pytanie co do bixenon h4 hid

witam
czy ma ktoś doświadczenie z montażem bixenonów typu hid w skuterze?

poszukuje ogarniętego kompletu, a się na hidach wogóle nie znam... ogarniętego tzn. nie najtańszego... takiego, który kupie i nie będe żałował.

czy warto kupić osobno żarnik i osobno przetwornicę? Czy przetwornice typu slim są jakieś gorsze/mniej trwalsze?

czy takowe oświetlenie nie wypala odblyśnika w kloszu? seryjnie do skuterów montowane są żarowki 35W, hid też ma 35W ale wole się upewnić?

czekam na inf. ;>

ciekawe po jakim czasie lampa się stopi, pamiętaj że lampa w Vitalce jest cała z plastiku.

no właśnie tego sie obawiam, że tak sie może stać, z drugiej str. to jest tylko imitacja bixenonu tj. hid 35W, czy on wytwarza większe ciepło niz normalny żarnik zarówki 35W....

Standardowa żarówka jest i tak dobra, w nocy wszystko widać. :) PS: Już wróciłeś z Częstochowy ?

Po pierwsze był już podobny temat: http://www.skuterowo.com/forums/topic/xenony-w-skuterze bo też myślałem o zamontowaniu tego w skuterze,po drugie xenon mniej się nagrzewa od żarówki halogenowej.

Bixenon to lapma wyładowcza która świeci się cały czas a za przełączanie typu światła (mijania, drogowe) odpowiada optyka. W grę wchodzi jedynie przekładanie gotowych elementów z reflektorów samochodowych. Lampy wyładowcze mają większą sprawność - 3200 lumenów z 35W przez co oślepiają innych jeśli światło jest źle skierowane. Do świateł mijania potrzebna jest optyka, jednak jeśli mają być tylko drogowe ksenony to mogą być w standardowym odbłyśniku.

no to mnie zagiąłeś...
bixenon jest dwużarnikowy dlatego z tej racji jeden żarnik odpowiednio dolny odp. za światło mijania, a górny za drogowe

tak jest na pewno...

co do częstochowy, to taka lipa, że szok :( miało dziś wieczorem padać w wawie i padało, a że wstałem nie rano tak jak zamierzałem, to liczyłem że powrót do wawy wypadnie mi na ok 21-22 czyli akurat gdzieś ok tomaszowa mazowieckiego a może Piotrkowa Trybunalskiego by mnie złapał deszcz ;/ i w ten piekny sposób nie pojechałem, ale może jutro rano rusze jak wyschnie i obejrze pogode ;>

Hugo... przeczytałem tamten wątek ood a do z i zdecydowanie się z Tobą zgadzam, posiadam żaróweczkę revo od 1,5 roku i nie ogarniam co te typy pisały o przeglądach itd. ta zarówka ma homologację, to po pierwsze, została dopuszczona do ruchu... po drugie świeci zdeeecydowanie jaśniej i efektywniej

polecam do tej żarówki postojówki orginalne philipsa w5w blue vision, ja mam taki set i jest ok, ale widze że mnei tak samo korci jak Ciebie do bixenonów i nadal od miesiaca nic nie podunąłem się do przodu z ich zakupem... ciekawi mnie post jednego typa co pisał, że one promieniują na odbłyśnik i go wypalają... tylko tego sie obawiam, a nigdzie nie moge znaleźć konkretnej inf. na ten temat. Jak coś wiesz wiecej, daj znać. nawet priv. gg: 9034229

Ten typ co pisał o wypalaniu to ja;-)

o to przepraszam jesli uraziłem, ale gdy zobaczyłem date posta przekonany byłem, że już jest po temacie...
a w sumie bardzo chętnie bym się od Ciebie czegoś więcej dowiedział, bo narazie jesteś jedyna os. która mówi że 35watowy hid na bixenonie h4 wypali mi odblysnik... o co chodzi z tym promieniowanie, albo najlepiej powiesz mi skąd masz takie dane? Praktykowałeś już hidy?
osobiście nie znam ludzi używających hidów, ale z tego co piszą to nie wpływają one niekorzystnie na odbłyśnik... piszą, tak samo piszą że 55/65w nie wypalają, a tego mi nikt nie wmówi, że nei wypalają...
także czekam na inf. ;>

Jaki żarnik? Tam nie ma żarnika. Elementem świecącym jest łuk elektryczny występujący w zjonizowanym przez wysokie napięcie gazie - ksenonie. Wadą ksenonów jest czas załączenia który może wynosić do kilku sekund. Dlatego lepiej jest zastosować lampę bi ksenonową która nie gaśnie i nie musi się rozgrzewać.

Elementem który również wpływa na czas załączania się lamp ksenonowych jest transformator który musi podać wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia łuku elektrycznego który zjonizuje gaz a następnie obniżyć je i zwiększyć natężenie prądu.

Co do bi ksenonów stosuje się zmienną optykę która odpowiednio kształtuje snop światła lub przesłonę która osłoni kierowców jadących z naprzeciwka. Do tego zwykle jest dołożona zwykła lampa halogenowa która daje możliwość "migania" światłami drogowymi.

Odbłyśnik jeśli jest wrażliwy na promieniowanie UV mógłby stracić swoje właściwości. Tak samo jak od za mocnej żarówki która odda więcej ciepła.

Są oczywiście lampy ksenonowe nie potrzebujące układu poziomującego ani soczewek ale montaż ich jest nielegalny do zwykłych reflektorów.

i o taka nielegalna mi własnie chodzi,
1. ma wyglądać
2. nie musi miec homologacji (chyba 100% hidów do 200zł nie ma)
3. MA NIE RAZIĆ Z NAD PRZECIWKA
4. nie wypalić odblyśnika

dalej nie wiem czy żarnik bixenonowy 35w h4 wytwarza wiecej ciepła niż standardowa żarówka h4 35w montowana seryjnie?
Czy nie wypala odbłyśnika? Jak to porównac ze zwykłą żarówką?

dzięki degename za inf. przyznaje się, że miałem inny tok rozumowania ;>