Pytania od nowicjusza

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Pytania od nowicjusza

Ten temat zawiera 31 odpowiedzi, ma 13 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe jamesbond29 jamesbond29 5 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 32 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #84491
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Witam. Nigdy nawet nie siedziałem na motorze, więc jestem kompletnym nowicjuszem. Będe kupował motorower , no i dobrze przed zaczęciem nauki jeżdżenia i wprawiania się to znać teorię. Kilka rzeczy mnie ciekawi i nie znalazłem tego w google:

    1. Hamulec tylni jest pod prawą nogą, a hamuję się naciskając tą odnóżkę w dół? Nie w górę?
    2. Pierwszy bieg jest na dole, a czwarty na górze w nowych motorowerach, a bieg neutralny gdzie jest? Czy jest pod jedynką?
    3. W prawej rączce jest dodawanie gazu, a w lewej nic nie ma?
    4. Do czego służy przełącznik, który znajduję się pomiędzy wł/wył. świateł a przyciskiem elektrycznego uruchamiania silnika?
    5. Dlaczego należy najpierw dotrzeć motorower żeby go odblokować, a nie można go odblokować zaraz po kupnie? Czy chodzi o to, że bez dotarcia to będzie wolniej jechał albo będzie słabszy?
    6. Można uruchomić motorower elektrycznie i nożnie. Na czym polega nożne uruchomienie?

    #84492
    Zdjęcie profilowe Fubu2PL
    Fubu2PL
    Użytkownik
    • Postów: 593

    1,2,3,4,6 Poczytaj isntrukcje motoroweru gdy go zakupisz wtedy się wszystkiego dowiesz
    5 należy dotrzeć silnik aby miał moc na kolene lata można go do razu odblokować lecz nie poleca się tego odblokuj po ok 1000km

    #84493
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Ale mnie już wszystko ciekawi. No, ale ok. To będe musiał czekać na motorower i instrukcję obsługi. A ta instrukcja obsługi do używanych motorowerów jest zawsze dawana?

    #84495
    Zdjęcie profilowe Fubu2PL
    Fubu2PL
    Użytkownik
    • Postów: 593

    to już zależy od właśiciciela al zazwyczaj jest

    #84496
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Jeśli nikt mi nie odpowie na moje pytania to będe musiał szukać motoroweru też podług tego czy instrukcja jest czy nie. No nieźle. 😛

    #84497
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    To wszystko zależy jaki to ma być sprzęt ? Masz coś konkretnego na oku ? Skuter czy motorower ?

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    #84498
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Trololol 🙂

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84499
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    1. Hamulec tylni jest pod prawą stopą i trzeba wcisnąć go stopą w dół by hamował. Jak wyobrażasz sobie awaryjne hamowanie gdyby było odwrotnie? 😉
    2. Luz jest tak jakby pomiędzy jedynką a dwójką. Trzeba albo lekko zrzucić z dwójki, albo lekko wbić z jedynki w górę.
    3. Lewa służy jedynie do trzymania ;).
    4. Nie wiem o który przełącznik chodzi.
    5. Lepiej jest najpierw dotrzeć a potem odblokować. Jak masz zablokowany silnik to nie możesz go wysoko kręcić na obrtach bo to nic nie daje bo leci max 45 km/h i kręci się max do bodajże 8 tyś obrotów. Jak go oblokujesz będzie kręcił się się do jakichś 10 tyś, a jadąc z takimi obrotami przy docieraniu zatarł byś silnik. Jak będziesz go docierał to pamiętaj by robić sobie częste przerwy i go nie katować. Jakiś 40 km/h i przerwy co 15 min by sie nie przegrzał.
    6. Uruchomienie kickstarterem czyli kopką polega na:
    1. Rozłożeniu kopki
    2. Kopnięcie w kopke dodając troche gazu
    3. Jeśli nie odpali ci za pierwszym to próbuj ponownie,energicznie, mocno, zdecydowanie. Takie jebnięcie.

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84502
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    1. No byłem prawie pewny, że naciska się w dół, ale wolałem mieć pewność.
    2. No chyba trochę bez sensu to, że luz jest pomiędzy pierwszym, a drugim biegiem, czy to ma czemuś służyć?
    4. Na prawej rączce jest czerwony przełącznik do włączenia świateł zanim uruchamia się silnik, a na dole jest przycisk do elektrycznego uruchamiania silnika. Pomiędzy nimi coś jest, co?
    5. No ja mam do pracy 15 km, więc raczej nie przegrzeję. 😉 A jadąc 40km/h to tylko kierowców samochodów będzie się wnerwiać i siebie 😛 Ale trudno. Myślę, że w niecały miesiąc zrobię te 1000 km żeby motorower potem odblokować.

