Romet RXL 4t - gaźnik i jego blokady (przywrócenie do stanu zablokowanego)

Miałem problem z odpalaniem skutera - odpalam, a on nie trzyma obrotów. Po nagrzaniu wszystko było ok. Skuter poszedł do serwisu, gaźnik wymieniony na nowy. Po przejażdżce skuter chyba stracił swoje blokady, bo tak jakby potrafi jeździć szybciej. Przeglądając internet dowiedziałem się, że Romet stosuje "złotą śrubkę" w gaźniku, która ogranicza maksymalne otwarcie przepustnicy w gaźniku - jako że mój rumak teraz potrafi wejść na wyższe obroty, to podejrzewam, że nowy gaźnik może tego ograniczenia nie mieć. Może się też okazać, że któraś z innych blokad wypadła (podobno jest jakiś kabelek, który jest odpięty). Poniżej zamieszczam zdjęcia starego gaźnika. Czy ktoś może mi wskazać gdzie szukać tej magicznej "złotej śrubki"?
Album ze zdjęciami: http://imgur.com/a/bGNOW
Na drugim zdjęciu jest śruba wolnych obrotów, a na czwartym do regulacji mieszanki. Czyżby mój model nie miał blokady na gaźniku?

Druga sprawa, na ostatnim zdjęciu widoczny jest gumowy kapturek na metalowym dzyndzlu, oraz blaszka idąca od półksiężyca na którym wisiała linka - blaszka ta nie trzyma się tego dzyndzla, a pewnie powinna. Od czego ona jest i jakie mogą być objawy tego, że jest krzywo?

Ps. Tak, wiem, że jeździ szybciej i w ogóle jest fajniej, jednak jako postać praworządna dobra wolę mieć wszystkie blokady na miejscu.

w twoim skuterze były montowane 2 rodzaje blokad (troche inne zalezy od rocznika) w nowych modelach byla to tylko srubka w gazniku , ktorej nie masz bo doszlo do jego wymiany.
Zippy Torosy sa blokowane z kolei tylko na module.
W starych rxl kiedys byly blokady na module , roczniki 2013,2014,2015 miały w romecie tylko śrubke, przynajmniej te egzemplarze które miałem w sklepie.

Dzięki za informacje.
Udało mi się namierzyć śrubkę - chodzi o tą, która znajduje się w wieczku/pokrywce gaźnika? Mam poprzedni gaźnik, możliwe będzie przełożenie starej pokrywki do nowego?

Watermelon, to na ostatnim zdjęciu z gumką, to pompka przśpieszacza. W chwili gwałtownego ruszenia manetką gazu, ta pompka wtryskuje w gardziel dodatkową porcję paliwa przez mosiężną rurkę widoczną na 3 i na 5-tym zdjęciu (ta skosem wewnątrz gardzieli, przed przepustnicą). Blaszka powinna być poziomo żeby móc nacisnąć na dzyndzel pompki i reagować na kręcenie kołem od linki gazu (pokręcasz - wciska się pompka). Zachowanie: czasami powoduje że nie zgaśnie silnik przy nagłym otwarciu przepustnicy, a czasami stwarza problemy bo go zalewa paliwem :-)
.
Starą pokrywkę powinieneś dopasować pod warunkiem że nie wstawili Ci gaźnika z większą przesłoną (18mm zamiast 16mm). Odkręć jedno i drugie i przymierz.

Otwarłem stary gaźnik, ale żadnej śrubki nie znalazłem ( http://imgur.com/d106yBX ). To gaźnik, który był fabrycznie w skuterze. Czyżby więc nie miał on żadnych blokad?

Może miał ale nie na gaźniku? Może był pierścień w wariatorze, a mili Panowie którzy wymieniali Ci gaźnik przy okazji go wyjęli?

Gaźnik ze zdjęcia wydaje się być odblokowany, przynajmniej złotą śrubką. Inna blokada to skręcona śrubka, która blokuje pełne otwarcie przepustnicy. Może ci ją wykręcili? Mój były RXL, z dużą lampą, czyli ten starszy miał blokady na: gaźniku (złota śrubka i śrubka ze sprężynką), wariator (podkładka), filtr powietrza (zwężka), moduł zapłonowy (ostro poblokowany, kręcił 7k max przez co jechał ok. 47 km/h, po zmienieniu kręcił do 12k i odciny, v-max zwiększył się do +/- 63km/h). To wszystkie blokady które są w starszych RXLach.

Ehhh, ;-)