Romet Radical 717 2T ściąganie blokad

Witam serdecznie!
Zakupiłem skuter Romet Radical 717 2T z 2010 roku.
Chciałbym jednak aby jego V-MAX wynosił więcej. To mój pierwszy skuter i nie bardzo się znam dlatego proszę o pomoc. Słyszałem o tym ,że są blokady ale nie za bardzo wiem o co w tym chodzi.
Skuter obecnie jedzie 60 km/h

Widziałem filmiki na youtube gdzie ten model skutera jedzie 80 a nawet 90 km/h i teraz moje pytanie brzmi co muszę zrobić żeby też tyle jechał?

Pozdrawiam

zmienić cylinder, wariator, pasek, wyregulować lub wymienić gaźnik na większy, może zmienić sprzęgło

Wombat napisał:

zmienić cylinder, wariator, pasek, wyregulować lub wymienić gaźnik na większy, może zmienić sprzęgło

Na jaki cylinder? Jaki wariator ? Jaki pasek? Jaki gaźnik ?

cylinder na większy dający 8-10KM, zapewne i wał, wariator na lepszy, pasek też na lepszy i ew gaźnik też na większy bo jak kupisz lepszy cylinder to wymiana dysz w standardowym może nie wystarczyć.
Wtedy zbliżysz sie do realnych (nie licznikowych) 90km/h

Jak nie ruszałeś żadnych blokad to masz na module na pewno, kup sportowy. Masz też blokadę na wario, taki pierścień. Ew. może go nie być i blokadą morze być mała średnica wariatora i jego odlanie jak u mnie. Jak chcesz z niego jeszcze coś wyciągnąć to kup leovinca zx lub tecnigasa next r, sportowe wario z rolkami 4,5g i załóż sprężynę centralną +1000 i sprężynki sprzęgła +2000.

Cylinder wymieniłem na 70
Wymieniłem Głowicę
Kupiłem sportowy moduł niebieski C.D.I

Wszystkie części kupiłem w sklepie Rometa aby nie kupić z allegro złych niedziałających części.
Nie oszczędzałem.

Obecnie tak jak chodzi mój skuter to porażka.

V-max to 60 km/h
Przyśpieszenie jest tragiczne.
Są chwile kiedy skuter dalej jedzie 45kn/h rzadko kiedy uda mi sie uzyskać to 60 km/h
Może to dlatego ,ze nie wymieniłem gaźnika na większy.
Czy ten będzie dobry?
Czy będzie pasował do mojego skutera?
I czy cena nie jest zbyt niska?

http://allegro.pl/gaznik-odblok-skuter-2t-keeway-kingway-romet-zipp-i5132840074.html

Pomoże mi ktoś ?
Bardzo proszę

gaźnik i wydech a potem regulacja wariatora
Na jaki cylinder wymieniłeś? Jakiś bez nazwy czy coś lepszego?

Jak osiąga te 60km/h? i co potem? wyje, prycha, gasnie? nie reaguje na manetkę?

te 60km/h to powinien i na 12mm seryjnym gaźniku lecieć.
Mój na 19mm gaźniku i przy mocno ograniczonnych rolkami obrotach (do 8300 obr a można go nawet na 11000 zakręcić.. ale ja nie jestem 17letnim stunterem lub DJem) te 75 dość lekko osiaga i raczej dość szybko.

Jak osiągnie te 60 km/h to silnik wyje, generalnie głośno chodzi,czuje bardzo pracę silnika mam wrażenie ,że zaraz wyskoczy, gdy jechałem z górki i zaczął przekraczać te 60km/h to przy 65km/h mi go hamowało. Kiedy jechałem te 60 km/h przez jakiś 1-2 km ciągle to było czuć smród spalenizny.

Cylinder kosztował około 250 zł ale nie podano żadnej firmy.

Tylko ,że jestem raczej zielony. Czy ten gaźnik będzie odpowiedni do mojego skutera ?
http://allegro.pl/gaznik-odblok-skuter-2t-keeway-kingway-romet-zipp-i5132840074.html

Pozdrawiam :)

wyje - to niestety określenie subiektywne. Dla kogoś kto przyzwyczaił się do silnika kręcącego się do 7500 to "wyje" będzie już przy 9000obr. Dla kogoś innego to dopiero początek zabawy.
Jak jesteś zielony to niestety dużo sam nie zdziałasz. Skoro silnik wyje to się kręci i jeżeli nie przerywa to już dobrze. Zapewne nie wiesz do ilu się kręci?
Większy gaźnik pomoże mu się lepiej chłodzić i zapewne na wysokich obrotach dostarczy odpowiednio dużo paliwa - ciężej go przegrzać.
Teraz pozostaje ci wyregulować napęd. Wycie to oznaka że rolki są za lekkie w stosunku do sprężyny centralnej.
Smród spalenizny jest niepokojący - jest kilka opcji a wszystkie opierają sie o zbyt wysoką temperaturę cylindra co zapewne jest skutkiem zbyt ubogiej mieszanki na wysokich obrotach.
Pytanie czy to tylko wypalają się złogi w wydechu czy przegrzewasz silnik.

Koledzy zapomnieli o drobnej sprawie. Z tego, co ja się orientuję, to przy zmianie cylindra na większy w 2T należy albo ponownie wyregulować dozownik pod większy cylinder albo dodatkowo dolewać niewielką ilość oleju do samego baku. Jeżeli skuter wyje a nie ciągnie, to albo masz zbyt lekkie rolki, które nie mają siły wypchać wariatora, albo ślizgające się sprzęgło. Ewentualnie jedno i drugie.

wiesz, tam należy zmienić więcej rzeczy. Bo odpalić to jedno a eksploatować to drugie.

Jeździłem na mieszance olej-paliwo jeden bak
teraz leję odzielnie
dalej robić mieszankę ?

To zależy w jakim stanie jest dozownik. Są dwie szkoły. Jedni w ogóle nie ufają im i zalecają lanie odpowiedniej proporcji oleju do baku. Plusem tego jest pewność, że silnik dostanie odpowiednią dawkę. Minusy to zabawa z proporcjami oraz lanie paliwa pod korek. Druga szkoła, to ta, którą ja preferuję. Czyli korzystanie z dozownika przy jego regularnej kontroli i regulacji. Wystarczy co parę dni zerknąć do zbiornika czy ubywa nam oleju, a co dwa trzy miesiące zerknąć na dozownik, czy się linka nie wyciągnęła. W chyba każdym jest oznaczenie fabrycznej dawki. Plusem jest na pewno wygoda. Lejesz wszystko osobno bez zabaw z kalkulatorem. Paliwa możesz lać tyle, ile drobnych w portfelu. Minus, to niepewność. Nawet częsta i skrupulatna kontrola nie gwarantuję, że dozownik nie odmówi współpracy w samym środku trasy. Niestety, ale taki właśnie jest urok chińszczyzny. Dziś jedziesz, a jutro pchasz.