    #84505
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Sa jeszcze motorki z układem biegów N-1-2-3-4 a nie tradycyjnym 1-N-2-3-4 z tym że jest ich mniej. Jak dla mnie bez sensu są te pierwsze skrzynie.

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84509
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    @themiqlaq, dlaczego te pierwsze skrzynie są bez sensu? No ja myślę, że np łatwiej luz wtedy wrzucić i biegi gdy jest taki układ N-1-2-3-4. 🙂

    Na pewno jest jakiś powód dlaczego jest taki mieszany układ 1-N-2-3-4, bo przecież nie jest to tylko wymysł jakiegoś człowieka.

    #84516
    Zdjęcie profilowe Whistler
    Whistler
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Bo jak zejdziesz do końca w dół, to wiesz, że masz jedynkę a nie luz wbił się przypadkowo. Łatwiej ruszać.

    Jak nie będzie instrukcji, to poprzedni właściciel powinien wiedzieć co i jak jest w danym modelu. Bo z motorowerami bywa różnie. Niektóre mają automatyczne sprzęgło, inne biegi w niestandardowej kolejności. Weź kogoś kto umie już jeździć, jeżeli nie będziesz miał możliwości przetransportowania pojazdu na przyczepce czy busem. I zanim wyjedziesz na drogi publiczne, to przestudiuj kodeks drogowy i rozporządzenie o obowiązkowym wyposażeniu motoroweru.

    Oznaczenia i emblematy na przełącznikach są uniwersalne i bardzo podobne we wszystkich pojazdach i dzięki nim poznasz który do czego jest:

    Grafika pochodzi ze strony http://mazdacars.w.interia.pl/

    ____________________________________
    Kymco Vitality 2t
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/33748] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/33748/icon3.png[/IMG][/URL]
    [img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Bykom_stop][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
    #84733
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Łatwiej ruszyć, ale i trudniej złapać luz. Pomysłowość ludzka nie zna granic… 😛 Trzeba będzie nie tylko nauczyć się płynnego szybkiego zmieniania biegów, ale też wyczucia gdzie jest luz, w takim nierównym układzie. Dobrze, że nie wymyślono układu 4-N-1-2-3, bo to już by była tragedia. 😛

    Ja chodziłem na prawko B i bardzo dobrze znam okolice gdzie bym jeździł, ale przepisy ruchu drogowego i tak będzie trzeba sobie przypomnieć. Myślę, że każdy przed rozpoczęciem jeżdzenia motorem po drogach to powinien przestudiować zasady jazdy na ulicach. Cóż, wielu nieletnich i wielu tych co jeździ skuterami, to tego wcale nie robi. Dostają skutera na komunię i to frajda i chcą szybko ino szarżować motorkiem. Co dorosły człowiek, dojrzały, to mądrzej myśli. 😉

    #84775
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    proponuję najpierw zrobić PJ, wszystko na kursie pokażą a dopiero później uczyć się jeździć na motocyklu.

    to nie był żart, PJ zrobiłem po 10latach jazdy, w tym 6lat startów w imprezach offroad, na egzamin musiałem się zachowania od nowa uczyć 🙂

    Kymco B&W 170
    #85266
    Zdjęcie profilowe jamesbond29
    jamesbond29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    barteklodz, gdyby miało się normalną pensję, to bym juz dawno poszedł na PJ i nawet gdybym miał zawsze jeździć motorowerem. No cóż życie nie jest piękne i będzie coraz gorsze i tak będzie zawsze.

    Wciaż nie rozumiem tego układu 1-N-2-3-4. Gdyby chodziło o to, że jak wciśnię się całkiem na dół że zawsze się ruszy to co to ma dać…? Bezpieczeństwo, nie szybka jazda to przecież najwazniejsze na drodze, więc nie rozumiem tego kto wymyślił ten układ skrzyni biegów. Z resztą to jak w sejmie – coś wymyślają byle było coś robione, nieważne czy z głową czy bez, ale ważne że coś jest robione. Brak słów. 🙂

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 32 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: