śrubokręt i próbować go wciskać na łączenie karterów żeby je “rozszczepić” to nie polecam bo kartery to aluminium i takim czymś może się lekko pogiąć i potem będzie nieszczelny i tylko kłopoty.
[ Dodano: 17-10-2009, 23:16 ]
kumpel trzymal kartery ja pukalem i drewno trzymalem to w zebach aparat mialem mieć?? xD Robilem wtedy kiedy mozliwosci byly 🙂
ja tam sam bez problemu z rozpoławianiem karterów sobie poradziłem xD
mogłeś np postukać trochę aż się rozejdą kartery potem przyłożyć drewno i zrobić fotkę żeby było widać mniej więcej jak to zrobiłeś ;p17 października 2009 dnia 23:17 #227567AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Zrob cos dla forum to forum pojedzie ci po ambicjach 🙁
17 października 2009 dnia 23:18 #227568AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Tak czy owak jak najbardziej do podklejenia … fakt faktem mało jest fotek ale jest poradnik który zapewne nie jednemu się przyda…
17 października 2009 dnia 23:30 #227569AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Danielson napisał:
Zrob cos dla forum to forum pojedzie ci po ambicjach 🙁
soryy zapomniałem, nie wolno komentować źle i zwracać uwagi xd
no więc super wypas wyczesany poradnik…
ja tylko mowie co by można poprawić, to nie fotka.pl że wszystkie opinie ograniczają się “ohh ah zajebiście”
poza tym gdzieś tam pisałeś że miało być ponad 20 fotek tak czytałem a tu raptem tylko 5 według mnie zdecydowanie za mało jak na taką robote jak wymiana wału ale i tak do podklejenia bo w końcu jedyny poradnik o wymianie wału.17 października 2009 dnia 23:36 #227570AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
na razie neich zostanie będzie lepszy to usuna ten i nowy wkleja 🙂 Najlepiej krytykowac ale zrobić to juz nie 😉 Mafioz, nie bierz tego do siebie bo to nie bylo do ciebie tak tylko glosno mysle
17 października 2009 dnia 23:39 #227571AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
no to dobrze że wstawisz nowy bo to jest na serio mało fotek … 5 fotek to do poradnika samego jak wymienić wariator … a tu jak rozpołowić silnik cały więc żeby to był dobry poradnik to nawet i więcej powinno być niż 20 🙄 Dużo fotek w poradnikach to 3/4 sukcesu 🙄
18 października 2009 dnia 00:56 #227572AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Mógł nie robić wcale ; DDD Wiec nie ma się czego czepiać ; d Na podklejenie ; ]
18 października 2009 dnia 12:16 #227573AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
LooSiu napisał:
Mógł nie robić wcale ; DDD Wiec nie ma się czego czepiać ; d
czyli ma się zrobić taka fotka.pl/nasza-klasa.pl?
że wszystkie komętarze nie ważne pod czym ograniczają się do “ale super, bosko/pięknie” itd i zero krytyki taką no super to witaj fotkojednosladzie.pl…
bo tak wynika z Twojej wypowiedzi że nie wolno skrytykować bo chłopak zrobił i trzeba mu za to dziękować18 października 2009 dnia 12:21 #227574AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Zrobił, dobrze jest bo na pewno nie jednemu użytkownikowi w jakimś stopniu pomoże.
Ale na minus działa skąpa ilość dodanych fotek. Danielsonowi, ładnie dziękujemy za wkład pracy, ale wyrażamy nadzieję ze kiedyś pojawi się lepszy poradnik 😉13 kwietnia 2010 dnia 08:42 #227575AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
jeszcze takie pytanie czy uszczelka pomiędzy karterami jest konieczna czy to jest tak jak z kałejami (keeway) , ze dają pod pokrywę nie wiadomo w jakim celu
13 kwietnia 2010 dnia 11:53 #227576AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
wrona, konieczna.
13 kwietnia 2010 dnia 13:04 #227577AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
potwierdzam musi być
13 kwietnia 2010 dnia 14:21 #227578AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
ja na sylikonie żaroodpornym mam, chyba wszyscy tak robią. nawet seryjnie keeway uszczelki między blokami nie ma. tylko między karterem a kapą od przekładni.
na łączeniu karterów nie ma uszczelek, sylikon się daje.13 kwietnia 2010 dnia 17:06 #227579AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
wiem juz wszystko wiem pogadałęm z odpowiednimi ludzmi i juz wiem tylko mam jescze jeden problem , nabiłem łozysko na wał i teraz te wał próbuje w sadzić w ten karter , co jest wario i sprzęgło i za cholere nie chce wejść prosto ??
proszę o porady ludzi którzy to ROBILI …
13 kwietnia 2010 dnia 17:11 #227580AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
trzeba było najpierw w karter wbić to by weszło łatwiej ;p
musisz próbować, rozgrzać karter i próbować ustawić wał pod kontem 90st i wepchać nie da się inaczej xd13 kwietnia 2010 dnia 20:17 #227581AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
zrobiłem to zupełnie innym sposobem 🙂 :573: i dało elgandzko rade
13 kwietnia 2010 dnia 20:25 #227582AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
to się pochwal dla potomnych jak xd
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.