Reanimacja skutera.

Witam, mam pewien problem z moim chinolem (4T). A wiec od początku. Rok temu miałem małą stłuczke, w której uszkodzona została tylko przednia cześc obudowy. Skuter stał od tego czasu w piwnic. Niedawno postanowiłem go złożyc i troche 'ulepszyc', niestety skuter ma problemy z odpalaniem. Odpala jedynie po wyciagnieciu dyszy filtru powietrza i zatkaniu otworu gaźnika reką. Drugim problemem jest gaśniecie silnika na niski obrotach. Oddałem skuter na obserwacje do mechanika, stwierdził, że silnik ma niskie ciśnienie (coś takiego, nie znam sie na mechanice). Ponoc moga byc to pierścnienie. I teraz mam dylemant, czy pakowac kase w tego cztero suwa (wrzucenie cylindra 80cc itd) czy odpuścic i wywalic na smietnik. Prosze o pomoc w rozwiazaniu powyzszych problemów oraz w doradzeniu co wymienic. Pozdrawiam :)

na silnikach się nie znam ale cylek możesz sobie kupić 80ccm osobiście mam 80 airsala i dało mi to + 20km/h wiec warty swojej ceny

Fuman napisał:

Oddałem skuter na obserwacje do mechanika, stwierdził, że silnik ma niskie ciśnienie (coś takiego, nie znam sie na mechanice). Ponoc moga byc to pierścnienie.

Ciśnienie? Miałeś chyba na myśli kompresję. Kity cylinder + tłok zwykle nie są drogie, pytanie ile zapłacisz za robociznę, bo sam pewnie nie będziesz tego robić, skoro nie znasz się na mechanice. W każdym razie naprawa opłaca się bardziej niż kupować nowy skuter, jeżeli to chińczyk pokroju np. zipp-a.

Tak chodziło o kompresje. Jest to firma WonJan, niby na podzespołach suzi. Co do wymiany cylka, nie ma zadnego problemu mam znajomego, który mi wymieni. A nawiazując do pierwszej czeście mojego zapytania. Czemu moze nie miec niskich obotow i dlaczego jest taki problem z odpalaniem?

skoro tyle czasu stał jest duże prawdopodobieństwo że się trochę silnika w środku utleniło tzn rdza, trzeba rozebrać i ocenić stan.
może wystarczy tylko dotrzeć zawory i przelecieć szczotką cylinder

Chyba tak zrobie, co do cylindra mam pytanko czy jesli wymienie 50 na 80 bedzie pasowala głowica? I czy jeszcze cos musial bym wymienic, aby wszystko wspolpracowalo z cylkiem?

głowica od 50ccm będzie pasowała do cylka 80ccm airsal i nie trzeba nic już dokopywać no chyba ze masz już dużo przejechane to wał by należało wymienić ale to jak masz jakieś z 10tys km

Bede musiał przejsc przeglad z 50cc, a dopiero potem wrzuce 80. Mam moze z 500km, gdyz 2tyg po zakupie mialem wypadek :). Opłacalna jest wymiana tumika w 4t?

wiesz wszyscy piszą ze w 4t się nie wymienia bo to nie jest 2t to nie wiem czy jest sens wymieniać no chyba ze masz kasy na zbybiu to dla ładnego wyglądu można kupić nie będę się na ten temat rozpisywał bo zaraz ktoś zacznie pisać o sportowych tłumikach do 4t

Moglbyś mi doradzic, co oprócz cylka wymienic, aby ten czerosów miał wiecej mocy?

wariator, sprzęgło sportowe

Może masz źle wyregulowany gaźnik ? i za mało powietrza ciągnie.

szyszu3 napisał:

Może masz źle wyregulowany gaźnik ? i za mało powietrza ciągnie.

Regulowalem i nic.

bitronxp1 - jaka moze byc cena tego sprzetu?

To może filtr powietrza masz zapchany.

To może filtr powietrza masz zapchany.

Chyba rozbiore cały silnik i wyczyszcze.

nic Ci to nie da. Wina leży po stronie filtra, gaźnika, lub przewodów paliwowych, które możesz mieć zapchane :)

A mozliwe, ze rdza podeszla czy cos?