Projektory LED zamiast lamp
- This topic has 14 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 10 years, 2 months temu by Lukario.
- AutorWpisy
- 21 grudnia 2013 dnia 19:46 #153157
ponieważ wielu twierdziło że /nie bedzie to dobrze świecić/ to nie uwierzyłem i postanowiłem sam sprawdzić.
Mam żarówki LED H4 które świecą tak:
i wszystko fajnie tylko wsadzone w lampę skutera oślepiłoby wszystkich.
Z xenonami to wiadomo problem – kłopot z odpowiednio mocnym zasilaniem, ich poborem prądu, rozładowywującym sie aku..itd
Ledy pobierają max 25W sztuka a normalnie na Krótkich z jednej diody tylko około 12W na lampe. To aż sie prosi do zdechłej skuterowej instalacjiWydawało mi sie że rozwiązaniem byłby projektor (soczewka). Soczewki bihalogen na H4 to abstrakcyjna rzadkość ale doskonale zadziała projektor BiXenon+ pilnik
Zakupiłem bixenony Valeo z audi
zdemontowałem oryginalne uchwyty palników i pilniczkiem podpiłowałem elementy odlewu pozycjonujące palnik- tak żeby żarówka LED równo usiadła.
i usiadła ładnie, całą powierzchnią
akumulatorek od UPS (niestety już słabiutki) i testy JAK TO ŚWIECI
i wyszło że świeci bardzo fajnie, ładnie odcina światło i cień
Krótkie
Długie (zmiana przysłony na palniku)
zdjęcie projektora od przodu na dedykowanym stojaku taboretowym – tuż znad lini światła
kompletnie nie oślepia optyki aparatu
i zestaw testowy
załatwiam sobie nowe lampy do Junaka i pcham te soczewy z diodami.
21 grudnia 2013 dnia 20:50 #153162Fajne całkiem. Ciekawe tylko jak z przegladem i z milicją…
21 grudnia 2013 dnia 22:00 #153170będzie wyglądało jak seria i nikt się nie czepi że to niefabryczne. Zwłaszcza że pozycyjne są oryginalnie LED.
zresztą jak patrze jak świeci ta seryjna dwuświeczkowa podłość z przodu to bym sam sobie homologacje zabrał. 4m przed skuterem dwumetrowa plama światła. Z dwu teoretycznie ogromnych lamp H4
21 grudnia 2013 dnia 22:20 #153175Seryjne lampy pewnie dostosowane są do przepisowych 45 km/h. Może stąd ten problem. Mi tez się wydawało, że moje dobrze świecą dopóki nie zacząłem oglądać siódemki z przodu prędkościomierza.
21 grudnia 2013 dnia 22:41 #153177ja przy 30 i nie oświetlonej ulicy czuje sie jakbym jechał rowerem z lampką na dynamo świecącą na koło. 70 w ciemnościach z takim światłem to śmierć
22 grudnia 2013 dnia 16:14 #153206dla porównania (bo słyszałem opinia na podstawie zdjęć że/słabo to świeci/) zrobiłem w identycznych warunkach fotki z lepszym źródłem zasilania (12V 2A) z zasilacza od przenośnego HDD.
Zasilana jest tylko jedna dioda z dwu (ta od krótkich).Długie i krótkie
16 stycznia 2014 dnia 21:03 #154855Wyczytałem na forum samochodowym (vectraklub), że każda modyfikacja głównego obwodu elektrycznego pojazdu (jak na przykład światła mijania/drogowe) owocuje utratą homologacji na pojazd. To nie jest to samo, co odblokowanie skutera. Wtedy zmienia się klasyfikacja pojazdu. Przy utracie homologacji pojazdu nie można używać do jej ponownego uzyskania. I nie chodzi tu o przegląd techniczny…
16 stycznia 2014 dnia 21:22 #154857Według mnie ważniejsze jest bezpieczeństwo od jakiejś homologacji, , ale wybór należy do ciebie .
16 stycznia 2014 dnia 23:42 #154862Marcin Pową… napisał:
Wyczytałem na forum samochodowym (vectraklub), że każda modyfikacja głównego obwodu elektrycznego pojazdu (jak na przykład światła mijania/drogowe) owocuje utratą homologacji na pojazd. To nie jest to samo, co odblokowanie skutera. Wtedy zmienia się klasyfikacja pojazdu. Przy utracie homologacji pojazdu nie można używać do jej ponownego uzyskania. I nie chodzi tu o przegląd techniczny…
Wyczytałeś tylko mało zrozumiałeś. Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Główny obwód elektryczny. Po drugie nie modyfikujemy obwodu elektrycznego tylko głównie lampę (optykę i źródło światła).
Homologacje traci lampa nie skuter, skuter pośrednio. Jak każda modyfikacja mająca wpływ na bezpieczeństwo, hałas lub ekologie. Np wydech bez dławika to taka sama utrata homologacji..
TO JEST TO SAMO (prawnie) co odblokowanie skutera, dołożenie turbo do samochodu.. itd.
