Projektory LED w skuterze jako lampy główne, projekt rusza

nazbierałem gratów i świąteczna bezczynność mnie pchnęła w wir walki z tematem.
Zdjęcia z facebooka bo sie okazał najwygodniejszym miejscem do pchania dużej ilości zdjęć

Wszystko dlatego że te lampy które chce wsadzić świecą tak:

więc jak wsadzę takie dwa to dopiero będzie pełnia szczęścia
Część mechaniczno-plastyczna. Oczywiście jestem dupa a nie rzeźbiarz a ostatni raz miałem w ręku szpachlę wieki temu ale nadrabiam zapałem.

Pacjent

kupka nieszcześcia

Lampa fabryczna i projektory

Cięcie gięcie

zaczyna się kształt wyłaniać

prawie to by było to gdyby było skończone

Zostaje doszlifować, dopasować, zamocować z regulacją i zrobić estetykę. A potem część elektryczna która chwilowo zajmuje mi 1/3 parapetu :)

a wszystko dlatego że junak poszedł do warsztatu na kolejne mody i mi się nudziło :).
np poręczna instalacja ssania ręcznego do wyczynowego gaźnika

jeszcze dojdą gniazdo zasilania USB i woltomierz LCD który kupiłem z rozpędu bo ładny :)

Takie mody to ja lubię. Bardzo ciekaw jestem wyglądu finalnego.

wiesz co? ja też :)
najlepsza opcja że to może po prostu się nie sprawdzić

Ale jak się sprawdzi, oprócz tego, że będzie dobrze świecić, to jeszcze kapitalnie wyglądać.
Jak zadziałają projektory, może pomalować odbłyśniki na czarno. Będzie wyglądać jak killer zabójca w garniturze od Armaniego :)

No bardzo ładnie, całkiem sensownie to zaczyna wyglądać. :D
Układy stabilizacji też sobie dobrałeś całkiem zwarte i to ma prawo zadziałać jako całość. Jakiej mocy potrzebuje to jako całość?

I pewnie skończy się też parkowanie skuta pod chmurką, bo jakiś cycu może się połasić na przytulenie tego do siebie, a to jednak nie jest silnik, że go prawie nie widać. To się rzuca w oczy. Dosłownie.
I jak do tego tematu podejdzie nasza władzuchna poczochrana? Kobiet tam teraz naprzyjmowali to jest z nimi konkretna jazda i niejeden na nie klnie w żywy kamień. :D

ile zapłaciłeś za te led'y?Jak one się fachowo nazywają bo możne sobie sam wmontuje:D

Tu ciekawy temat:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/skuter.xenon

To nie jest układ stabilizacji.Tzn po cześci jest - ale stałonapięciowy. Wcześniej będą prostowniki.
Całość pomyślałem tak że to dopinam do oryginalnej instalacji zamiast żarówek.Ale w każdej chwili moge zamiast LED H4 wsadzić zwykłe H4 i dopiąć do nich oryginalne kostki. Wtedy oznaczenie z klosza zgadza sie z zastosowanym źródłem światła (H4).
Parkowanie skuta pod chmurą sie nie skończy bo mam na to wyje..e a ma być pod ręką.
Z powodów silnikowych też j.w. tylko zdrapie te Stage6 z tej wajchy ssania żeby mniej kusiło. To jest bidny chiński junak, rdzewieje pod chmurką żadnych naciepek nie ma że jest sport,pollini , malosi i stage- widać jak najmniej.

Ubezpieczony jest wysoko a i tak mu przewiduje jeszcze rok -do wygaśnięcia leasingu.
Władzuchna.. cóż.. swoje winni są robić. Ja jestem duży i świadomy tego co robię.

Zresztą jeżeli to nie zadziała tak żebym to zaakceptował to tego nie założę docelowo na drogę. Ja nie lubię zmieniać żeby zmieniać tylko zmieniać żeby poprawić( z głową).

Estytycznie mam plana żeby lampy pomalować wewnątrz na czarno a na projektory założyć takie osłony/ringi

powinno zabanglać wyglądem z resztą wychromowanej lampy. Ale to się jeszcze może zmienić.
teraz był zryw a nie wiem ile bedę czekał na następny :)

najbardziej sie boje żeby sie dało na tyle blisko dosunąć soczewki do szyby żeby powiedzmy 1m przed skuterem świato z obu lamp było linią ciągłą.Nie chce mieć centralnie przerwy z cienia pośrodku drogi.

Ew zastosuje mniejsze średnice projektórów- to dadzą sie przysunąć bliżej szyby. Tak jak mówie - to rzeźba, prawie z marszu.

Jak tutaj dalej będę zalegał to będę Cię lekko poszturchiwał i nawet czasem klepał po pleckach, żebyś z tym się szybciej zbierał w plener późnym już wieczorem. :-)

Układy stabilizacji napięcia zasilania (diody prostownicze w postaci mostka Gretza, stabilizator na zadane napięcie wyjściowe oraz filtr w postaci kondensatora elektrolitycznego dużej pojemności) czyli te płytki z elektroniką po kilka złotych, których fotki wkleiłeś kiedyś w innym wątku. O to mi chodziło. :D

To bierzesz sobie napięcie zmienne generowane przez stator dla żarówek, prostujesz je, regulujesz przy tym wartość napięcia, filtrujesz i dajesz na sterowniki LED-ów czyli nie pobierasz sobie napięcia za regulatorem skutera (napięcia ładowania akumulatora)?
Dlaczego o to pytam? Mam w swoim Peugeocie tak zrobioną instalację elektryczną (wygląda na fabryczną i nie tykaną przez żadnych szamanów światła), że po włączeniu zapłonu z automatu odpalają się światła mijania lub drogowe (konkretnie to jedno, a lampy są dwie i świecą sobie po przekątnej), więc biorą sobie energię bezpośrednio z 7Ah akumulatora skutera. Nie mam typowego włącznika świateł mijania i nie ma tam żadnego rezystora zastępczego dla statora biegającego luzem (np. o mocy 30 Watt). Regulator skutera musi to bezproblemowo ogarnąć i jakoś to tam działa, chyba nawet poprawnie. Jednotorowo i jednofazowo.
Pozycyjne z przodu w ilości sztuk dwóch świecą też stale. Faktem jednak jest, że stacyjka była już wymieniana, a jakiś tam ciul nie dolutował do niej kabli z kostki od tych pozycyjnych przednich, ale już to sobie ogarnąłem.
Nie wiem jednak, jak to jest wydumane w Junakach. :D

HugoBoss napisał:

Tu ciekawy temat:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/skuter.xenon

Nie zauważyłem wcześniej tego wpisu.

ja te wszystkie artykuły znam. Czytałem zanim sie za to zabrałem. Ten i kilka innych na elektroda.pl i swiatelka.pl

Wszyscy doszli to etapu gdzie sie okazywało że próba zasilenia xenonów z części stałonapięciowej instalacji to ujemny bilans ładowania i wcześniej czy później zabraknie prądu. próby wygładzenia i wyprostowania go tak żeby sie xenonom podobało raczej nieudane.
Ledy nie są takie wybredne i potrzebują znacznie mniej.

Wiec w to że z xenonami sie nie da - uwierzyłem i nawet nie próbuje.
Ale pisali mi że LED z cokołem H4 w soczewce bixenon nie ma sensu i nie zadziała jak trzeba- w co akurat już nie uwierzyłem, zrobiłem test, zrobiłem zdjęcia, pokazałem im na forum i przestali się do mnie odzywać... :D

Inni pisali że analogicznie jak z xenonami nie da sie tego zasilić prądem stałym wyprostowanym ze zmiennego przednich lamp. Też nie uwierzyłem i okazuje się że sie da. Nie da sie stabilnie wycisnąc 2x4A dla xenonów. Ale 2x1.7A dla LED na spoko.

[blockquote]
ile zapłaciłeś za te led'y?Jak one się fachowo nazywają bo możne sobie sam wmontuje:D
[/blockquote]
Kosztowo to wygląda tak:
Diody
http://allegro.pl/zarowka-zarowki-h4-led-cree-1800lm-25w-12v-24v-i4146205402.html
360zł Teraz na allegro. tyle też mnie wyszły jak ściągałem z HonkKongu ale wtedy kosztowały tam 109 dolarów. Teraz kosztują jednak z 80-90 dolców.
Buck Converter ze zmiennego na stały 12V kosztuje 2 dolary
http://www.ebay.com/itm/NEW-AC-DC-TO-DC-Buck-Converter-Step-Down-Module-Power-Supply-Output-DC-1-5V-27V-/261125231774?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ccc46d49e
ja użyłem 4 takich wiec powiedzmy 40zł razem

Z rozpędu taki Voltomierz
http://www.ebay.com/itm/0-56-Waterproof-Digital-Voltmeter-voltage-Blue-LED-Car-Motor-Panel-Meter-/261179459191?
3 dolce - 11zł

Wtyczki męskie H4 (czyli tak jak ma żarówka a nie jej kostka) 10 zł.
Szpachlówki, żywice, śpraje, papier ścierny, kable, wkręciki..itd kolejna stówa

2 projektory bixenon Valeo z Audi kiedyś na allegro po 40 czy 60zł sztuka.

no i już dla komfortu rzeźbienia na boku a nie wprost w skuterze
- nowa lampa 220zł
- osłona 165
i jakieś tam przesyłki.

reasumując na chwile obecną w samych częściach około 1000-1100zł. Przy czym to też nie do końca tak bo diody miałem jako spad po innym pomyśle wiec po prostu już je miałem, nie trzeba kupić nowej osłony tylko samą lampe lub robić na tej co sie ją ma na skuterze ( to od razu 400zł mniej).

Można kupić same diody, zrobić im podstawy z radiatorem, można im samodzielnie zrobić sterowniki i prostowniki - będzie ze 200zł taniej tylko czasu pochłonie kupę.
W junaku jest ta zaleta że ma ogromne te lampy wiec pasują 3 calowe soczewki +ich obudowa+elektromagnes z boku a te są tanie i popularne (cała grupa VAG: seat, VW, Audi, Skoda, Porsche..itd). Jakby tak nie było to na hidretrofit.pl są soczewki Mini a to już 360zł i rzeźba z wsadzeniem tam diody.
Soczewka jednak jest koniecznością.

pozostaje jeszcze kwestia osłonięcia/oddzielenia mechaniki i optyki soczewki i wnętrza lampy od kurzu z drogi normalnie unoszącego sie pod osłoną. Musi to być na tyle szczelne żeby syf sie tam nie dostawał a jednocześnie radiatory żarówek muszą być wystawione na to powietrze w celu chłodzenia. Nad tym jeszcze nie myślałem.

trzeba to zabezpieczyć przed wodą i wilgocią a jednocześnie pozwolić powietrzu to opływać..itd Dużo takich głupich drobiazgów które trzeba przeskoczyć

Wsadzam też cos takiego do Cebry :p Tylko że jeden bedzie krótki a 2gi na długie :)

coś takiego czy dokładnie co.- weź sie pochwal konkretniej.
na pewno instalacje masz prostszą- cała prostowana. ALE co z lampami? Bo że to PnP w tym wypadku to jedno a to że wtedy świeci jak kupa z kibla to drugie.

Panie, jest tam jaki postęp w tej sferze?

yyyy...eeee..yyyyy.... tak. no to znaczy tak. Znaczy koncepcyjnie prace sie bardzo do przodu przesunęły.. :).Koncepcyjnie sa prawie na finiszu.

Aha, to widzę, że jest podobnie jak i u mnie z tym moim tematem, bo każdy zamysł trzeba wstępnie przetrawić, a nawet musi tam to sobie swoje odleżeć i potem jest już nagły zryw i wprowadzenie... *koncepcyi w real*. :D

normalne, dobry projekt musi nabrać mocy.

Panie, ruszyło sie tam cokolwiek w tym temacie?

lepie elektrykę poza sceną. Miałem plan na długi weekend ale zaraz bedę po panach warsztatowcach poprawiał znikniete światła

zamów egzorcyste, pomoże najszybciej;)

sam pomogłem, znalazłem wtyczke która zanim sie rozpięła to zostały z niej wyrwane kable. Poupinałem te druty nad widelcem,uzupełniłem blaszki do tapicerki. Zamocowałem głośniki alarmu
Podrezałem też błotnik tylny którego tuner nie ogarnął bo jak sie okazało to jest błotnik 4T/2T i go sie po prostu wycina- są wręcz linie cięcia zaznaczone. Panowie nie mogli/nie chcieli/niemieli czasu/ zapłaciłem za mało..etc..hgw czemu.
Zgodnie z informacją z warsztatu *ten błotnik to zakładali ze dwie godziny* byłem już gotów wykręcać kanape i wyjmowac go do góry..kiedy sie okazało że wyjęcie błotnika trwa 4 minuty. Wsadzenie podobnie

I w ramach tjuningu wymieniłem Airboxa Polini na Airboxa Motoforce. jest ciszej.

Sprzedam Airobox Polini (z naklejką żeby sobie przykleić gdzieś). Przebieg 30km.