Problem z rozrusznikiem

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Problem z rozrusznikiem

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 12 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #622339

    Przemyslaw R.
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Mówiąc krótko. Motorower Zipp VZ50 (4t).
    Przypadek:
    Dzisiaj w roztargnieniu (a trochę przez niezgrabność) dałem ciała po całej linii. Uruchamiając motorower ze startera przełączyłem ten czerwony pstryczek od awaryjnego wyłączania. Wydaje się, że coś pstrykło lecz teraz nie jestem pewien czy na pewno. Tak czy siak, teraz motorek odpala jedynie z kopnika. Przy próbie uruchomienia słychać jedynie jakieś stukanie po prawej stronie ale silnik nie odpala.
    Pytanie:
    Jak dokładnie zdiagnozować usterkę?

    #622340
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 389

    jeżeli to nie zepsuł się ten przełączniczek to sprawdzaj rozrusznik – podłącz go na krótko, zobacz czy się nie zawiesił, czy bendix się nie zablokował..itd

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #622764

    Przemyslaw R.
    Użytkownik
    • Postów: 23

    OK. Miałem trochę czasu i sprawa wygląda tak:
    Wciskam przełącznik-> słychać stuk w przekaźniku rozrusznika-> rozrusznik nie daje oznak życia 🙁

    Rozrusznik podłączony na krótko działa, a nawet odpala motorower.
    Przekaźnik wymieniony na nowy daje takie same oznaki jak poprzedni.

    #622766
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 389

    a jak przełącznik „zbocznikujesz” drutem (tak jakbyś go wcisnął) to co się dzieje?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #622767

    Przemyslaw R.
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Przy przełączniku nic nie robiłem, bo uznałem, że skoro idzie sygnał do przekaźnika, to gra muzyka.
    Przełącznik jest lutowany. Czy muszę odpinać kable od przełącznika czy wystarczy przytknąć kawałek drutu?

    #622856

    Przemyslaw R.
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Spinam te dwa kabelki od przełącznika ale dzieje się to samo…

    #622864
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 389

    no to może ten plus który przełącza przekaźnik na rozrusznik gdzieś się zerwał czy coś. Może sam przekaźnik działa tylko przełącza z niczego na nic.
    To teraz zamiast symulować drutem działanie przełączniczka zewrzyj te dwa „grube” styki które podczas pracy zwiera przekaźnik. Tylko solidnym drutem (takim jak do rozrusznika) i uważnie bo tam już spory prąd popłynie.
    Tak „na krótko” ale obwodem przekaźnika.

    Musisz omijać kolejne elementy układu „drutem” i patrzeć po ominięciu którego sytuacja wróciła do normy.
    Oczywiście pamiętając o takich ograniczeniach rozrusznika jak czujnik bocznej stopki czy wciśnięta klamka hamulcowa czy czujnik Neutrala (luzu) i działający czujnik hamulca – (zależnie od konstrukcji po prostu różnie tam możesz mieć). Posprawdzaj obie klamki.. itd

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #622870
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 123

    Możesz włożyć śrubokręt pomiedzy styki i zewrzeć na krótko zamiast druta.

    #622893

    Przemyslaw R.
    Użytkownik
    • Postów: 23

    OK. Spiąłem styki i nic się nie dzieje. Zero reakcji. Sprawdziłem miernikiem akumulator i jest ok (lekko ponad 12V). Do przekaźnika prąd idzie ale zero reakcji po sprawdzeniu oporności kabla od przekaźnika do rozrusznika. Po wciśnięciu startera przekaźnik „stuka” ale zero napięcia na rozrusznika w trakcie odpalania. Jutro sprawdzę to kablami rozruchowymi.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat temu przez  Przemyslaw R.. Powód: sprostowanie
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat temu przez  Przemyslaw R.. Powód: sprostowanie
    #622899
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 389

    nie może iść prąd do przekaźnika (to zasilanie z aku „grube”) i po zwarciu styków które zwiera przekaźnik – nie płynąć dalej.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie