Rolki w wariatorze a obroty silnika

Witam. Napisze w skrócie. Byłem u mechanika wymienic sprzeglo na nowe, bo przy starym skuter ruszal przy 5 000 obrotów :), wymienił mi na nowe , usiadłem , dodałem gazu patrze yeaa :D 3500 i rusza z miejsca. Po przyjechaniu z powrotem do niego , powiedziałem mu zeby zobaczyl jak wyglada u mnie wariator i w jakim stanie technicznym jest on oraz rolki, mechanik wyciagnal wariator przy czym wysypały sie jemu rolki na podloge, spr powiedział ze wariator najlepiej wymienic na sportowy bo ten jest zjechany. A co do tych rolek to wsadzil je spowrotem ale na 100% nie na to samo miejsce. Skrecil obudowe , odpalam skuter, ruszam a tu ku**** obroty 6000 jak ruszam z miejsca.... Przy 50 km/h obroty mam ponad 10 000 gdzie od 8 000 na moim obrotomierzu zaczyna sie ta czerwona kreska .... Pytanie teraz moje jest takie czy zmiana polozenia rolek miala tak mocny wplyw na obroty silnika? Jak temu zaradzic ? Czy musze kupic teraz nowy wariator z rolkami 5,5g ? ? Prosze o pomoc ... Skuter palil w trasie 2,5 l / 100km a teraz chyyba z 3,5 bo caly czas mam prawie na fulla obroty :( HELP ! ! !

Witam mam ten sam problem co kolega i dolanczam filmik swój z tym problem masz tak samo kolego? tylko ja mam stare sprzęgło wariator a pasek nowy i cylek już dotarty pomóżcie nam:)

http://www.youtube.com/watch?v=A4OwUpEVTdM

Tak , to samo ale juz sobie poradziłem , wystarczo dobrze wyregulowac gaznik , aby swieca miala kolor kawy z mlekiem

Memory najpierw piszesz, że problem pojawił się po rozłożeniu wariatora a teraz, że była to kwestia gaźnika? Chyba coś nie halo.

Rafal_151 z takiego zapisu samego dźwięku to co mamy wywnioskować? Słychać wyraźnie, że albo pasek piszczy albo w sprzęgle już siadły okładziny i przy ruszaniu trze metal o metal. Sprawdź rolki, jeżeli są OK to pewnie sprzęgło jest do wymiany - z powodu zużytych okładzin. W ekstremalnych przypadkach w wariatorze może wytrzeć się próg ograniczający ruch paska lub "rynienki" do rolek mogą się wytoczyć, przez co zmieni się charakterystyka wariatora - wtedy pozostaje tylko wymiana.

A co do rolek ogólnie - mają być w dobrym stanie i wszystkie. Nie ma czegoś takiego jak odpowiednie ułożenie, bo wszystkie zużywają się w takim samym tempie. Rolki mają mieć jednakową wagę i leżeć w "rynienkach", pokrywka wraz ze sprawnymi ślizgami zamyka wariator. Środek musi być czysty i suchy. I to wszystko.

bedzie wolniej sie rozpedzał z nowymi ale da to jakies 5-10km szybciej koszt wymiany robek od30zł do50zł na serwisie lepiej samemu godzina grzebania przy przekładni ale15-35zł taniej a przy najmiej czegs sie nauczycie gdzie co jest bo niema czego tam rozwalac trzeba miec tylko głowe komlet nowych rolek 15zł sportowe 25zł-40zł