Problem ZIPP TOROS F16

Mam problem ;/ jak wyłączyć to że jak skuter stoi na bocznej stupce ( z lewej strony skutera ) i nie zapali, a jak skuter jest zapalony i się weźmie na tą boczną stupkę to zgaśnie.
Wyciągnełem z kostki kabel (w nim są 3 żyły w tym jedna zielona) to wszystko ok nie gaśnie jak wezmę na boczną stupkę, ale nie działa starter ;/ zapala tylko na kopkę. Co mam robić? może tam tylko jedną żyłę się odcina ? Jest to dla mnie bardzo ważne, bardzo proszę o pomoc. MAM SKUTER ZIPP TOROS F16.

Odłącz kostkę, jak masz trzy kable to dwa jednakowego koloru skręć razem a ten trzeci zaizoluj.

Andrzej to napewno zadziała ?? Bo nie chcę sobię rozp******** skutera.

Tak miałem w skuterze Romet, i z tego co sie dowiadywałem to dwa jednakowe razem trzeci zaizolować, ja miałem dwa zielone i czarny,

Witam, dzisiaj przywieźli mi odrzutowiec F16 Toros, z real-a,zalałem paliwko do max, potem nastąpił czas próby.I tak: bardzo niskie obroty na biegu jałowym - po pierwszych 3 km prawie gaśnie, natomiast zapalić go jak jest ciepły po przejechaniu tego dystansu-to porażka,zapala ale po pięciokrotnej próbie czy to normalne ?Pozdrawiam wszystkich ...

Regulacja gaźnika się kłania.

To nie dobrze , bo jeszcze nawet nie zarejestrowałem, do serwisu 20 km,trzeba się raczej samemu męczyć, a czy wystarczy podkręcić obroty,w ramach regulacji?Może by nie gasł na postoju,ale czy pomoże to w odpalaniu-nie sądzę.

misior41 napisał:

To nie dobrze , bo jeszcze nawet nie zarejestrowałem, do serwisu 20 km,trzeba się raczej samemu męczyć, a czy wystarczy podkręcić obroty,w ramach regulacji?Może by nie gasł na postoju,ale czy pomoże to w odpalaniu-nie sądzę.

Regulacje są dwie, jedna to mieszanie powietrze/benzyna w odpowiednich proporcjach a drugie do regulacja obrotów silnika.

Może spróbuję wpierw podwyższyć obroty, żeby nie gasł na wolnych obrotach. Natomiast chcąc ruszyć z miejsca , to trzeba manetką dość się napracować,czyli nie wchodzi na obroty płynnie.
Myślę że nie obejdzie się bez mechaniora...

misior41 miałem taki sam problem w moim torosie gp 500 ale zlałem syf paliwko, nalałem nowe i wyregulowałem gażnik zgodnie ze wskazówkami znalezionymi w skuterowo.com i jak ręką odjął.Moja maszyna też czeka na zarejestrowanie ale to kwestia dni i zaczynam sezon.Pozdro!!!

Napisałem do serwisu też, dostałem odpowiedź, że mam zrobić skuterem z 10-15 km naraz, a powinno się unormować,muszę wpierw ustrojstwo zarejestrować i naprzód--ha,ha nawet kasku nie mam...Pozdrawiam

kask kup ja mam torosa dostalem za darmoche do remontu troche bylo rozbierania i poprawiania zeby to jakos dzialalo teraz jestem naprawde zadowolony. dobry silnik hamulce tez ok tylko trzeba dobrze linke naciagnac kiepskie swiatla ale to teraz przerabiam na mocniejsze bardzo oszczedny silnik i max 80km/h

pcrb napisał:

(...)bardzo oszczedny silnik i max 80km/h

z górki za ciężarówką chyba ;) nie wierz w chińskie mierniki prędkości.

