Przeróbka silnika 50ccm na większy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Przeróbka silnika 50ccm na większy

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe lucpol lucpol 6 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #61431
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    Witam.

    Mam obecnie awarię silnika w moim Quantumie GT5 2007 (50ccm, 2T) – brak kompresji, muszę wymienić cylinder, tłok itd. Koszt z robocizną to ok. 450-500zł. Jednak jak mam inwestować dużo kasy to rozmyślam aby nieco podwyższyć moc silnika. Standardowo proponują wymianę cylindra na 70ccm (45mm) – to jest maksymalna wielkość cylindra do tego silnika. Ale to dla mnie za mało. Prędkości rzędu 70km/h są dla mnie niezadowalające (w tym słabe przyśpieszenie), jeździłem już na takim cylindrze – nic fajnego. Chciałbym stuningować silnik do zakresu 80-120ccm. Czy można jakoś przerobić silnik aby zamontować do niego np. tłok, cylinder, wał np. 110ccm? Czy jest to możliwe? Może polecacie co innego? Co proponujecie?

    #61437
    Zdjęcie profilowe Reebok61
    Reebok61
    Użytkownik
    • Postów: 106

    jak włożysz cylinder, tłok 80 i powymieniasz podzespoły na mocniejsze,dotrzesz dobrze to setkę będzie spokojnie leciał. Więcej jak na skuter to nie potrzeba. Jak zrobisz to sam, to 300-400 zł się spokojnie wyrobisz 🙂 Wystarczy odkręcić parę śrubek, nic trudnego.

    Haotian Arrow 50
    Silnik – 50QT-7B
    Przebieg – początek lipca – 3200km
    Przebieg – koniec sezonu 2012 – 6300km
    #61453
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    Reebok61 napisał:

    jak włożysz cylinder, tłok 80 i powymieniasz podzespoły na mocniejsze,dotrzesz dobrze to setkę będzie spokojnie leciał. Więcej jak na skuter to nie potrzeba. Jak zrobisz to sam, to 300-400 zł się spokojnie wyrobisz 🙂 Wystarczy odkręcić parę śrubek, nic trudnego.

    W dwusuwie 50ccm maksymalny cylinder/tłok jaki można wsadzić bez modyfikacji silnika to 70ccm (czasami określany jako 80ccm – w czterosuwie) – tak mi powiedziano w autoryzowanych serwisie Zippa w Katowicach. Jeździłem już na takim, Zipp Quantum osiągał maksymalne prędkości na poziomie ok. 70km/h.

    Szukam innego rozwiązania. Dlatego próbuję się dowiedzieć czy istnieje w ogóle możliwość zamontowania cylindra/tłoka np. 90ccm, 100ccm lub 110ccm do silnika 50ccm, nawet jakby w rachubę wchodziła pewna modyfikacja silnika. Chcę wiedzieć czy to możliwe, jeśli tak co należy zrobić i mniej więcej ile to by kosztowało?

    Macie może jakieś inne pomysły (oprócz powyższego) na wyraźne zwiększenie szybkości skutera? Jeśli tak to jakie – konkrety poproszę.

    #61454
    Zdjęcie profilowe zipptopss
    zipptopss
    Użytkownik
    • Postów: 232

    nie zamontujesz cylka 110 do 50cmm najwyżej to 80cmm i ci starczy ja mam taki cylek z tłokiem i pierscieniamy za 58 zł z alegro i świetnie się sprawuje … jeśli kupisz jakiś droższy myśle że jeszcze ci więcej pójdzie niż mój . 100 km/h przy skuterze 50cmm i kołach 10 lub 12 to nie jest przyjemność lecz męczarnia zresztą jest to niebezpieczne jak dla mnie wystarcz jazda 70-80 km/h i jets to przyjemna jazda. A jeśli już chcesz sobie zrobić wyscigówke to cylek jakiś lepszy wario filtr i ci 100 pójdzie .

    —————————————
    Pozdrawiam wszystkich fanów 2 kółek i silnika:)

    Nr gg:34623657:) Pisać

    #61463
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    cylinder klasy race i do tego odpowiedni tłumik, większy gaźnik, karbonowe wkładki membrany i 70 spokojnie do przebicia
    tylko koszt ~2tys……

    Kymco B&W 170
    #61471
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    zipptopss napisał:

    nie zamontujesz cylka 110 do 50cmm najwyżej to 80cmm i ci starczy ja mam taki cylek z tłokiem i pierscieniamy za 58 zł z alegro i świetnie się sprawuje … jeśli kupisz jakiś droższy myśle że jeszcze ci więcej pójdzie niż mój . 100 km/h przy skuterze 50cmm i kołach 10 lub 12 to nie jest przyjemność lecz męczarnia zresztą jest to niebezpieczne jak dla mnie wystarcz jazda 70-80 km/h i jets to przyjemna jazda. A jeśli już chcesz sobie zrobić wyscigówke to cylek jakiś lepszy wario filtr i ci 100 pójdzie .

