Problem z odpaleniem skutera Peugot Vivacity 50

Witam! Mam taki problem... Otóż mam peugota vivacity 50 i pewnego dnia wracałem z pracy i zgasł... Po próbach ponownego odpalenia zero reakcji zarówno ze startera jak i z kopki.
Było już zimno więc odpuściłem sobie wszelkiego rodzaju próby naprawienia ( I tak sobie stał w garażu przez kilka miesięcy). Lecz kilka dni temu zacząłem coś przy nim robić (wymieniłem świece, moduł zapłonu (bo na jakimś tam forum pisali że on może być przyczyną) i przekaźnik rozrusznika, wyczyściłem gaźnik choć okazało się że był czysty) i efektu brak.
Dalej nie odpala nawet nie próbuje zaskoczyć. Iskra na pewno jest dobra ( jak przytkam do masy to jest na ok 1cm), kompresja też raczej jest OK ( co prawda sprawdzana palcem bo manometru nie posiadam), paliwo dostaje.

I dalej nie wiem co robić bo zalewa świece. Czytałem jeszcze że coś z ssaniem może być ( czytałem na jakimś forum że można sprawdzić podłączając do akumulatora na krótko i tak zrobiłem ale nie zobaczyłem żadnej reakcji oprócz wzrostu temperatury choćiaż do końca nie wiem co ma się dziać...Poniżej załączam zdjęcie rozebranego ssania, wydaje mi sie że w tej szczelinie powinna być jakaś uszczelka albo simering)

Prosiłbym też na instrukcje jak wyregulować gaźnik bo będę robił to pierwszy raz (poniżej zdjęcie gaźnika próbowałem ustawić na chybił-trafił ale tak nie działa, i obydwie śrubki są teraz skręcone na maksa).

Zdjęcie ssania: http://zapodaj.net/57c2c34053a7e.jpg.html
Zdjęcie gaźnika: http://zapodaj.net/6acc7f9c806ea.jpg.html

W razie jakby były potrzebne jakieś zdjęcie czy film, proszę pisać i udostępnie.

Z góry dzięki za pomoc :)

zawor ssania masz do kupna,gorna śrubka gaźnika wykręć i pattrząc w otwor od strony filtra wkrecaj aż przpustnica uniesie się ok 1mm,dolna[po lewej pod skose] do oporu i 2,5 pelnego obrotu wykrecić,iglica na środkowym rowku.[to jest standardowe ustawienie gaźnika].odkręć króciec z gaźnikiem i zobacz membrany mają dolegać bo za ch nie odpali. A na upartego po ustawieniu gaznika odpali wiertarką.
https://www.youtube.com/watch?v=FmvxJp_WW0E
jak już się zdecydujesz na ten drastyczy rodzaj odpalania to z drugiej strony na kole zamachowy w prawo to ci wario zębow nie wybije jak się rozkręci:)

A ssania nie da rady jakoś naprawić? :D

a kombinój jak ci sie chce,po podłączeni do aku ma się wysuwać.
https://www.youtube.com/watch?v=YkLxbz8v2XE

Ok ssanie działa wysuwa się idę wyregulować gaźnik i zobaczę czy będzie działać. Jeśli to nie gaźnik to coś jeszcze może być nie tak?

Uszczelka pod głowicą,simering na wale,membrany nie domykają,dwa pierwsze prawdopodobne bo zdechł nagle.

membrany domykają, ale sciagnalem cylinder i moim zdaniem tłok jest zjechany ( chociaż specjalistą nie jestem) dołączam zdjęcia w linkach bo nie wiem czy rozkręcać dalej i zobaczyć simeringi na wale czy wymienić cylinder z tłokiem

http://zapodaj.net/29d78a7e3fbe8.jpg.html

http://zapodaj.net/e4b3a58b486a2.jpg.html

http://zapodaj.net/19e22d4001dfb.jpg.html

Na ostatnim zdjęciu widać że ktoś szlifował cylinder choć nie wiem po jaką cholere nie pasował mu czy jak...

zmień ten cylinder z tłokiem (zestaw), przecież to mielonka

Ok, a na jakiej zasadzie zmienia się cylinder na 70cm? trzeba zmienić coś jeszcze czy tylko cylinder i tłok ( uszczelki to oczywistość). A dalej rozkręcać i patrzeć na wał czy na razie dać sobie spokój? I jeszcze jedna sprawa jest to 2suv i ma osobny pojemnik oleju ale mechanik powiedział mojej kuzynce ( bo w sumie to jej motor, ja tylko próbuje go uruchomić) że lepiej będzie jak będzie robiła mieszankę i uciął wężyki i końcówki zabezpieczył żeby olej nie kapał (powiedział że niby silniki sie szybciej zacierają... ) Prawda to? bo troche to dziwne dla mnie zeby producent tak zrobil ale jak to mowia bladzic rzeczą ludzką a ja specjalista nie jestem.

z tą mieszanką robioną ręcznie to są argumenty na tak i na nie.
Na TAK jest bezpieczeństwo jakości mieszanki - tzn sam robisz np 1:40, wlewasz i żeby nie wiem co gaźnik zasysa 1:40 bo taka jest w zbiorniku. Nie ma ryzyka że pojawi się mieszanka bez oleju bo pompa (dozownik) się uszkodził czy coś się zapchało.

