Regulacja hamulca bebnowego

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Regulacja hamulca bebnowego

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Markiz95 Markiz95 1 lat, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #311713
    Zdjęcie profilowe Markiz95
    Markiz95
    Użytkownik
    • Postów: 62

    Cześć mam trzy pytanka :

    1. Czy w przypadku gdy w skurerze z przodu jest tarcza a z tyłu bęben to ten tylni hamulec służy głównie do wytracania prędkości czy tak samo jak przednia tarcza powinien szybko unieruchamiac skuter? Chodzi o to ze przednia tarcza działa idealnie ale bęben choćbym wcisnal klamkę maksymalnie nie unieruchomi skutera przy prędkości powyżej 15-20km/h . Najpierw wytraca prędkość a dopiero potem unieruchamia koło a w przypadku większej prędkości tylko wytraca prędkość czy tak ma być czy powinienem wyregulowac?

    2. Jaki jest dopuszczalny luz na manetce lub jaki powinien on być? Chodzi mi o okres w kreceniu manetka, gdy mimo kręcenia nie jest dodawany jeszcze gaz.

    3. Czy jeśli wyreguluje wyżej opisany luz na manetce na np 3-5 milimetrów (podczas gdy wczesniej wynosil ponad cenrymetr) to okres dodawania gazu rozlozy się na dłuższy ruch manetki czy będzie taki sam jak wcześniej z tym wyjątkiem ze manetka będzie szybciej reagowala?

    Pytania są pewnie dla Was banalne i wiele osób się pewnie takimi rzeczami nie przejmuje ale dla własnej wiedzy o to pytam 🙂

    #311720
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    teoretycznie tylny hamulec służy do takiego samego hamowania jak przedni – i powinien być równie skuteczny.
    Ale w chińskim wykonaniu to najczęściej są raczej zwalniacze niż hamulce.
    Można trochę potrenować wymianę szczęk na lepsze lub przykładać dużą siłę do klamki – ale wtedy można złamać klamkę.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #311721
    Zdjęcie profilowe Markiz95
    Markiz95
    Użytkownik
    • Postów: 62

    A regulacja nie pomoże za bardzo? I jak z manetka?

    #311722
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    regulacja nie bardzo pomoże.
    Manetkę też się reguluje. Luz powinien być własnie 3-5mm a potem powinna zwijać linkę aż do pełnego otwarcia przepustnicy.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #311723
    Zdjęcie profilowe Markiz95
    Markiz95
    Użytkownik
    • Postów: 62

    Dobra rozumiem a zeby wyregulowac manetke i ten luz wynosił nie centymetr ale te 3-5mm to mam coś odkręcić przy gazniku jakas srubke czy muszę coś przy manetce regulować? Z manetki a raczej z tego elementu na którym są przyciski wychodzi tylko jedna linka i ma ona jakąś możliwość kręcenia tylko czy to od tego?

    #311725
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    można sobie kręcić i przy manetce dość często też przy gaźniku

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #311726
    Zdjęcie profilowe Markiz95
    Markiz95
    Użytkownik
    • Postów: 62

    Dobra dzięki z manetka się udało, z bebnem spróbuję ale po odpowiedziach nie liczę na efekt hamowania jak w f1 🙂

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: