PROBLEM Z ODPALANIEM ZIPP QUANTUM GT5 2007

WITAM. MAM PROBLEM MIANOWICIE KUPIŁEM QUANTUMA I SILNIK KIEDY JEST ZIMNY NIE ODPALA,ALE KIEDY WSTRZYKNE MU PALIWA DO GAZNIKA ODPALA BEZ PROBLEMU.KIEDY JEST JUŻ CIEPŁY TO PALI BEZ PROBLEMU.PROSZĘ O PORADY

Słaba kompresja, niedziałające ssanie.

TO CO MOGE ZROBIC ABY POPRAWIC KOMPRESJE

Sorry za offtop ale wyłącz capslock jak piszesz bo aż czytać się nie chce.

ok.

Ekspertem nie jestem ale jak słaba kompresja to pierścienie do wymiany. Niech wypowie się jeszcze ktoś kto ma więcej doświadczenia bo ja dopiero się uczę takich spraw ;]

Wymiana samych pierścieni nic nie da bo pierścienie są dopasowane i gładzi cylindra i co najwyżej można pogorszyć kompresję. Ile ten skuter ma przebiegu?
Na słabą kompresję nie ma innej rady jak szlif cylindra i kupno nadwymiarowego tłoka. Oczywiście to ostateczność więc zanim wpakujesz się w koszta to wykorzystaj wszystkie inne, mniej kosztowne opcje.
1. Sprawdź miernikiem czy na ssanie idzie prąd. Jest duża szansa że jest walnięte ssanie.
2. Kup manometr i sprawdź ciśnienie sprężania.
Wtedy będzie można wymyślić inne opcje.

podłącze się, a jak mierzy się to ciśnienie sprężania? gdzie się wtyka manometr? i jakie są prawidłowe mniej więcej wartości ???

Przede wszystkim silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury pracy i (bardzo ważne) akumulator musi być naładowany żeby zapewnić odpowiednie obroty.
Wykręcasz świecę i wkręcasz końcówkę manometru. Są z końcówką wkręcaną i przykładaną i ta druga to można sobie w oko wsadzić.
Otwierasz całkowicie przepustnicę, i włączasz zapłon i obserwujesz wskaźnik manometru. Jak przestaje rosnąć to wyłączasz zapłon i sprawdzasz wskazanie.
Prawidłowe wartości zależą od konkretnego silnika ale dla silnika 2T w granicach 11. Do zaakceptowania jest 9.
Tu masz manometr który sobie kupiłem http://www.wimaspj.pl/produkt,12009,miernik_cisnienia_sprezania_G_320HD

czekaj, bo nie rozumiem...
właczam zapłon, bez rozrusznika?

No jak bez rozrusznika? włączasz zapłon czyli uruchamiasz po prostu rozrusznik tak jakbyś chciał uruchomić silnik.

Ja mam manometr wciskany, z gumową uszczelką stożkową i nie ma problemów z pomiarem, a co najważniejsze, pasuje do różnych otworów, na świece z gwintem M14 i te mniejsze do silników 4T ;)