Przy odpalaniu z tłumika wydobył się biało siwy dym co to oznacza ?

Cześć mam problem przy odpalaniu zakopcił biało siwym dymem co to oznacz z samego rana odpaliłem silnik na 5 sekund a potem go zgasiłem po po południu odpaliłem go i wydobyło się dość dużo dymu potem już nie kopcił i teraz przy kolejnych odpaleniach już nie kopci czy to krótkie odpalenie z rana miało wpływ na to że on zakopcił dodam jeszcze że dwa tygodnie temu był wymieniany cylinder i tłok na 80 cc cylinder nie chiński z wyższej półki

Jak by zadymił na czarno i by tak mu zostalo to mógł byś się przejmować a tak nie ma czym.

No ale co to oznacza

jezeli to na poczatku to moze to byc para wodna , jak przestaje to powinno byc ok , jakby caly czas wydobywal sie dym to oznacza ze bierze olej dla pewnosci skontroluj stan oleju teraz i za 500km jezeli nie ubyło to jest ok.

a z jak wysokiej i nie chińskiej półki jest ten nowy cylinder? i co to jest 2T ?4 T?

Dzisiaj go odpalałem i znowu zakopcił tak przez 10 sekund potem już nie kopcił cylinder tajwański kosztował 100 zł firmu moretti obawiam się że to uszczelniacze zaworów silnik ma moc rwie

Coś się czepil tego zakocenia przez 10sek,a niech sobie puszcza bąka na starcie,jak by to były uszczelniacze to by on stop kopcił.ps ten cylinder yak widział Taiwan jak zulus sie z Papieżem całował:D,nie szukaj dziury w całym jak się dzotrze po 1000km to mu przejdzie chyba że juz dajesz po garach i zarżniesz zanim dotrzesz.

tak, stanowczo cylinder nie jest z wyższej półki. Raczej leżał na tej nisko - koło wiadra :).
A co do zakopcenia to standardowo:
- gęsty biały lub niebieskawy dym, utrzymujący się długo - bierze olej (olej wtedy znika a ten dym śmierdzi olejem)
- czarny dym - dużo sadzy, za dużo benzyny w mieszance
- biały rzadki dym - raczej wilgoć z wydechu, choć to raczej w silnikach z dużymi układami wydechowymi i katalizatorami. Tam katalizator produkuje wode i ta woda paruje.
Ale skoro dzień w dzień po nocy kopci na biało/gęsto to jednak zapewne olej. Jeżeli tak się dzieje to zakręcony z podniesionym kołem też powinien kopcić. A wylot z wydechu powinien być tłusty po jakimś czasie.

To co mam robić trochę niepokojące

Wombat rura nie musi być tłusta mój zjadł bańkę oleju i nie było śladu oleju na końcówce
Karol zobacz ile masz oleju pojeździj tydzień i zobacz czy ubyło jak nie to olej jak tak to wtedy się martw

Pewnie że nie musi być ale często jest. Dlatego trzeba umieć zobaczyć i ocenić całość zjawiska - i rura i rodzaj dymu i ilość oleju, i osiągi, i praca sinika.

Czyli nic nie robić

Jeździć i kontrolować stan oleju

kontrolować poziom oleju. jak zacznie znikać to masz problem

dobra dzięki ale obawiam się że to uszczelniacze bo głowica jest 80 cc tylko że nie jest nowa głowica była przygrzana

dzisiaj go odpaliłem i z tłumika ciągle wydobywał się siwy dym a jak dodałem gazu to jeszcze bardziej i potem ciągle tak kopcił a na dodatek coś gorzej odpalił wombat paci mogę przesłać wam film jak kopci tylko podajcie adres e - mail jeśli ten cylinder jest do wyrzucenia to jaki kupić

To masz rozbiórke i najlepiej wymianę głowicy bo smierdzi mi tu luzem na prowadnicy zaworów

po rozebraniu okazało się że zawór wydechowy nie był dotarty i poszły uszczelniacze a można docierać na oleju półsyntetycznym albo syntentycznym

w tych silnikach sie minerala nie leja półsyntetyk to minimum.

no i znowu mam problem głowica odnowiona wymienione uszczelniacze zawory dotarte i znowu przy odpaleniu kopci na siwo śmierdzi spalonym olejem jak silnik się zagrzeje to potem ani dymka nie puści przy zakładaniu głowicy patrzyłem na cylinder i tłok idealnie się dociera z góry na tłoku były czarne ślady spalonego oleju