Przeróbka świateł postojowych i podświetlenia licznika.

Witam. To znowu ja z pytaniem ;) Teorytycznie światła postojowe powinny działać nawet przy wyłączonym silniku bo jak nazwa wskazuje są to postojowe światełka no a u mnie na włączonym zapłonie ale wyłączonym silniku świecą się tylko kierunkowskazy i stop. Przy włączonym silniku mogę już zapalić tylko postojówki i podświetlenie licznika. Pytanie to co i jak zrobić aby światła postojowe wraz z podświetleniem zegarów dało się włączyć bez włączania silnika a tylko na włączonym zapłonie ? Elektrykiem nie jestem ale potrafię skręcić kable i je zaizolować więc pytanie mam które kable i gdzie trzeba było by podłączyć ? Jeśli ktoś zechce mi pomóc mogę zrobić skan schematu elektrycznego. Z góry dzięki za pomoc.

Z tego co wiem musiałbyś dokładać dodatkowy włącznik dla takiego rozwiązania.

Mimo że mam taki przełącznik ?

Standardowy przełącznik w skuterze wygląda mniej więcej tak (w środku oczywiście :-) ):

Zamiast pustego pinu może być połączenie do świateł pozycyjnych ( u mnie tak jest)

Jeśli masz schemat łatwej będzie można rozwiązać ten problem. Zamieść skan.

Czyli co ? Trzeba by było przerobić przełącznik czy jak bo nie kapuje :P

Schemat zamieszczę jutro bo dziś już spadam. Dzięki za odpowiedź. Jutro się odezwę ;) Dobranoc.

Postojówki powinny działać na wyłączonym silniku, z włączonym zapłonem w stacyjce.. Światła drogowe i mijania, nie działają na wyłączonym silniku, bo zasilane są z cewek prądnicy.

No właśnie Pietro u mnie jest tak że postojowe nie świecą się z wyłączonym silnikiem i aby włączyć światła postojowe i podświetlenie zegarów trzeba uruchomić silnik bo inaczej się nie da więc wygląda na to że zasilane też są z prądnicy i właśnie chodzi mi oto co trzeba przerobić żeby dało się je zaświecić przy włączonym zapłonem w stacyjce ale na wyłączonym silniku. Za kilka minutek wkleje schemat.

Mam taki sam problem w bassie 2012. Możecie coś poradzić ? :D

Nie dam sobie głowy uciąć , ale sądzę że te światła mają połączenie tylko z prądnicą , przez co jak silnik nie chodzi , prądnica nie wytwarza prądu , a światła nie czerpią energii z akumulatora . Takie jest moje skromne zdanie .

i dobrze twierdzisz
małe sprzęty zwykle mają zasilanie prądnicowe a nie bateryjne

może się podepnę pod temat żeby nie zakładać nowego. Chciałbym tak jak poprzednik w skuterze mieć światła postojowe z akumulatora. I teraz takie pytanie, mi nie zależy na światłach z włączonym zapłonem ponieważ jak stoję na poboczu w nocy to już niech silnik pracuje, mnie interesuje możliwość włączenia świateł bez kluczyka. (często zostawiam skuter pod domem kumpla i skuter musi stać na małej nie oświetlonej drodze) a jak zostawię z kluczykami to ktoś sobie odjedzie. I teraz takie moje pytanie/propozycja. Czy dało by się wpiąć dodatkowy kabel do świateł postojowych przez wyłącznik prosto do akumulatora ?. Wiadomo że nie podłącze pod wyłącznik na kierownicy bo ktoś włączy mi i aku padnie, ale przecież mam zamykany schowek pod siedzeniem. Pomysł mi się podoba tylko mam pytanie czy to nie uszkodzi instalacji oraz co by się stało gdyby jakiś przedmiot w schowku przypadkiem podczas jazdy włączył prąd z akumulatora? W sumie plus z plusem nie zmieni napięcia ale mówię otwarcie że w tych sprawach jestem zielony a nie chciał bym czegoś spalić.

Fidzos latarke sobie przyczep albo takie migacze rowerowe i po klopoce

Witam jeśli chodzi o zasilanie świateł z akumulatora to nie jest koniecznością dodawać włącznika ani tym bardziej modyfikować istniejącego. Cały szkopuł polega na tym iż w prądnicy znajduje się kilka cewek odpowiedzialnych między innymi za , ładowanie, światła, impulsator.Na chwile obecną masz zasilanie instalacji oświetleniowej z cewki która odpowiada za światła, należy ją zmienić na cewkę ładowania.
I wtedy mamy taki efekt: Jak silnik jest wyłączony to oświetlenie idzie z akumulatora, odpalamy silnik i mamy prąd z ładowania. Jest tylko jedne ALE, mianowicie musisz przeanalizować cały schemat instalacji elektrycznej bo spotkałem się już z takim przypadkiem iż sterowanie oświetlenie następowało poprzez wykorzystanie bieguna ujemnego czyli masy i w tym układzie trzeba jeden przewodzik wyciąć i zamienić go innym.
Fidzos na twoim miejscu nie robił bym tak jak mówisz bo zawsze będziesz miał rozładowany aku. Na akumulatorze pojemności 5Amh oświetlenie długo ci nie pociągnie.