Problem z wyregulowaniem gaznika w skuterze 2T

Czesc,

Mam problem z wyregulowaniem gaznika w skuterze aprilia sr 50 r. Kupilem skuter jakis czas temu i strasznie duzo palil benzyny (ok 5 - 5,5 litra przy spokojnej jezdzie). Rozebralem i umylem gaznik. Zauwazylem tez ze poprzedni wlasciciel zalozyl bardzo duze dysze w gazniku i zmienilem je na fabryczne. Zmienilem tez polozenie tej blokady na iglicy i teraz jest na srodkowym polozeniu. Niby jest teraz troche lepiej ze spalaniem ale dalej nie jest wszystko idealnie bo nie moge dobrze go wyregulowac. Pierwsza sruba od skladu mieszanki jest prasktycznie calkiem zakrecona a swieca po wykreceniu i tak jest ciemna. skuter tez calkiem niezle kopci szczegolnie jak jest zimny. Przy szybkim odkreceniu manetki gazu czasem sie dlawi i nie chce jechac. Nie wiem dlaczego nie dziala tez ssanie. Podlaczylem je na krotko do akumulatora i wysuwa sie ten ,bolec’’ takze wszystko jest z nim ok a zawsze mam problem z odpaleniem skutera kiedy jest zimny.

a może tam był mocny cylinder 70 i stąd taki gaźnik, takie dysze i taka dawka. Albo jest ten cylinder dalej - no i wtedy to tak pali niestety.Nie ma tam 70cm jakiegoś mocnego?

Cylinder jest 50 cm tylko był zamontowany stozkowy filtr powietrza. Założyłem standardowy. Nie wiem dlaczego jest taki problem z wyregulowaniem gaźnika. Dostaje za bogatą mieszankę a już nie ma możliwości go ,skrecic’’ i jeszcze to ssanie które pomimo tego że działa to nie powoduje że na zimnym silniku są zwiększone obroty… dziwne Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

ssanie niekoniecznie ma zwiększać obroty. ma zapewnić bogatszą mieszankę w warunkach kiedy jej odparowanie jest trudniejsze. Aczkolwiek na ogół obroty zwiększa ale nie jest to koniecznością.
A co do gaźnika. Skoro na obecnym dolocie zawsze masz bogato bez względu na nastawy to trzeba zmniejszyć dyszę.

Problem w tym że dysza już jest założona naprawdę mała bo tylko 53. Zerkne jeszcze raz do filtra powietrza i zobaczę jak tam to wszystko wygląda. Niedawno go zmieniałem na gąbkowy… może coś jest nie tak z jego przepustowością i w tym tkwi problem

albo cylinder zdycha. przy spadku stopnia spreżania jest problem z prawidłowym rozpylaniem mieszanki, spalaniem i może zalewać lub obsyfiać świece