Regulacja, poprawa mocy

Witam nabyłem niedawno swój 1 skuter jest to mianowicie Longjin jedyne co pozostało w nim oryginalne to napęd oraz gaźnik reszta na podzespolach stage6 roxa pollini, jak na początku wspomniałem jest to mój 1 skuter więc kiedy jestem obeznany w temacie ale szybko łapie i już trochę czytałem na internecie. Przejdę do rzeczy, kolega powiedział że trzeba go wyregulowac a więc co mam dokładnie zrobić, dodam że skuter ma super przyspieszenie lecz nagle po starcie go jakby dlawi i spada moc wydaje mi się że ma zła mieszankę ale nie wiem nie znam się proszę o jakieś rady speców a i skuter jak postoi tydzień to potem ma trudności z odpaleniem chyba go zalewa czy coś bo jak już odpali to sam rusza bez kręcenia maneta ale po chwili obroty spadają i wraca do normy jak coś to starter nożny tylko działa, proszę o rady co jest nie tak

Tak z tym że jedyne co zostało oryginalne to napęd to bym sie tak nie rozpędzał. Takie etykietki jak Pollini i S6 sa fajne ale też nie gwarantują zajebiaszczości sprzetu - o czym się już sam przekonałeś.
“Kolega powiedział”… co wiedział.
Chcesz rady to dokładnie opisz co masz tam S6 co masz tam Pollini, jaki cylinder, jaki gaźnik (średnica, dysze), jaki wydech, w jakim to jest stanie, jaki ma przebieg, jaką kompresje, jaki wariator jakie rolki.
Czy właściciel kupował części nowe czy spady po OLX z fajnymi nazwami, potem je naprawiał po taniości? A jak już doszedł do wniosku że nie ogarnie to sprzedał. A co o nim mówił jak sprzedawał?
Napisz dlaczego nie ma rozrusznika…itd
Bo to troche wygląda jak zakup zajeżdżonego sprzetu po wiejskim tunerze - i tu regulacja może nie pomóc. Może to tylko kwestia gaźnika i rolek a może to po prostu szrot. Ile dałeś za to cudo na “tunerskich cześciach” i który to jest rocznik?
Przeczytaj tu na portalu czy na forum np mielocha poradniki o regulacji gaźnika i napędu i “zacznij ogarniać”. Tylko ja bym zaczał od elementarnej oceny stanu silnika.