Piaggio Beverly 500 – Problem ze świecącą się kontrolką oleju.
- This topic has 18 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 10 years, 8 months temu by Garo.
- AutorWpisy
- 12 lipca 2013 dnia 11:52 #134770
Mam kolejny problem, potrzebne wasze wsparcie koledzy, przyznaje się jestem laikiem, więc może moje pytanie wydać się głupie lub banalne, ale udało mi się uszczelnić pompę wodną i naprawić urwane kable, przy okazji również rozebrałem kopułkę zaworów i wyregulowałem zawory. Następnie wszystko ładnie złożyłem do kupy i zalałem olejem. Z tym, że mimo iż pokazuje mi na bagnecie full, to świeci mi się kontrolka oleju. Moje pytanie co może być nie tak, motor zapala i chodzi, ale nie gazowałem go, boje się żeby go nie zatrzeć, itp.
Może trzeba odpowietrzyć silnik lub komorę pompy wodnej, co może być nie tak? Ps. czujnika oleju nie ruszałem, jedynie wypiąłem z niego kabel na czas remontu pompy? Jakieś sugestie? Jak sprawdzić,czy to nie czujnik oleju przypadkiem padł? Przed remontem wszystko działało poprawnie, lampka gasła po zapaleniu. Teraz nie gaśnie :/12 lipca 2013 dnia 12:22 #134786Może coś źle podłączyłeś? Sprawdź jeszcze raz ten czujnik
12 lipca 2013 dnia 13:56 #134812Sprawdzałem podłączenie, albo czujnik padł, albo gdzieś kabel uszkodzony, bo chyba innej opcji nie ma?
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale jak motor stał rozebrany bez pompy i oleju jak regulowałem zawory, to musiałem starterem go poruszać, żeby zawory wyregulować, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, potem wszystko złożyłem i zalałem olejem, uruchomiłem na wolnych obrotach żeby olej zaciągło i tyle, ale lampka dalej się pali :/
Jakieś rady, albo informacje jak można sprawdzić czy czujnik jest dobry?12 lipca 2013 dnia 14:03 #134813Musisz dowiedzieć się czy u Ciebie kontrolka zależy od czujnika ciśnienia czy tylko przypomina o wymianie.
Jeśli jest z czujnikiem to poszukałbym miejsca w którym się znajduje i prześledziłbym drogę tego przewodu. Jeśli włączałeś zapłon kiedy był rozebrany może zapamiętał ten stan i trzeba by było sprawdzić czy tej kontrolki się nie kasuje.
12 lipca 2013 dnia 14:24 #134818Hm, z miski oleju gdzie znajduje się również pompa wody, jest czujnik oleju, nie wiem co on sprawdza dokładnie.
Jak skasować tą kontrolkę, wystarczy odpiąć akumulator?12 lipca 2013 dnia 16:37 #134862Co sprawdziłem do teraz to: czujnik dobrze podpięty, silnik jak pochodzi chwilę na wolnych obrotach to się mocno grzeje, coś jest nie tak. Odłączyłem akumulator, ale to też nic nie pomogło, lampka dalej się świeci :/
12 lipca 2013 dnia 16:40 #134863a co do grzania się, to czy po naprawie pompy i zalaniu zbiornika płynu trzeba ją jakoś odpowietrzyć, jak to się robi?
12 lipca 2013 dnia 17:13 #134874AnonimNieaktywny- 4
- 927Postów:
12 lipca 2013 dnia 17:19 #134876Ok temperatura się wyjaśniła, miałem zapowietrzony układ, już go odpowietrzyłem, niby wszystko ok, tz. Motor pali, wszystko działa poprawnie, ale lampka oleju się świeci nadal.
12 lipca 2013 dnia 17:22 #134877Nie wiem co robić, czy czujnik padł, czy w silniku coś jest niedosmarowane, czy jak, czy to bezpieczne jeździć tak, bo się zastanawiam czy nie podjechać do serwisu na diagnozę, tylko boje się żeby po drodze coś się z motorem nie stało? :/
Gdzie mogę sprawdzić czy ten skuter posiada między przeglądowy czujnik, kiedy należy zmienić olej?12 lipca 2013 dnia 18:53 #134910Czy ktoś może mi fachowo pomóc w zdiagnozowaniu usterki lub wyjaśnić czy bezpiecznie będzie motorem pojechać do serwisu, gdy świeci się kontrolka oleju? Nie wiem co dalej robić :/
Proszę o pomoc12 lipca 2013 dnia 19:05 #134917AnonimNieaktywny- 4
- 927Postów:
Nie masz takiego, przynajmniej instrukcja o tym nie wspomina. Jak po uzupełnieniu oleju kontrolka nie gaśnie to instrukcja zaleca serwis.