Mój maks Rometem na prostej przy fabrycznych ustawieniach na odblokowanym module - 93 km/h, GPS 84 km/h. Nigdy więcej tego nie powtórzył. Więc można :)

Nareszcie zarejestrowany,opłacony odrzutowiec F16, zakładam kask i dziś pierwsza jazda po trzech tygodniach.
Ubrałem się ciepło bo pogody nie ma,wsiadam i tyle...
Po trzech tygodniach stania w garażu,nie zapali za cholerę,na liczniku 3 km przejechane,pojeździłem tylko jak mi go przywieźli- i już się nacieszyłem,i nieźle naku...łem.Co teraz, przecież do serwisu 25 km,do pchania trochę daleko--,,nie masz problemów-kup skuterek"...pozdrawiam.

misior41 napisał:

Nareszcie zarejestrowany,opłacony odrzutowiec F16, zakładam kask i dziś pierwsza jazda po trzech tygodniach.
Ubrałem się ciepło bo pogody nie ma,wsiadam i tyle...
Po trzech tygodniach stania w garażu,nie zapali za cholerę,na liczniku 3 km przejechane,pojeździłem tylko jak mi go przywieźli- i już się nacieszyłem,i nieźle naku...łem.Co teraz, przecież do serwisu 25 km,do pchania trochę daleko--,,nie masz problemów-kup skuterek"...pozdrawiam.

Spróbuj pokręcić śrubką składu mieszanki. W moim tak było po zimie, nie chciał zapalić za chiny, ale jak pokręciłem śrubką zapalił, potem rozgrzałem silnik i na ciepłym wyregulowałem gaźnik, problem znikł ;)

Dzięki, ale skład mieszanki raczej nie powinien wpływać na odpalanie,aczkolwiek nie twierdzę iż nie mogło Ci pomóc.Raczej tu trzeba od podstaw zacząć,czyli od zasilania paliwem do zapłonu, cóż gdzieś czytałem że jak chcesz się nauczyć mechaniki,kupuj chiński motorower, hi,hi--potwierdzam tezę.Ale dziękuję Ci za pomoc...

No i problem znikł, po 1 godz. znów go pomęczyłem ,zaśmierdziało paliwem i zapalił,wygląda mi na to że coś się zastało,ale trochę pojeździłem i idzie nawet dobrze,chociaż muszę mu podkręcić wolne obroty, bo czasami przygasa,lub. zgaśnie.Ale to jest problem standardowy,ważne że się obudził z letargu...

Dzisiaj kupiłem F16.
Mam te same problemy.
Jak skuterem pojeżdżę to zapala od razu. Jak skuterek postoi troszkę (z 5 minut) i chcę go zapalić to 2 razy nie idzie ze startera. Za 3 razem już idzie, silnik brzmi i nagle pluk i zgasa. Dopiero za 4 razem jak odpalę i od razu zacznę gazować, przez ok 5 sekund, to po spuszczeniu manetki chodzi na wolnych obrotach. Nie raz aby nim ruszyć trzeba też trochę pogazować. Skuterek dzisiaj zakupiony przebieg 22,4 km. Jak się reguluje ten gaźnik? Jestem zielony - To moja pierwsza rzecz na paliwo.

http://www.youtube.com/watch?v=9LjkgVnkJTo OTO MO TOROS, GAŹNIK REGULUJESZ W TEN SPOSÓB:
1.ODKRĘCASZ TĄ POKRYWĘ W SIEDZIENIU SKUTERA JAK OTWORZYSZ
2.TAM MASZ TAKIE ZŁOTE KÓŁECZKO I NA TYM KÓŁKU JEST ŚRUBA
3.DOKRĘC JĄ TROSZKĘ ALE NIE ZA MOCNO WTEDY SKUTER DOSTANIE WIĘKSZYCH OBROTÓW I NIE POWINIEN GASNĄĆ
4.JAK POLUŹNISZ SRUBE TO DOSTANIE JESZCZE MNIEJSZCYH OBROTOW. TO BARDZO PROSTE POWODZENIA ; d