To jest tak że poszczególne elementy pojazdu dopuszczają różne urzędy (Instytut Transportu Samochodowego- ITS, Instytut Ceramiki I Szkła- ICiS, Przemysłowy Instytut Motoryzacji- PIMOT..itd )Wiedzy jest sporo a temat jest śliski- np problem czy zamiennik tarczy hamulcowej to już modyfikacja hamulców czy tylko wymiana cześci eksploatacyjnej..itd.
Z drugiej strony w w przypadku lamp.. jaki mogli homologowac coś tak dziadowskiego jak oświetlenie w 90% skuterów 50cm ?
17 stycznia 2014 dnia 15:31 #154876Niestety, cięcie kosztów, żeby produkcja była jak najtańsza;)
17 stycznia 2014 dnia 16:52 #154878to nie jest cięcie kosztów , dla przykładu aprilia sr 50 skuter z górnej półki szybki i wytrzymały a światła(niby soczewki) ma słabsze niż toros f16 który ma żarówke 25 W . Mój barton ma światła dość dobre dlatego że jedna żarówka świeci długimi a a druga krótkimi i nie jest źle. pomysł Wombata wygląda ciekawie i gdybym miał możliwość też sprawiłbym sobie takie oświetlenie. sprawy przeglądu itp zawsze da sie załatwić 😉
17 stycznia 2014 dnia 19:50 #154904skoro ma soczewki to ładujesz taką lede i korzystasz.bo może soczewka dobra tylko źródło światła słabe
17 stycznia 2014 dnia 21:55 #154913źródło światła to tylko prądnica. akumulatora brak i aprilka…2003 rocznik. zastanawiam się jak bixenony radzą sobie we mgle z moich doświadczeń wynikło że normalne oświetlenie słabo świeci w tych warunkach(niezbyt komfortowo. biało przed oczami) a jeszcze mam pytanko jaki jest orientacyjny koszt tego przedsięwzięcia jeśli skuter ma 2 lampy ?
17 stycznia 2014 dnia 22:41 #154916źródło światła to tylko prądnica.
jak w większości 50tek. U mnie też
akumulatora brak i aprilka…2003 rocznik. zastanawiam się jak bixenony radzą sobie we mgle
Wcale sobie nie poradzą bo instalacja skutera nie wydoli do xenonów. Raz że jest kłopot żeby wyprostować ten prąd (w większości 50tek zmienny idzie na lampy) a drugi żeby go odpowiednio ustabilizować.
Xenony potrzebują sporo amperówna start (6-10)a potem też nieźle ciągnął (koło 5A). Ludzie sobie tak radzą że instalacje xenonów podłączają pod akumulator (którego nie masz) ale wtedy z kolei układ ładujący nie doładowywuje akumulatora bo nie wyrabia. Wiec to wszystko prędzej czy później zgaśnie. Diody biorą 1.8A i to jest coś co skuter łykaz moich doświadczeń wynikło że normalne oświetlenie słabo świeci w tych warunkach(niezbyt komfortowo. biało przed oczami)
Ideą świecenia we mgle jest świecenie nisko – nie bez powodu przeciwmgłowe są tuż nad ziemią. Mgła średnio utrzmuje sie 25-35cm nad ziemią. Wiec lampa wyżej- im mocniejsza tym lepiej rozświetlone mleko
a jeszcze mam pytanko jaki jest orientacyjny koszt tego przedsięwzięcia jeśli skuter ma 2 lampy ?
Zestaw LED H4/H7/H1około 100-120USD chyba że kupisz go w PL (za 450złna allegro) chyba że kupisz same diody u nas i reszte zrobisz (wyjdzie z połowa tego)
potrzebujesz jeszcze układ prostujący ten prąd zmienny- alebo rbisz sam za grosze albo kupisz.Ja kupiłem po 3 dolary taki gdzie śrubokrętem moge regulowac napięcie na wyjściu
kupiłem też fajny woltomierz LED cyfrowy, będzie bajer w desce
Soczewki to juz za ile kupisz- ja dośc duże (ale mam duże lampy) kupiłem po 45zł. No i przeróbka kloszy na swoich lub nowych/używanych
jakoś tak to wychodzi. Trzeba by policzyć – ja nie liczyłem.18 stycznia 2014 dnia 01:00 #154919Gdybym zmieniał oświetlenie to musiałbym zrobić to samo co ty. aprilia to skuter mojego kolegi i posłużył jako przykład że pomimo soczewek daje słabe światło, u ciebie widać że robota jest przemyślana, wykonana profesjonalnie i bez fuszerki. W bartonie chyba mam takie światła podobne jak w twoim junaku (duże podwójne lampy ) z tym że żarówki są u mnie tego starszego typu (h1?) już nie pamiętam. i to raczej jedyna różnica. wg mnie te światła jakoś póki co dają radę także na przeróbkę przyjdzie pora kiedy indziej. tak czy siak temat mnie zaciekawił bo jest oryginalny i w razie gdybym chciał usprawnić swój skuter to wiem jak to zrobić 😉 szczerze przyznam że nigdy nie przyszłoby mi do głowy użycie projektora zamiast żarówek
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.