12 lipca 2013 dnia 19:18 #134927Ok, czyli muszę się wybrać do serwisu, a czy mogę jechać na nim w takim wypadku do tego serwisu?
12 lipca 2013 dnia 19:24 #134931AnonimNieaktywny- 4
- 927Postów:
Tego raczej nikt Ci nie powie, bo trudno ustalić,co jest powodem usterki. Profilaktycznie najlepiej by było go jednak przewieźć.
12 lipca 2013 dnia 19:33 #134943Rozumie, dzięki wielkie za pomoc, niestety nie mam go jak przewieść więc zostaje, chyba tylko podróż na nim. Daleko nie mam do serwisu, bo tylko 7km, więc powolutku jakoś dojadę.
16 lipca 2013 dnia 09:55 #135821Ok, skuter wstawiony na serwis, niebawem będę miał diagnozę usterki, póki co okazało się, że to nie czujnik ciśnienia oleju tylko coś innego :/
22 lipca 2013 dnia 16:59 #137122Ok, odebrałem skuter z serwisu, okazało się, że źle złożyłem kapsułę silnika, przez co olej nie miał jak się dostawać do filtra oleju, a tym samym było złe ciśnienie w komorze oleju.
Pytanie do was, czy gdy stwierdzono drobne opiłki w oleju, który był spuszczony z silnika, to należy myśleć o remoncie silnika czy można go śmiało jeszcze użytkować, bo z tego co słyszałem drobne opiłki metalu w oleju się zdarzają i powstają w wyniku zużywania i wycierania się elementów silnika.
Proszę o fachowe doradztwo czy te objawy są już niepokojące i warto się przyjrzeć temu z bliska, czy można użytkować skuter dalej, po wymianie oleju?22 lipca 2013 dnia 18:52 #137175Hm, za późno zobaczyłem twój temat, i czujnik ciśnienia oleju dało się w domu sprawdzić, i tą kontrolkę ciśnienia też dało się sprawdzić np odpinając kabel z czujnika ciśnienia i dotknięciu go do masy, teraz nie ma sie co już rozwodzić jak zdiagnozować wskazania ciśnienia oleju bo to już musztarda po obiedzie. Serwis usunął ci usterkę może jeszcze pojeździsz, ale opiłki w sprawnym dotartym silniku raczej trudno znaleźć, opiłki są w nowych silnikach, raz że silnik jest ciągle podczas pracy myty olejem i często z technologicznych otworów coś tam czasami wypłucze po fabrycznej obróbce, a dwa że części się ze sobą docierają, układają i tez jakies tam opiłki się trafiają. Ale ty nie masz chińskiego silnika 139qmb tylko masz tam konkretną konstrukcję, wał masz smarowany ciśnieniowo i filtr oleju tez masz ciśnieniowy, więc z takim układem smarowania opiłki w oleju nic dobrego nie wróżą, piszesz że przejechałeś jakieś 7 km do serwisu, to bardzo dużo. Obserwuj ciśnienie oleju na niskich obrotach ale na rozgrzanym silniku spróbuj chwilowo ustawić jak najwolniejsze obroty i popatrz czy olej sie nie zaświeca, a najlepiej było by sprawdzic manometrem jakie masz ciśnienie w układzie.
23 lipca 2013 dnia 15:09 #137319Dzięki za odpowiedź, lepiej późno niż wcale. W takim wypadku zostaje mi obserwowanie lampki ciśnienia oleju na niskich obrotach i sprawdzenie przy wymianie oleju niebawem, ze względów na obawę na kolejne opiłki czy znowu się pojawiły, jeśli tak, rozumie, że trzeba robić remont motoru, czy lepiej sprzedać motor? Czy taki remont w tego typie silnika jest drogi? Jaka mniej więcej kwota wchodzi w rachubę?
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.