Regulacja modułu CDI - skuter Sym Orbit 50

Przyznam się od razu. Zielony jestem jak liść; mam skuter od niedawna i zakupiłem taki oto moduł zapłonu:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4321504053.

Zamontowałem moduł i skuterek pojechał pow. 60km/h. Mnie to na razie wystarczy. Mam jednak pytanie odnośnie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Czy jeśli tego nie zrobię, to mogę w jakikolwiek sposób uszkodzić skuter. Jak to w ogóle wyregulować?

Kąt wyprzedzenia zapłonu regulujesz tym niebieskim czymś czyli potencjometrem.

Jeśli zapłon będzie źle ustawiony to stać się może jedynie to, że silnik będzie gorzej pracował. Może nie dopalac mieszanki.

Dokonałeś już tego trochę bezsensownego zakupu to powiem ci tak: skuter dobrze Ci jeździ? Silnik równo pracuje, nie strzela, nie kicha? Nie muli się i wkręca w obroty? Jeśli tak to nic nie ruszaj. Zostaw jak jest. Jeśli jest źle to ustaw metodą prób i błędów oraz powolnej regulacji w położenie w którym będzie pracował najlepiej.

Moduły ze zmiennym kątem zapłonu stosuje się w maksymalnie wyżyłowanych silnikach gdzie przerobione są również prądnice i dosłownie wszystko. Tam gdzie wyciska się siódme poty z jednostek napędowych. Wystarczyło kupić moduł zapłonowy za 35 zł. Ja tak zrobiłem w obecnym skuterze jak i w poprzednim i jestem zadowolony. Nawet zima nie zniszczyła tego małego urządzenia.

Dzięki za radę. Okazało się, że po pierwszej, próbnej jeździe skuter nie chce odpalać na nowym module. Przełożyłem stary, fabryczny moduł i nie ma problemu. Czy to znaczy, że nowy moduł się spalił i mogę go sobie w...yrzucić?

to znaczy że może masz po prostu źle dobrany ten moduł albo obecnie jest ustawiony tak że ma problemy z zimnym rozruchem.to tak cięzko zgadnąć przez internet.chcesz sie bawić to zobacz czy generuje iskre (druga świeca, wsadź w fajke i połóż na bloku silnika).