ROMET MAXI 125 – odpowietrzanie hamulca

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 ROMET MAXI 125 – odpowietrzanie hamulca

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe hans2106 hans2106 4 miesiące temu.

Oglądasz 13 postów - 1 przez 13 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #619831
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    mam pytanie bo nie mogę odpowietrzyć hamulca w tylnym kole już próbowałem wszystkiego i nic czy ktoś ma inny pomysł

    #619849
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    sprawdzić szczelność? wezwać wojsko?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619919
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    noooo już straż była i nic

    #619921
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    dlatego pisałem żebyś wojsko wezwała nie straż. Hamulce mają być szczelne – wtedy je odpowietrzysz lub ich nie odpowietrzysz jak są nieszczelne – bo się bedą zapowietrzać.
    Wielkiej filozofii tu nie ma. Podpowiem ci że jak są nieszczelne to nie oznacza zaraz że z nich płyn kapie. Podparciały wężyk, uszczelka zbiorniczka, wżer na tłoczku lub uszczelniacz tłoczka.. cokolwiek jednym słowem.
    Oczywiście zakładając że umiesz to robić i że odpowietrzniki trzymają.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619969
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    własnie wszystko jest na oko OK skuter ma 4 lata więc gdzie sparciałe wycieków też nie ma a odpowietrzyć nie ma szans , tzn jakiś hamulec jest ale bardzo słaby

    #619970
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    troche mojej winy bo było wszystko sprawne , ale moje ciekawskie oko chciało zobaczyć jak zbudowany jest docisk hamulca i powyciągałem tłoczki i od tego czasu nie moge odpowietrzyć , uszczalniacze tłoczków wyglądają na nie uszkodzone tłoczki chodzą normalnie a odpowietrzyć nie moge

    #619972
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    lubię tę atmosferę niepewności kiedy autor wątku powoli cedzi nam fakty budując napięcie…
    schemat jest co prawda ten sam – i już na drugiej lub trzeciej stronie wątku (jeżeli uda się w zabawę zaangażować aż tyle osób) dowiemy się że nie to że nie działa bo się zepsuło tylko mistrz wsadził w to ręce (ciekawe, pełne zapału ale nieświadome) i od tego czasu nie działa.
    Zakładając że się na tym nie znasz mogłeś rozbierając uszkodzić któryś z elementów – np jeżeli podważałeś śrubokrętem.. itd. Kup zestaw naprawczy zacisku, wymieniaj drobnice i miej nadzieje że to to.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620000
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    masz gest podsumowując wszystko jak ci sie nie chce to nie doradzaj bo chyba te forum jest po to , a śrubokrętem nie podważałem , a po za tym już nie potrzebuje twojej wymuszonej rady DZIĘKI

    #620001
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    nie rozumiesz.
    Elementy się najczęściej psują w typowy sposób – wtedy doradzanie na forum ma sens. Coś było, działało ale przestało – bo nastąpiła usterka. Życie.
    Wtedy kombinując co się ludzikowi zepsuło nie bierzesz pod uwagę rzeczy typu – jest źle złożone, jest gdzieś..jakoś..czymś..itd uszkodzone podczas demontażu. Bo na pewno jest dobrze złożone gdyż działało.
    W twoim przypadku jednak nie.
    Wsadziłeś w to ręce (zakładam że skoro chciałeś zobaczyć jak wygląda zacisk w środku to nie jest to dla ciebie rutynowa robota) i jakoś to zepsułeś rozbierając albo składając albo demontując. Teraz tylko ty wiesz co robiłeś i jak robiłeś i nikt nie oceni czy poprawnie czy nie (juz teraz zakładam że nie). Coś wsadziłeś odwrotnie, dałeś podkładki nie z tej strony, zgubiłes jakiś drucik spręzynujący.. itd – coś jest nie w osi – i już masz jak masz. Tylko to nie usterka a sabotaż (nieświadomy zapewne). Najgorsze że tylko ty wiesz co nagrzebałeś.
    Jednak od razu nie napisałeś że to ty zepsułeś – co zdaje się jest tutaj kluczowe. Za to focha umiesz walnąć.
    Wiec nie bardzo można ci doradzić coś więcej niż to żebyś się podszkolił w temacie hamulców i sposobu ich serwisowania, rozebrał, zweryfikował części, złożył poprawnie i poprawnie odpowietrzył (zakładam optymistycznie że umiesz odpowietrzać i że jeżeli masz tam układ typu ABS lub CBS to wiesz jak postępować w takim wypadku odpowietrzając). Możesz poczytać o spinaniu na noc klamki hamulca trytytką i odpowietrzaniu rano. Jest dużo patentów. Ale na forum możesz dostać CZASEM skuteczną porade ale na pewno nikt ci nie napisze podręcznika z budowy i serwisowania układów hamulcowych – a tobie brakuje podstaw. Wiec albo się podszkol w dziedzinie albo odstaw to do kumatego mechanika. Więcej opcji nie widzę jakbyś od razu napisał że to twoje działanie spowodowało usterkę.

    A teraz się pochwal jak sobie z problemem poradziłeś. Może się komuś to przyda w przyszłości.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620037
    Zdjęcie profilowe wuja69
    wuja69
    Użytkownik
    • Postów: 103

    Wombat ma racje,popieram Go w tej kwestii.

    #620041
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    wiesz co powiem tak , kiedyś miałem motorower na pedały potem motorower lepszy potem romet dwu osobowy to było coś , potem samochód jaki teraz i do mechanika jeżdżę z poważnymi usterkami porostu chce powiedzieć że nie ma naście ani dzieścia lat i niestety zrobię wszytko przy hamulcach w samochodzie i dlatego byłem ciekawy jak działają te hamulce , skuter to dla mnie pojazd nowej generacji i pisząc na forum chciałem uzyskać jakąś poradę a nie wymądrzania się więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak jechać do specjalisty , dzięki za porade

    #620046
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    wiesz, żebym się a tym całkiem nie znał to bym w to uwierzył. Ale niestety wiem jak wyglądają hamulce w samochodzie i hamulce w skuterze i usiłowanie przekonania mnie że to „coś innego” tylko utwierdza mnie w przekonaniu że jednak niekoniecznie ogarniasz. Zwłaszcza jak do tego dodajesz że „przy hamulcach zrobisz wszystko”. To znaczy że niewiele (może poza wymianą klocków w sprawnym układzie) przy nich robiłeś. Odpowietrzanie prostego układu np. cię przerosło. Naprawa tego co popsułeś jak widać też.
    Ale szczęśliwie opinia jest jak dupa i każdy ma własną.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #620048
    Zdjęcie profilowe hans2106
    hans2106
    Użytkownik
    • Postów: 12

    twoja sprawa , i twoja dupa jak napisałeś
    dajmy sobie spokój z tym tematem bo i tak nie dojdziemy do porozumienia

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
Oglądasz 13 postów - 1 przez 13 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie