Problemy z zimnym silnikiem

Cześć . Jestem tu nowy,. Mam problem , mianowicie., mój skuter po odpaleniu na zimnym silniku chwilę pochodzi i zgaśnie . Aby skuter nie zgasł muszę przytrzymać go na niewielkim gazie. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty wariują, najpierw są wysokie a potem momentalnie spadają i skuter gaśnie. Proszę pomóżcie mi.:)

Cześć. Napisz przynajmniej jaki to skuter, z jakim przebiegiem, jaki rodzaj silnika (2T czy 4T)... Coś mi podpowiada źle uregulowany gaźnik ale wolę się upewnić zanim dam Ci odpowiedź.

Skuter : Zongshen ZS50QT-4
Silnik- 4t
przebieg - 1536km

to sprawa gaznika

To co mam zrobić ??

Czy może być to wina ssania?

Jeśli będzie chodził to zagrzej go całkowicie i wyreguluj. Może być też paproch lub woda w gaźniku. Wiesz jakie jest polskie paliwo... Dobrze jest w okresie zimowym co jakiś czas spuścić paliwo z gaźnika i pozwolić by skuter zaciągnął świeżego.

Ssanie też warto sprawdzić. Możesz najpierw odłączyć przewody i zobaczyć czy jest tak samo. Można też wyjąć automat ssania i podłączyć pod akumulator zgodnie z biegunowością. Jeśli bolec wysunie się lub schowa to znaczy, że działa.

Tzn. ssanie już odłączałem i skuter chodził tak samo jak na podłączonym. Czyli to może być wina ssania?

trzeba chyba wyregulować gaznik

Może, choć u mnie też po odłączeniu nic się nie zmienia. Wyreguluj gaźnik, a jak nie pomoże będziemy myśleć dalej.

Hmm... A może ktoś mi powie jak go wyregulować. Tzn. ile obrotów śrubki mieszanki paliwowo-powietrznej. Ewentualnie jakiś innych srubek regulacji.

No bo gaźnik był regulowany.

kuba90876 napisał:

Hmm... A może ktoś mi powie jak go wyregulować. Tzn. ile obrotów śrubki mieszanki paliwowo-powietrznej. Ewentualnie jakiś innych srubek regulacji.

musisz zapalić skuter a potem przekręcić śrubę tak aby było ok. 2000 obrotów

Tylko w jaki sposób. Nie mam obrotomierza. Czyli mam lecieć na czuja. ?

Pierwsze co musisz zrobić to dobrze zagrać skuter. Najlepiej przejechać kilka km

No ja właśnie jestem przy skuterze. skuter chodzi już około 20-25 min . czyli co teraz mam zrobić?

http://www.skuterowo.com/skuter-i-technika-gaznik/

milioner napisał:

kuba90876 napisał:
Hmm... A może ktoś mi powie jak go wyregulować. Tzn. ile obrotów śrubki mieszanki paliwowo-powietrznej. Ewentualnie jakiś innych srubek regulacji.

musisz zapalić skuter a potem przekręcić śrubę tak aby było ok. 2000 obrotów

Tę bardziej wystającą śrubę oczywiście. W internecie jest mnóstwo poradników jak regulować gaźnik ale jeśli masz pewność, że był prawidłowo ustawiony to czynność ta jest zbędna.

Najpierw ustaw bardziej wystającą śrubą wolne obroty na czuja - tak żeby w miarę równo pracował. Potem bardziej schowaną śrubę wkręcaj aż się zacznie dusić. Tylko rób to powoli. Znajdź moment w którym zaczyna się dusić i wykręć ułamek milimetra z powrotem. Przejedź się chwilę i zobacz jak chodzi. Potem ewentualnie skoryguj ustawienie. Rób to powoli i dokładnie. Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł!

Aha.A czy 1.75 obrotu śrubką od mieszanki jest wystarczająca. No bo na tej ilości skuter chodzi stabilnie. śrubka od przepustnicy jest wkręcona na tyle że koło się nie kręcić. teraz się przejadę i dam znać jak jest .

Kuba moze to Ci pomoze:

http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/