Na NIE jest upierdliwość obsługi tego. Po pierwsze trzeba ciągle liczyć lub mieć butle z miarką/skalą i olejem. Wydłuża to też tankowanie. Do tego nie można skutera na zbyt długo odstawiać bo taka wybełtana z olejem benzyna zaczyna się rozwarstwiać i olej ląduje na dole - i o ile tym co jest w zbiorniku pobujasz i jako tako wymieszasz - to tego co zalega w gaźniku lub przewodach praktycznie wcale. Wtedy zassie sam olej, zakituje się, zawali świece, obsmarka wydech.. itd
.
Co do wymiany cylindra to sama czynność jest dość prosta jeżeli jesteś dokładny.
Plastiki zdjąć, 4 śruby na głowicy odkręcić, czasem zawór membranowy jeżeli jest na cylindrze, cylinder zsunąć, zabezpieczenia i sworzeń tłoka wyjąć i tłok zdjąć.
Złożyć nowy w odwrotnej kolejności pamiętając o własciwym ustawieniu strzałki na tłoku i posmarowaniu wszystkiego wstępnie olejem oraz wymiany uszczelek w cylindrze, zaworze membranowym oraz łośyska igiełkowego w głowcie korbowodu (nie ma w zestawie nigdy). pierwszy lepszy filmik na youtube i masz 100% wiedzy na ten temat.

Problemy się robią po wymianie - zwłaszcza na większą pojemność lub cylinder inny niż seryjny. Gaźnik wymaga wyregulowania, czasem wymiany dysz a czasem wręcz samego gaźnika - to zależy jakie zapotrzebowanie ma cylinder.
jak to co założysz bedzie dużo odbiegało od tego co było to jeszcze regulacja napędu

Milonke panie jak ch.j:D cylinder szlifował bo kartey są na DE [ypusty abyś nie wlożył odblokowanego gara a w szczegolności 70cc] jak byś kupował to cylek staczany na tuleji
rożnica 1 erezowana tuleja 2 nie

nie

http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-eco-50cc-bez-glowicy,pZ042679.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-eco-50cc-bez-glowicy,pZ042679.bhtml

http://zapodaj.net/a185ab97cd530.jpg.html
a moze przez to był szlifowany ze nierowno sa 2 czesci silnika skrecone? jak mówicie
Rozkręcać i patrzeć dalej czy te simeringi są całe ewentualnie co innego? Bo jestem w holandii a tutaj jest dosc drogo i chce zamowic czesci z Polski a niechcialbym tez za wysyłkę płacic nie wiadomo ile razy ( chce zamowic wszystko w jednym sklepie )
i chciałbym zrobić tą 70cm może podeslecie jakiegoś linka żeby kupic ten cylinder ( nie chciałbym się bawić w szlifowanie, chyba że to nieuniknione)

Tak przez ten wypust w karterze był szlifowany:( na 70 trzeba wymienic wal z lożyskami i usunąć te wypusty w karterach a simeringi kupisz pewnie też u nich to nie zginą.tu masz garki już sfrezowane
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-eco-50cc-bez-glowicy,pZ042679.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-motoforce-eco-50cc-bez-glowicy,pZ030164.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-hq-50cc-bez-glowicy,pZ039020.bhtml
http://shop.mieloch.pl/uszczelniacze-silnika-zestaw,pZ043564.bhtml

A wał na jaki zmienić? Bo znalazłem tylko do 50 i do 100 jest juz później i dalej większe. To nie jest tak ze wal fabryczny pasuje do cylindra 70 a jak chce się zrobić na 100 cm to trzeba zmienić? A ta obudowa jest źle skręcona czy będę musiał ją szlifować? Nie wiem bo nie rozkrecalem jeszcze

to nie jest nie tyle kwestia pasowania bo pasować to on pasuje, tylko wytrzymałości - cylinder 70cm generuje większe siły.
Jedyne co musi pasować to średnica sworznia tłokowego ( np 10 lub 12mm) bo się musi zgrać z tłokiem z zestawu i średnica wału (np 13 lub 16mm) bo muszą na to pasować sprzęgła, wariatory i inne takie które masz obecnie.

A no ok, w takim razie dam sobie spokój ze zmianą cylindra i kupię 50cm.

Setki w te kartery nie wcisniesz a na 70 to musisz usunąć wypusty,
wały wzmocnioe pod 70cc
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-carenzi-racing,pZ051108.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-rms-sport,pZ000005.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-stage6-hpc,pZ032079.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-tec-evolution,pZ045968.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-tec-racing,pZ029149.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-top-racing-evolution-ng,pZ041996.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-top-racing-high-tech,pZ045982.bhtml
cylindry 70
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-70cc-peugeot-stojacy-ac,pZ040300.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-t6-70cc,pZ001532.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-malossi-sport-70cc,pZ000775.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-parmakit-sport-70cc,pZ003046.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-top-performances-trophy-70cc-peugeot-stojacy-ac,pZ032508.bhtml
a jak już 70 to i gaznik bo standart moze nie dać rady
http://shop.mieloch.pl/kit-montazowy-do-gaznikow-dellorto-na-wcisk,pZ001125.bhtml
http://shop.mieloch.pl/gaznik-dellorto-phva-ts-17-5mm-do-ssania-automatycznego,pZ048259.bhtml