Romet Retro 7 – ledwo osiąga 40 km/h (wg licznika)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #187959
    alande
    Użytkownik
    • 5
    • 31Postów:

    Witam, mam problem którego wcześniej nie było, a mianowicie: skuter startuje ok. ale przy po prędkości 35 km/h wskazówka ledwo co porusza się w kierunku 40 km/h, a wcześniej byłaby już conajmniej na 45 i więcej. Przy niemal maksymalnym gazie pokazuje te 35 km/h i w miarę upływu czasu przesuwa się ślamazarnie do 40km/h. Myślę, że gdy wskazuje cały czas ok. 35 km/h jest już raczej ponad 40km/h.

    Skuter ma 850km przejechane. Cały czas docierany wg instrukcji.

    Oto co robiłem w ostatnim czasie przy skuterze:

    – (po 800km) wymiana oleju przekładniowego na taki na którym pisało \\\\\\\\\\\\\\\”80W SAE\\\\\\\\\\\\\\\” nie była to marka z instrukcji rometa, ale typ chyba się zgadza
    – (po ok. 835km) czyszczenie filtru powietrza wg instrukcji z neta (ludwikiem, wypłukać, wysuszyć) – skuterek już miał powyższy objaw przed czyszczeniem. Zauważyłem, że troszkę było paliwa w komorze z filtrem, ale to tak jakby ktoś wziął na palec benzyny i smarną lekko w tej komorze.
    – regulacja naciągu rączki hamulca, ale tu dość mało naciągnąłem

    I jeszcze jedno – ostatnio przy stanie paliwa na przedostatniej kresce (nie tej co wskazówka wtedy jest opadnięta) dolałem 4.5l benzyny, ale nie wiem czy to mogła być przyczyna…

    Pasek troszkę piszczy jak się zwalnia ze sporej prędkości, a tak w jeździe to ok.

    Jakieś rady, czy u Retro 7 to normalne?

    #187987
    alande
    Użytkownik
    • 5
    • 31Postów:

    Help 🙂 Nie wiem, może przesadzam i wszystko jest ok. Mam brak wiary we własne możliwości, ale wszystko robie zawsze wg filmików z internetu.

    #188003
    Anonim
    Nieaktywny
    • 22
    • 398Postów:

    Ludwikiem?;d, Zawory pewnie nie były regulowane… Nie chce być chamski, ale chyba każdy mi przyzna racje że jak będziesz tak dalej z filmików reperować skuter to przyszłości temu skuterowi nie wróże (lecz może wszystko zrobisz dokładnie;).
    *
    Po sprawdzaj przy okazji czy te cudo ma jeszcze blokady w necie o tym akurat dużo piszą;)

    #188036
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • 612Postów:

    Nawet nie wiem, cóż to za model, ale stawiam, że jest to typowe 139qmb z marketu.
    Generalnie, jeśli chodzi o benzyne w filtrze powietrza to wszystko jest ok z tym.
    Co do czyszczenia mogłeś leciutko jeszcze olejem natłuścić, żeby lepiej syf zbierał, ale generalnie nie polecam czyszczenia filtrów, gdyż do tego typu skuterów masz filtr za 5zł nawet.

    Wymiana oleju w przekładni to już poważniejsza czynność musisz uważac, spuściłeś na pewno cały stary olej?
    Jeździłeś intenstywnie zaraz przed wymianą oleju? (nie powinieneś)
    Co do oleju to nie wiem co zalałeś, ale warto nie oszczędzać na oleju, lepiej kupić porządny markowy.
    Ja np. od zawsze jeżdżę na Mobil 1 Mobilube 85W90.

    Sprawdź czy koło się nie blokuje, w sensie czy możesz spokojnie je zakręcić ręką.
    Dolanie paliwa pod korek jeśli dobrze zrozumiałem, nie ma tu znaczenia.

    A co do @up to kolega przesada, każdy się kiedyś uczy, jak nie ma jak inaczej to dobre i to, i bez obrazy ale masz tani skuterek idealny do poduczenia się czegoś, sam taki miałem i trochę się na nim nauczyłem. 🙂

    #188042
    alande
    Użytkownik
    • 5
    • 31Postów:

    serafinq napisał:

    Ludwikiem?;d, Zawory pewnie nie były regulowane…
    Po sprawdzaj przy okazji czy te cudo ma jeszcze blokady w necie o tym akurat dużo piszą;)

    W sumie tak na wyrost napisałem ludwikiem, a był to inny płyn do mycia naczyń. Sugerowałem się filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=alS4SM1k7aM, tu też tak nipisano: http://www.skuterowo.com/forums/topic/czyszczenie-filtra-powietrza. Blokad nie będę zdejmował, bo jak czasami można wyczytać na skuterowo powyżej 45km/h będzie to już motocykl. Def. z wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motorower, może w przepisach też jest gdzieś, ale niechce mi się szukać.

    Nawet nie wiem, cóż to za model, ale stawiam, że jest to typowe 139qmb z marketu.
    Jeździłeś intenstywnie zaraz przed wymianą oleju? (nie powinieneś)
    Co do oleju to nie wiem co zalałeś, ale warto nie oszczędzać na oleju, lepiej kupić porządny markowy.
    Ja np. od zawsze jeżdżę na Mobil 1 Mobilube 85W90. A o regulację jakich zaworów chodzi?

    Tak, 139qmb. Przed wymianą nie jeździłem intensywnie: 4km w jedną i 4km z powrotem i potem stał z 1h. Olej zleciał do końca.
    Olej był w sumie bezmarkowy było napisane na nim tylko SAE 80W , a instrukcja zaleca 80W SAE 80 więc raczej ok. Koło się nie blokuje – sprawdzałem po tym jak trochę za dużo dekręciłem śróbę regulacyjną od tylniego hamulca – było tak, że rączka przy hamowaniu przy ściśnięciu szła jakieś 2cm, a teraz jest z 3,5cm.

    Zauważyłem, że też powietrza mam w tylniej oponie mało tak, że palcami się trochę ugniata. Pompka z manometrem na przyjść lada dzień to sprawdze. Pytanie tylko czy za małe ciśninie w oponie może powodować problemy z osiąganiem “większych” prędności?

    #188046
    alande
    Użytkownik
    • 5
    • 31Postów:

    Sprawdziłem teraz dokładniej, Olej przekładniowy wlałem: 80W GL4 (niema napisu SAE), konfekcja Agro-Oil. Ojeciec pewnie leje go do ciągnika… Wg instrukcji powinien być firmy liqui Moly, ale mniejsza z tym tylko, że tam jest GL5. Dużo to nie przeszkadza, że GL4 a nie GL5? Chociaż na allegro jest np. http://allegro.pl/olej-motul-scooter-gear-api-gl-4-80w90-skuter-2-4t-i4820640173.html i tu jest GL4… A oleju do tej przekładni wlałem tak, że co kilka sekund krople oleju wypadały z tego miejsca co służy do dolewania go więc myślę, że też ok.

    Sory, że tak na raty ale jednal zalecany przez producenta ma jednak 4GL http://allegro.pl/olej-przekladniowy-liqui-moly-racing-gear-80w-i5193982824.html

    #188072
    alande
    Użytkownik
    • 5
    • 31Postów:

    Problem rozwiązany – za małe było ciśnienie w oponach, głównie tylniej.
    Przód było 150kPa – a zalecane 200Kpa
    Tył było ze 150kPa co najwyżej a musi być 225 wg instrukcji.

    Skuterek o niebo lepiej się zbiera, jak na początku sezonu.

    Tak więc sprawdzajcie regularnie ciśnienie w oponach, nie zaszkodzi.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button