Regeneracja przedniego zawieszwenia

Ostatnio założyłem temat co do moich lag w piaggio nrg mc3. Postanowiłem je zregenerować.. Szukałem pół dnia dokładnego opisu co i jak wymontować i nie mogłem nic znaleźć... Bardzo byłbym wdzięczny jeżeli ktos wytłumaczy- bądź poda link gdzie jest wszystko dokładnie opisane wraz ze zdjęciami

Ostatnio mnie na forum wyśmiano, że kupuje książki, bo raz - że drogo, a dwa - że nic z nich nie zrozumiem.
A twój problem jest tu dość ładnie i dokładnie opisany:
http://www.wkl.com.pl/skutery-chinskie-tajwanskie-i-koreanskie-silniki,1,1,1416?
strona 168-171 (treść + 24 zdjęcia z opisami + schemat): info ogólne, wymontowanie, zamontowanie, demontaż teleskopu, montaż teleskopu, sprawdzenie itp. Wrzuć jakiegoś maila, to ci jutro podeślę skan.

pamiataj że jak masz rdze na lagach to nie założysz nowych uszczelniaczy nie kalecząc ich - co nie ma sensu. wtedy należy się ograniczyc do wymiany oleju

michalbudz@onet.pl z gory dzieki ;)

Tylko szkoda ze moje amory prawdopodobnie nie są olejowe ;/

@edit przy okazji chcialbym wymienic lozyska główki ramy, nie wiecie gdzie kupic je najtaniej? Na allegro ceny gora+dol to koszt ok. 110zł. A są to przeciez dwa malutkie łożyska...

są olejowe skoro są do nich olejowe uszczelniacze

Wysłane!
*
A! W związku z twoim drugim pytaniem, dorzuciłem wymianę i regulację łożysk główki ramy.

Wszystko byłoby super, tylko ja posiadam całe widelki, które nie można odkrecic po jednym amortyzatorze, oraz nie ma śrubek z gory ;/

https://omoto.pl/file/usr/8/85d35/1/1231845/allegro_5939644024.jpg

No cóż... Wysłałem ci serwisówkę do tego modelu (strona 109 i dalej). Może to pomoże...

Dzieki, jutro będę rozbierać

i co? wg manuala jest olej w środku? czy te uszczelniacze do kupienia to jakiś inny rocznik albo całkiem z czapy ?

Manual jest do nowego troche innego modelu (purejet). Z tego co czytałem to w starszych rocznikach były dwie wersje tych własnie amorów- jedne były olejowe, zaś drugie ze smarem.

W sobote rozebrałem uszczelke przed pyłem i zabrudzeniami i zdjąłem segera. Tylko nie wiedziałem co dalej, czy ciągnąć na siłe i laga ma wyjść? W manualu w jest coś takiego: "- Remove the dust guard (1) using a screwdriver
to prise it out.
- Remove the seeger (2) and remove the power
pipe."

Mam rozumieć że power pipe to lag?

tam w zasadzie zawsze jest taka spreżynka jak zabezpieczenie sworznia w tłoku i potem sie to rozszarpuje wybijając wewnętrzną lagą to co blokuje.
Zobacz np filma na jutupie z wymiany oleju w amorkach.

Dobra, może dam sobie rade. tylko teraz takie pytanie.. czy da się gdzieś kupić jakieś rzeczy te co są w amorze? np. zestaw naprawczy czy coś takiego? bo wydaję mi się, że tulejki będą już bardzo wyrobione, ponieważ laga ma delikatne luzy na boki