Regeneracja talerzy wariatora

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Regeneracja talerzy wariatora

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kolec Kolec 3 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #636014
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 64

    Cześć. Moje pytanie kieruje w stronę bardziej doświadczonych i obeznanych mechanicznie użytkowników skuterów.
    Otóż przeglądając różne filmiki ze skuterami na YT trafiłem na coś takiego —-> https://www.youtube.com/watch?v=F_0gfW6fvP4&t=628s

    Od około 10 minuty koleś wyrównuje bądź zmienia delikatnie kąt talerza wariatora papierem ściernym……Bawił się ktoś w coś takiego i czy jest sens ekonomiczny takiej regeneracji ? ( chodzi o to,czy nie ściera on utwardzonej powierzchni talerza o ile jest utwardzona i czy nie będzie to rzeźbić paska )
    Próbowałem tłumaczyć komentarze pod tym filmem w celu dowiedzenia się czegoś,ale translator googla nie daje rady :/

    Druga sprawa( żeby nie zakładać nowego tematu) czy w celu poprawienia dynamiki skutera można odchudzić dzwon sprzęgła i/lub wariator, delikatnie nawiercając te elementy ?

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #636019
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 387

    wiercenie i odelżanie dzwonu sprzęgła lub wariatora sobie odpuść. Zwłaszcza dzwonu sprzęgła – osłabisz mu przekrój i zmniejszysz pojemność cieplną. Do tego trzeba by to toczyć a nie nawiercać bo trzeba zachować wyważenie.
    Wariator można kupić i założyć lżejszy ale potem i tak bedzie jazda z rolkami..itd.
    Niby to mniejsza masy wirujące (jak odelżanie koła zamachowego w samochodzie) ale efekty są mizerne a modyfikacja i tak jest raczej do sportu.

    Co do „zabielania” powierzchni wariatora papierkiem ściernym „ręki”. To dobra metoda na naprawe doraźną skutera w dzungli – i niech tam pozostanie 🙂

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #636023
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 64

    Tak mi się wydawało z tym odciązaniem napędu,ale pewności nie miałem. W sumie na siłe nie ma co kombinować….a co do tej dżungli i zabielania,hue hue hue. Lepszych magików widziałem. A trza przyznać ,rzemiosło artystyczne tam kwitnie. Radzą sobie jak mogą.

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #636024
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 387

    też widziałem magika co usiłował przy takiej szlifierce do ostrzenia noży do tokarek, wierteł i nożyczek „planować” głowice od FSO 1600 – co nie znaczy że uważam to a dobry pomysł. Takie delikatne opapierkowanie to można robić jak na talerzu wariatora są nasmażone kawałki paska. Natomiast jeżeli powierzchnia ma rowki lub wżery to się to wymienia a nie szlifuje.
    To już nie te czasy że się regeneruje półosie lub tarcze hamulcowe (chyba że zabytek bez szans na części) . Teraz to się wymienia.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #636077
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 64

    Najlepsze jest to,ze w tamtych stronach ( birma,tajlandia,indonezja itd itd ) okolo 80-90 % serwisow moto/skuterowych tak wyglada. Kolega niedawno byl w Tajlandii i napatatrzyl sie na takich czarodzieji 🙂

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #636078
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 387

    tak, tylko dostępność cześci tam jest gigantyczna z racji na powszechność skuterów.
    Jak u nas za nowe lub używane wario do hondy (a dostępne są dwie używki w całym kraju) masz zapłacić 600-1600zł to nie bedziesz po nim jeździł papierem. A tam w każdym pierdzielniku od 20 lat leży 5 takich używanych. Wiec sie kupuje za grosze, szlifuje papierkiem i bryka dalej. Nic sie nie marnuje.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #636248
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 64

    Tak czy inaczej,jak stwierdzę że będe kupował np.nowy przeciwtalerz,wezme z ciekawości do pracy stary i na tokarce spróbuje wyrównać powierzchnie. z ciekawości,żeby zobaczyć co z tego wyjdzie 🙂

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie