Przygód z Lifanem ciąg dalszy, plany!

Witam jak zwykle gdy w mojej głowie zaczyna się myśl o moim jednośladzie udaję się na to forum, byłem na innym lecz tam kiepsko z aktywnością (nie to co tu :D) w przyszłym tygodniu dopieszczam po kupnie mój skuter a mianowicie montuje pseudohalogeny :D zmieniam filtr powietrza (przebieg 1000km wiem że mały ale ja chcę!) i klamke chamulca bo jest złamana :/ do tego też kilka innych pierdół podkręcenie obrotów, podkręcenie bębna tył, montaż chwytaka powietrza itp itd... :D ale przyszedł czas też na plany nie dalekiej przyszłości mianowicie moim celem jest ościągnięcie na tym chinarelli 90km/h :D i tu mam 2 sety upolowane przez siebie i w pomocy kolegów dzięki którym ma mi się to udać.. i pytanie do was, w którym jest lepszy stosunek ceny do jakości? warto dołożyć 300zł i mieć lepszy czy zostać przy standardowym? Czy gaźnik 19 przy cylku 70 to obowiązek?

Proszę o odpowiedź na wszystkie moje pytania a tu poniżej wypis set'ów.

Lifan S-Ray 50cc 2T

Średnica wały na wario 16mm

Tuning wersja droższa (okolice 900zł bez tłumika)

http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6-sport-pro,pZ022300.bhtml - wario (droższa wersja)
235zł

http://www.scooterkingz.pl/gaznik-motoforce-racing-black-edition-phbg - Gaźnik 19mm (droższa wersja) 233zł

http://www.scooterkingz.pl/cylinder-malossi-sport-70-4 -- cylinder 70cc (droższa wersja)
http://www.scooterkingz.pl/cylinder-airsal-t6-70 - cylinder 70cc (droższa wersja) 430zł

Do tego tłumik Leo Vince ZX lub inny sport używka do max 160zł.

Tuning wersja tańsza (okolice 650zł bez tłumika)

http://www.scooterkingz.pl/wariator-motoforce-racing-2011-2 - wario (tańsza wersja)
158zł

http://www.scooterkingz.pl/gaznik-motoforce-racing-175-2 - Gaźnik 17.5 (tańsza wersja)
168zł

http://www.scooterkingz.pl/cylinder-motoforce-sport-70-4 - cylinder 70cc (tańsza wersja)
280zł

Do tego tłumik Leo Vince ZX lub inny sport używka do max 160zł.

gaźniki motoforce podobno lubią się rozpadać, rozszczelniają się. Poszedłbym w żeliwne cylindry Stage6 Streetrace i gaźnik Stage6 (troche lepsza kopia delorto).
nawet nie tyle poszedłbym co wręcz poszedłem.

do gaźnika nie doliczyłeś sobie ssania (manualnego) a to jest kolejne 150zł. membran. No i świeca.
Przy dobrym cylindrze gaźnik minimum 17,5 (a najlepiej 19mm) to konieczność. Jak już idziesz w takie graty to nie sądzę żeby chiński wał i chińskie łozyska to wytrzymały (u mnie nie wytrzymały Airsala sport a co dopiero stage6.
Warto też w chinolu rozpiłować/rozwiercić seryjne kanały olejowe smarujące łożyska wału.
Wg mnie jak to poskładasz do kupy i odpalisz to zaczniesz mieć problemy z przeniesieniem napędu. Lepsze sprzęgło, przeciwtalerz i pasek to następne części.
Przeciwtalerzem (i rolkami wario) częściowo możesz określić charakterystykę przyśpieszenia- mają różny kształt krzywizny po której wspina sie pasek. Ja np nie chciałem wyścigówki tylko daily drivera wiec u mnie do około 40km/h przyśpieszenie jest niezłe ale nie jest gwałtowne (mi nie zależało na kopie w tyłek i urywaniu łba na starcie- miałem tak i nie podobało mi sie juz po 30km jazdy). W sumie wyszło tak że trzeba mocniej odkręcić żeby przeskoczyc 40/kmh a potem można odpuścić a skuter przyśpiesza dalej.
no i pozbądź sie dozownika i przejdź na reczną mieszankę. Z kolei gaźnik pociągnie za sobą zmiane króćca ssącego oraz seryjnego airboxa (mają za małe średnice) na stożek lub znacznie cichsze niż stożki Airboxy typu Motoforce Racing albo Doppler.
potem standardowo wyższy wentylator i wyższa obudowa wentylatora +kierownica powietrza. Z obudowy usunięcie restrykcji w postaci plastikowej kratki i zastąpienie ją siatką alu.Ostatnia opcja to coś pomiędzy kosmetyką a profilaktyką czyli obwinięcie pierwszych 25-30cm wydechu bandażem do wydechów. Zapobiega to dodatkowemu rozgrzewaniu się okolic cylindra od rury wydechowej a spalinom pozwala zachować większą energie aż do części rezonującej.

Wiec moja rada jest taka- jak kupisz chiński kit cylindrowy to kompresja i moce nie bedą duże - możesz zachować więcej seryjnego osprzetu i prawdo podobieństwo fakapu nie jest duże - wykorzystasz po prostu jakieś drobne fabryczne rezerwy. Ale jak wsadzisz naprawde dobry cylinder o dużej kompresji to on da popalić częściom bezpośrednio współpracującym a pośrednio całej reszcie wiec wszystko trzeba na taką eksploatacje przygotować. Dobrze jest eksploatować maszynę na 2/3 gwizdka.Wiec skoro chcesz bezawaryjnie jeździć 80-90 długo to musisz mieć setup dla którego limitem będzie 100-120km/h.I nie chodzi o to że akurat tyle pójdzie tylko że potencjalnie wszystkie części zniosą obciężenia jak przy jeździe maxem.

ostatnia sprawa o której trzeba pamiętać to to że sqt klasy 50 ma małą mase 70-105kg i gównianie oponki. Pomijając hamulce to jego zawieszenie często nie jest przystosowane do takich sił i prędkości. Warto je usztywnić. Może sie też okazać że opony fajne przy 50km/h daja wrażenie pływania przy 70-80km/h (zwłaszcza z amortyzatorami co nie umieją utrzymać koła na drodze) i jeszcze ci dojdą 2 wydatki po 180-350zł na dobre opony z indeksem do 110-140km/h.
Niestety- im szybciej jedziesz i im bardziej oddalasz sie od tych 50km/h zaczynają się pojawiać/nabierać znaczenia zjawiska które przy mniejszej prędkości kompletnie nie miały znaczenia.
robi sie drogo - owszem. Ale chcesz dwukrotnie poprawić osiagi przy zachowaniu bezawaryjnej eksploatacji przez wiele kilometrów a nie krótki start w zawodach.
Za 900zł tego nie zrobisz patrząc po cenach w SKZ chyba że masz dojście do super zniżek. 1300 a nawet 1800 to bardziej realna kwota za silnik i przeniesienie napędu. O zawieszeniu, oponach, hamulcach nawet nie wspominam.

No to dobra, to tak żeby żyłą dla tego silnika było 90km/h :D jak to zrobić? Bo tu powymieniałeś tyle części że bardziej opłacałoby mi się go sprzedać póki wart 2000zł i dołożyć to co chcialem wydać i kupić jakąś sr'ke lub roxa ... bez wielkich wymian jest szansa na 90km/h (żyłowanie?) Dzięki za tą odpowiedź i czekam na kolejną :D

nie wiem czy by ci się opłacało. liczyłeś to?
Co za różnica czy dołożysz 2000zł do zakupu 5-latka czy dołożysz do tego?
Jak kupisz seryjnego to myślisz że w roxa wsadzisz mniej?
Zobacz
http://allegro.pl/yamaha-aerox-2009r-i4275380870.html

pomijajac kierownice, zegary i lusterka w samo to:
Cylinder Metrakit MK SP II
Yasuni C21
Wariator Malossi Multivar
Pasek Polini
Stozek Malossi E5
Gaznik Dellorto 19 Black Edition
Wał pelny Motoforce najwyzszy model
Sprzeglo Stage 6 Racing ze sprezyna Stage 6 Hard

wpakował nieźle.
Tutaj http://allegro.pl/yamaha-aerox-70-50-biala-okazja-i4309352602.html
praktycznie seria z tanim garem, małym gaźnikiem i też 3000zł. I 10 lat na karku.

http://allegro.pl/yamaha-aerox-mbk-nitro-2009r-okazja-valentino-ros-i4270829800.html
4700 a jeszcze trzeba dołożyć i zarejestrować
http://allegro.pl/yamaha-aerox-najlepsze-ceny-wszystkie-malowania-i4270825718.html
9500 a to seria.

Wiec skoro myślisz że za swój weźmiesz 2000 to jesteś bardzo daleko od realizacji planów.

chcesz linki z olx.pl? sam byłem świadkiem gdzie kumpel opchnął taki sam jak mój w kolorze innym za 2,5k więc nie ma rzeczy nie możliwych, wracając do tematu tunigu? to skoro takie przeciążenia, to moze tańszy wariant cenowy? jakiś inny gaźnik, i wario http://www.scooterkingz.pl/wariator-toxic-ultimate ?? Cylinder byłby w pełni wykożystywany (jego możliwości) a znowu nie jest to jakaś super żyła więc seryjne części też by wytrzymywały.

Wiesz, możesz też zmienić cylinderek na taki za 90zł i też sie jarać że jest lepiej. problem jest taki że ty sobie wyznaczyłeś konkretny cel.

podstawowa rzecz to jest gar, wał, łożyska, gaźnik i dolot. Z tego masz moc.
Do tego musisz dopasować resztę - wario, pasek, sprzęgło - żeby z tego skorzystać.
Reszta to obudowa (osprzęt) który pozwoli temu czemuś przeżyć więcej jak 600km.

tuning jest kosztowny i jeżeli nie jest to tuning na poziomie zawodniczym/zawodowym to sie to nigdy nie zwraca.

Kota już tutaj nie ma, ale *Gwiazda* została i walczy z tym dalej.
*
Właściwie to... *Dwie gwiazdy*. Stage6. Nie daj się i... rwij ostro przed siebie. :D

to jeszcze ogarnę temat tuningu mojego lifana :D a tym czasem ma ktoś jakiś sprawdzony patent na nie wracającą kopke?