Problem z napędem skuter 4t

Witam

Mam problem ze skuterem Toros CY50T-8 4T
https://i.imged.pl/zadbany-skuter-zipp-toros-cy50t-8-1310610.jpg Ten model

Skuter 4T 80cc bez blokad 10tys przejechane po tym czasie tylko pasek wymieniony i oleje.
Problem pojawił się po wymianie paska stracił skuter po 2tyg moc.
Skuter coś tam poruszał się ,ale ewidentnie mocy nie było.
Co mam wymienić na dzień dobry i jakie części do tego chinola co poradzicie?
Nie znam się na skuterach nie chcę sam grzebać,ale części mogę kupić przynajmniej będę wiedział co kupuję.
Czy problem może tylko leżeć po stronie sprzęgła , gaźnika i wariatora?

problem może być zarówno po stronie napędu jak i cylindra. może ten nowy pasek był byle jaki i już jest zjechany a może to się prawie zbiegło w czasie z tym że kończy się cylinder a może po prostu wymaga regulacji lub czyszczenia (zawory, gaźnik)

Pierwszy pasek pękł po miesiącu to kupiłem kolejny 2x droższy za 60zł jakiś japoński bardzo mocny i nadal jest lecz 2tyg jazy i skuter stracił moc.
Odpala normalnie startuję lecz nie ma siły rozpędu.
Często jest tak że jak startuję to późno napęd reaguję na start i 1sec przerywa po czym startuję normalnie tak jak by się dusił paliwem.
Regulowany był gaźnik nic to nie dało raczej do wymiany będzie.
Czy jest sens wstawiania do takiego skutera chińskiego cylindra większego niż 80 a mniejszego niż 125 ?
Na tym cylindrze 80cc maksymalna prędkość jaką się udało rozwinąć to było 73 i koniec nawet licznika nie zamknęło.
Gaźnik jest chyba od 50 czy kupować pod 80 da to coś ?

jest sens go naprawić. zobaczyć czy nie ma luzów z napędzie na ośkach, czy wariator i korektor nie są przesunięte względem siebie, czy to sie wszystko rusza jak powinno i nie jest pogiete. i przy okazji zobaczyć jak się zużywa nowy pasek… bo może go np szarpie z jednej strony

Mam w planie teraz wymienić gaźnik na 80 , sprzęgło jakieś lepsze
i wariator + jakieś tam duperele filtry paliwa itd.
On ma 10tys to nie jest tak dużo gość mówił właśnie że docierał go przy 2tys czyli 4tys miał z hakiem jak go kupiłem czy jakoś tak wiec ten cylinder itd dużego przebiegu nie ma a nie kupował byle gówna jak to powiedział.

Może ktoś coś poleci co kupić sprzęgło gaźnik itd ?

Musiałem wymienić pierścienie , gaźnik , sprzęgło regulacja zaworów i maszyna sprawna można zamknąć.

Wymiana pierścieni , paska , gaźnik problem ustał skuter lata jak szalony lecz jak się rozgrzeje to czasami gaśnie mimo że obrotu mu ustawiłem nie za wysokie nie za niskie co może być problemem jeszcze?