    Jak już mówiłem, nie ma czegoś takiego jak cylinder/tłok 80ccm do Zippa Quantuma 50ccm (oferty na Allegro co piszą 80ccm to ponoć ściema, to są 70ccm bo 70ccm to maksimum do tych silników). To sprawa pierwsza. Sprawa druga, znajdź mi 70/80ccm do Zippa Quantuma za 58zł :p Trzecia sprawa: w mieście prędkości 60-80 km/h może i wystarczą, ale w trasie już nie. Wiem, ostatnio „ciągłem” 65km/h z Bielska do Katowic i powiem szczerze to było daremne. Prędkość 100km/h byłaby idealna na trasach poza miastem (to nie za szybko i nie za wolno). Sprawa czwarta: załóżmy że zakupię zestaw tłok/cylinder/wał 70/80ccm (koszt na Allegro z wysyłką to nawet 200zł) + dobry wariator (ok. 350zł) + filtr + założenie/robocizna (minimum 300zł) to razem będzie ze 1000zł. Niektórzy polecają jeszcze tłumik który ponoć też zwiększa prędkość jeśli był wymieniany cylinder na większy (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić) to mamy sporo kasy. W tej cenie można podobno kupić nowiutki silnik 125ccm z Zippa Quantuma 125.

    Starsza gwardia z mojego zakładu pracy mówiła mi o starych metodach zwiększania prędkości w PRL’owskich motorowerach. Mówiła coś o powiększanych dolotach paliwa lub dyszach (nie pamiętam dokładnie) a nawet powiedzieli że kupowano nowy tłok/cylinder/wał/pierścienie np. 110ccm i montowali to w silnikach 50ccm bo to są elementy które składasz i wkładasz odpowiednio do silnika. Podobno była też trzecia metoda, za pomocą frezarki lub tokarki (maszyna do obróbki metali) powiększano cylindry i instalowano większe tłoki. Ale to są jedynie strzępy informacji – to było dawno a ja nie znam się na modyfikacjach silników więc nie wiele zapamiętałem :p … ale może ktoś coś skojarzy.

    Może ktoś z was spotkał się z czymś podobnych w teorii (ze słyszenia) lub w praktyce. Może ktoś powiedzieć na ten temat czegoś więcej?

    #61472
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    #61481
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    na tłumiku masz nawet 100% wzrostu mocy i znaczne zwiększenie obrotów
    tylko że tam zmodyfikowany silnik będzie palił w granicach 6-7L/100 jak nie więcej

    na trasy to lepiej zrób PJ i kup coś w granicy 200-300cc
    wyjdzie to dużo taniej i pewniej

    Kymco B&W 170
    #61590
    Zdjęcie profilowe Murdelec
    Murdelec
    Użytkownik
    • Postów: 55

    Trochę dziwne, że na 70cmm leciałeś tylko 70 skoro mi tyle lata quantum na cylku 50cmm. Swego czasu w 4-suwie wymieniłem cylek na 80cmm (72 w rzeczywistości) i latał ponad 90.

    #61600
    Zdjęcie profilowe lucpol
    lucpol
    Użytkownik
    • Postów: 53

    Murdelec napisał:

    Trochę dziwne, że na 70cmm leciałeś tylko 70 skoro mi tyle lata quantum na cylku 50cmm. Swego czasu w 4-suwie wymieniłem cylek na 80cmm (72 w rzeczywistości) i latał ponad 90.

    To chyba masz wyjątkowe szczęście. Kolega rok temu kupił Zippa Quantuma 50ccm (już bez blokady) i miał maksymalną prędkość na prostej 55km/h, czasami z górki udało mu się jechać 60km/h. Później zatarł mu się silnik i wymienił tłok/cylinder/wał na 70ccm. Mógł jeździć ok. 65km/h. Dopiero wymiana tłumika poskutkowała i mógł jechać ponad 70km/h. W moim jest podobnie. Przy 70ccm (koleś co mi sprzedawał mówił że to 80ccm) prędkości rzędu 75km/h to maksimum, i do tego bez zapasu mocy (tzn. jak jedziesz z ciężkim ładunkiem lub z kolegą to wleczesz się maksymalnie 65km/h). Myślę, że te dane nie są zbiegiem okoliczności, same fakty mówią same za siebie – Quantum to największy skuter 50ccm a ma silniczek jak inne skutery (w tym małe i średnie), dlatego będzie od nich wolniejszy.

    Wracając do tematu: nikt nie chce pomóc w sprawie kupna silnika 125 do mojego Quantuma oraz w sprawie większego tuningu samego silnika np. do 100ccm lub 110ccm. W takim razie poradźcie co najkorzystniej wymienić w skuterze aby szybciej jechał. Mam na myśli aby wydać mało pieniędzy i mieć zauważalny skok wydajności. Załóżmy że wymienię cylinder i tłok na 70ccm (przypuszczalna maksymalna prędkość to 75km/h). Co dalej? Czy najwięcej da wymiana tłumiku? wariatora? a może czegoś innego?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie