Romet retro 7 125 Pomocy!!!

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Romet retro 7 125 Pomocy!!!

Ten temat zawiera 25 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Michał Szurgociński 9 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 26 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #310596

    Michał Szurgociński
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Witam. Zakupiłem nowego Rometa retro 7 125cc. Zwracam się z prośbą o pomoc. Mianowicie chodzi mi o przyspieszenie i V-max. Czy jest to możliwe że mój skuter jest poblokowany? Czy jest to możliwe że 125 nie chce pojechać więcej niż 74km/h? Może są jakieś blokady? Ludzie pomóżcie bo w trasie nie mogę nawet do 90 się rozbjać. Co mam robić? Lać mocniejsze paliwo?

    #310598
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Jaki przebieg? Dotarty? Prawidłowo docierałeś? Grzeje się?
    125-ki nie są blokowane. Wyżej oktanowe paliwo nic Ci nie pomoże, a może pogorszyć sytuację. Prawdopodobnie mogłaby pomóc regulacja gaźnika. Pamiętaj jednak, że ten silnik jest generalnie słaby…
    Ten skuter ma przede wszystkim oryginalnie wyglądać, a nie być królem szosy… :(((

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #310600
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Przy okazji sprawdź GPSem, czy licznik nie łże dla odmiany w dół… czyli nie zaniża prędkości, żebyś się na jakąś minę nie władował 🙂

    #310622

    Michał Szurgociński
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Dziękuje za odpowiedź. Skuter ma przejechane 105km i staram się jeździć delikatnie. codziennie jadę ok 10 km trasą plus 6 w zakorkowanym mieście. O ile przyśpieszenie jest ok o tyle jechanie 74 na trasie to skandal. Powiedzcie proszę co zrobić? Czytałem i oglądałem filmiki jak rozblokować skuter. Udało mi się wyjąć gumę z filtra powietrza ale to nic nie dało. Szukałem śrubki pod dekielkiem w gazniku, ale znalazłem tylko długą spreżynęi nie wiedziałem co z nią zrobić… Doradzcie coś proszę

    #310624
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Ale on nie jest zablokowany… Ma niekompletne 7 kucyków i prędkość max. podaną przez producenta 80km/h. Demonem prędkości nie będzie.
    Najpierw go spokojnie (bez takiego katowania na maksymalnych prędkościach) podocieraj. Jak zakończysz po 1000km zobaczysz, czy się trochę rozruszał i osiąga te 80 km/h, czy nie. Jak nie, możesz zacząć kombinować z wariatorem, ale pomału, a nie tak ze sklepu na ekspresówkę 🙂

    #310631
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 155

    jak mój superjunak był zestrojony i shamowany na równe 7KM (NA KOŁACH – wiec na silniku ciut więcej) to przy masie 104kg +Mła rozpędzał się do 85-88km/h.
    Tutaj są dane od 6,36KM do 7KM i brak info o masie ale stówka to lekką ręką. Ludziki użytkujacy piszą że w trase się nie nadaje bo jedzie max 86km/h wg GPS i to tylko u nielicznych.
    Wiec po prostu – on tak ma.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #310775

    Michał Szurgociński
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Ludzie. Jakaś masakra. Nalałem mu 98. Dziś jadę jak zwykle po swojej trasie i nagle poczułem szarpnięcie i jeździ jak 50cc. V- max spadła do 45 km/h a przyśpieszenie jak w Ikarusie z kompletem pasażerów. Co tym razem??? Coś się rozwaliło? skuter ma przejechane 186km

    #310778
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Że zacytuję Druida: ^Wyżej oktanowe paliwo nic Ci nie pomoże, a może pogorszyć sytuację.^ Może faktycznie potrzebna jest regulacja gaźnika, tylko może nie na 98? Zlej to, zalej 95, trochę pojeździj, zobacz, czy wróci do normy. Przy 300km pewnie masz przegląd gwarancyjny, poproś wtedy o regulację gaźnika

    #310784

    Michał Szurgociński
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Dziękuję za pomoc. W poniedziałek oddaje do serwisu. Zobaczę co mu dolega. Mam nadzieje że nie przegrzałem silnika… Nie wiem czy gwarancja to obejmuje

    #310786
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Kurde. Wychodzi że ja jestem jakiś mega pobłażliwy dla mojej maszynki… Obecnie 380km na liczniku w 4 dni. Pierwsze 200km to prędkości 40/50km/h. Po 200stu zacząłem dochodzić do 60ciu. Dziś, po przeglądzie dopiero jakieś 80 na chwilę… Wszystko z obawy o silnik. Kolega ostro dociera swojego Rometa.

    #310788
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    No właśnie…

    #310792
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 155

    tak, a tutaj 105km przebiegu i już maxa potestował. Mogło się zle skonczyc

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #310796
    Zdjęcie profilowe Piterkowiec
    Piterkowiec
    Użytkownik
    • Postów: 35

    Michał, co do osiągów Retro 7 125, to raczej wszystko jest ok.
    Vmax na dotarciu równe 74km/h jest dobrym wynikiem.

    Natomiast Romet Retro 7 jak też Junak Vintage 125 mają dosyć słabe silniki ( 6,5KM) więc raczej nie pojedziesz nimi więcej niż 85 km/h po dotarciu. Chyba że jesteś bardzo szczupłym facetem.
    Dla porównania , ja jeżdżę Sym Fiddle II 125s o mocy 8,8KM i mój Vmax wynosi 95km/h – po dotarciu ( moja waga ok. 105kg).
    A zresztą takimi sprzętami to jazda z prędkościami powyżej 75 jest już mało przyjemna (bez szyby).

    I nie tankuj benzyny 98 – nie ma najmniejszego sensu, nic nie pomoże a może spierniczyć silnik.
    A co do usterki , to jedz do serwisu jak masz na gwarancji, bo przyczyn może być masa.

    pozdrawiam Piterkowiec
    #310839
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 340

    Ja tu widzę dwie nieprawidłowości. Zły dobór sprzętu do oczekiwań i niewłaściwe, a tak naprawdę brak docierania silnika. Mam skuter z silnikiem GY6 125 i po przebiegu 500 km przy chwilowym odkręcaniu na max, licznik wykazał 80 km/h, ale już po przebiegu 1500 km v-max licznikowe na prostej drodze dochodzi do 90 km/h. Realna prędkość zapewne 85 km/h, i właśnie taka widnieje w danych technicznych tego skutera. Przy nowym silniku najważniejsze jest pierwsze 500 km, i wtedy lepiej stosować dziadkowy styl jazdy. Poza tym, jeżeli v-max danego sprzętu wynosi np. 80, to nie oznacza to, ze zdrowo jest bez przerwy ciskać z taką prędkością. Tym bardziej w przypadku typowych chinoli chłodzonych powietrzem.

    #310886
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    O tym samym mówimy koledze od początku…

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 26 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie