Przeróbka Aprilia SR 50 Factory z wtrysku na gaźnik

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #654571
    Bartek22
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Witam, wszystkich maniaków, czy mamy kogoś tutaj kto przerabiał Aprilie Sr 50 Factory z wtrysku na gaźnik? Pokusiłem się o takie coś i wpadłem w kłopoty. Robiąc ,wydawałoby się, zgodnie ze znanym powszechnie algorytmem, niestety skuter nie chce ruszyć z miejsca. Skuter pięknie odpala, praktycznie na dotyk, ładnie chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu płynnym ruchem skuter zwiększa obroty silnika i w momencie gdy koło powinno już zaraz zacząć się obracać to silnik gaśnie 👿 . Pierwsza moja wątpliwość dotyczy błędów na sterowniku, czy nie jest ich aby za dużo, po mimo zwarcia dwóch środkowych przewodów po przepustnicy:
    1. ECU 03 Nieprawidłowy sygnał z czujników położenia przepustnicy
    2. ECU 04 Nieprawidłowy sygnał z czujnika 1 pozycji przepustnicy
    3. ECU 05 Nieprawidłowy sygnał z czujnika 2 pozycji przepustnicy
    4. ECU 06 Nieprawidłowe działanie czujnika 1 pozycji przepustnicy
    5. ECU 07 Awaria czujnika położenia przepustnicy 2
    6. ECU 08 Nieprawidłowe działanie czujników położenia przepustnicy
    7. ECU 11 Usterka wtryskiwacza powietrza
    8. ECU 14 Awaria pompy paliwa

    Co zostało zrobione/sprawdzone: 1) sprawdzono kranik i przewody paliwa, podmieniano gaźnik, kruciec i membrany. Skuter posiada nowy zestaw cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki. Nowa świeca z fajką. Pożyczyłem także drugi sterownik ECU. Przy pracy silnika napięcie na akumulatorze wzrasta , także stojan raczej sprawny, impulsator książkowo posiada rezystancję 104Ohm. Ssanie podczas pracy silnika nagrzewa się więc też odpada, przekaźnik/ wyłącznik zapłonu sprawdzony, działa. Jakieś pomysły co to może być? Błagam o pomoc…

    #654572
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wszystkie błędu które opisujesz dotycza wtrysku wiec jeżeli masz gaźnik to nie mają już znaczenia. Możesz to ecu wywalić całkiem z instalacji.
    Pozostaje regulacja gaźnika lub ew sprawdzenie napędu – czy nie jest sklinowny, czy sie nie blokuje..itd

    #654574
    Bartek22
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Może masz rację z tym klinowaniem, gdyż koło tylne ciężko się obraca, jutro sprawdzę i dam znać.

    #654586
    Bartek22
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Niestety, zdjąłem pasek i jest to samo, czyli napęd odpada. Wracając do Twojej odpowiedzi to ECU nie można tak sobie wywalić, bo sygnał z impulsatora idzie ECU i z ECU jest przekazywany na cewkę zapłonową.

    #654587
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ja bym wymienił układ zapłonowy na taki od wersji gaźnikowej i nie bawił sie z tym ECU.
    albo gaźnik nie daje rady przy wyższych obrotach – sprawdzenie i regulacja

    #654589
    Bartek22
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Tylko na tym zapłonie dużo osób chwali się że normalnie działa. Gaźnik był przekładany od innego skutera i nic nie daje. Stojan od wersji gaźnikowej nie pasuje dziurami na śruby do kartera od wtrysku.

    #654590
    Bartek22
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    W gaźnikowcu stojan z impulsatorem jest na 6pinów a na wtrysku na 5 pinów.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button