Witam wszystkich. Mam trzy pytania odnośnie paliwa.
1. Na jakich stacjach najlepiej tankować? Przykład: Na jednej stacji, benzyna kosztuje 5,40 zł, a na drugiej 5,60. Wybór prosty: zaleje tańszą. Tylko czy spalanie będzie się różniło, przez co zakup się nie opłaci?
2. Czy przy skuterze, przewody paliwowe muszą iść w dół? Chodzi mi o to, żeby paliwo miało łatwiejszy przepływ.(Tak jakby płynęło w dół)
3. Czy mogę do benzyny dolać minimalną ilość środka do odrdzewiania (np. fosol), aby delikatnie przeczyścił wszystkie przewody, gaźnik, silnik?
1. Na jakiej chcesz. I tak z czasem zrozumiesz, że cena paliwa nie ma nic wspólnego z jego jakością. Kiedyś znajdziesz najlepszą dla siebie stację. Być może o tankowaniu na niej będzie decydować widok cycatej pani z obsługi, może smak hot-dogów, a może czas chechłania zimnego silnika rano na danym paliwie.
2. Tak, paliwo w większości skuterów idzie grawitacyjnie.
3. Absolutnie nie! Fosol to roztwór wodny kwasu ortofosforowego i tak się lubi z paliwem jak Hitler z Żydem. Jeśli chcesz coś poprawić lej środki typu Xeramic, STP czy MobilMedic (nie te do czyszczenia wtrysków).
Ale wobec tego, dlaczego forumowi mechanicy upatrują problemy z nieprawidłową pracą sinika w złej jakości benzyny? Czyżby już nie mieli pomysłu na diagnozę przyczyn problemów ze skuterem? Ja od kilkudziesięciu lat jeżdżę pojazdami benzynowymi i nigdy nie miałem problemów z jej jakością. A tutaj co drugi ma problem z benzyną. Tak jak piszesz Kisiu - wszystkie stacje zaopatrują się z jednej rafinerii. Więc paliwo jakością od siebie nie odbiega.
benekpe napisał: Tak jak piszesz Kisiu - wszystkie stacje zaopatrują się z jednej rafinerii.
W dwóch - rafinerii Gdańskiej i Płockiej. Na niektórych stacjach są też paliwa z innych rafinerii np. na Shellu paliwo Shell v-power racing nitro + przyjeżdża cysternami z Niemiec z rafinerii w Schwechat.