Romet 767 2T - wariator i gaźnik.

Chcę zdjac blokadę z gaznika i wariatora. Na forum wyczytalem ze aby zdjac blokade na wariatorze trzeba zdjac dekiel i wyjac tuleje. Czy to tylko tyle? Czy trzeba jakis wentylator jeszcze wykrecac? Jakby cos zanim zabiore sie za blokady chce zebrac jak najwiecej informacji zeby czegos nie zepsuć :-)

Zamierzam jeszcze wymienic moduł na odblokowany. I tu mam jeszcze 1 pytanie. Czy musze jakis kabelek przecinac czy nie.

Dobra w takim razie 2 pytanie. Zdejma mi blokady w serwisie? Jesli tak to za ile?

Lepiej sam zdejmij . to blokada w wariatoże to: Najpierw się ściąga pokrywę potem trzeba odkręcić wariator (trzeba mieć taki klucz do blokowania wariatora) i pod tym talerzem jest taka nakłada , tylko nie pomyl z tuleją i się ją wyciąga i potem składa. a na yotube są filmy jak odkręcić wariator...

Mleko123 napisał:

Chcę zdjac blokadę z gaznika i wariatora. Na forum wyczytalem ze aby zdjac blokade na wariatorze trzeba zdjac dekiel i wyjac tuleje. Czy to tylko tyle? Czy trzeba jakis wentylator jeszcze wykrecac? Jakby cos zanim zabiore sie za blokady chce zebrac jak najwiecej informacji zeby czegos nie zepsuć :-)
Zamierzam jeszcze wymienic moduł na odblokowany. I tu mam jeszcze 1 pytanie. Czy musze jakis kabelek przecinac czy nie.

Panie majster elektryku:
1. Blokada wariatora (pierścionek na tulei dystansowej) należy zdjąć po przez odkręcenie pokrywy przekładni, i odkręcenie talerza wariatora kluczem pneumatycznym. Dam sobie głowę uciąć, że bez pneumatyka nie ruszysz tej śruby. Po zdjęciu przeciw talerza należy wyjąc pierścień. Uwaga: Może się okazać konieczność zdjęcia paska napędowego.

2. Gaźnik może, ale nie musi mieć kilka blokad:
a) Zablokowana manetka dodatkową śrubką - Należy ją wykręcić.
b) "Złota śrubka" pod dekielkiem gaźnika - Należy ją wykręcić.
c) Zbyt mała dysza główna - - Należy ją wykręcić, i zmienić na większą np. 80.

3. "Różowy kabelek" jest to kabelek wychodzący z impulsatora na pokrywie przekładni, który idzie przez różne kostki do modułu sterującego. Należy przeciąć kabel, który wychodzi z pokrywy przekładni (impulsatora), który rejestruje prędkość dzwonu sprzęgła, lub jeżeli jest możliwość to odłączyć kabelek z jakiejś zawleczki/kostki, która na pewno się gdzieś znajdzie na drodze do modułu sterującego silnikiem.
Pozdrawiam.

Dzieki wielkie rozowego kabelka nie mam bo on jest w 4t. Ale co mam z wariatorem robic ? Zrobia mi to w serwisie?

Ja na zdjęciu blokad byłem w serwisie zapłaciłem 150zł ale pojechałem tylko po to by gwarancji nie stracić

To 2T. Tuleja w wariatorze, blokowany moduł i ewentualnie zwężka w kanale wydechowym cylindra lub w wydechu. Nie sądze żeby było tam cos innego.

Thx wszystkim ale wale to i jade do serwisu ^^ przy probie odkrecenia wiatraka czy czegos tam zlamalo sie skrzydelko xD