Problem z chłodzeniem w 2t

Witam wszystkich. Mam gilere runner 70, niedawno wymieniałem wiekszość płynów- w tym do chłodnicy, i tu zaczął się problem.
Otóż przed wymianą płynu chłodzącego było wszystko ok, robiłem długie trasy ,trzymałem się 80 km/h-czasem więcej czasem mniej (tam gdzie było można) i nic się nie grzało temperatura dochodziła do połowy wskaźnika i tak się trzymała.
Teraz skuter co chwila mi się zagrzewa, muszę stawać na poboczu i odczekać aż się ochłodzi (a trwa to minute może dwie), odpowietrzałem już parę razy cały układ i nic to nie daje. Dodam,że kupiłem dość dobry płyn (nazwy nie pamiętam-ale kosztował mnie 45 zł/1l.) i sprawdzałem cały układ po kolei. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

Hmm nie znam się za bardzo na chłodzeniach, ale wlej może nowy ale taki sam jak miałeś wcześniej płyn, ew porównaj właściwości ;p

lemonek plynu chodniczego sie nie zmienia tylko dolewa

tak, od kiedy to się nie zmienia ?

A termostat działa poprawnie?

pewnie źle odpowietrzyłeś. Daj to do mechanika, niech się martwi :D

Jeżeli przed wymianą było ok, a po wymianie łapie temperaturę, to układ będzie zapowietrzony.

Tyle tylko,że cały układ mam na pewno odpowietrzony... spuszczałem nie tylko na odpowietrzniku ale też w różnych miejscach.. i nic...
Jeśli chodzi o płyn a właściwie jego wymianę to martin- weź sobie serwisówke i poczytaj troszkę...
Ale dobra sprawdzę wszystko jeszcze raz i najwyżej napisze co i jak..

Acha michał starego wlać nie mogę bo nie wiem co to było , a wymienić trzeba było bo straszna żybura była z tego płynu...

Układ należy odpowietrzyć ustawiając skuter na stopkach, odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego i odpalając go na 4 minuty. Płynu ubędzie na pewno. Potem dolewamy płyn, powtarzamy operację, jeśli płynu nie ubywa można odczekać aż układ ostygnie i poruszyć ręką wszystkie węże doprowadzające płyn chłodniczy do chłodnic zaczynając od silnika.

i tak też robiłem... wymiękam...

Przy Majesty 125 też długo siedizałem zanim odgadnąłem co jest grane. masz zapowietrzone przy pompie wody. Musisz zalać płynem do pełna zbiorniczek, odpalić silnik i powoli uchylać górnego węża na pompie zeby uciekło powietrze. Mozolne i irytujące ale po paru próbach się uda i po problemie. Zapowietrzony układ to też zimna chłodnica (po 500m z zapowietrzonym układem zagotujesz płyn a chłodnica będzie lekko ciepła tylko na dole)

Miałem na serwisie Majesty 250. Śrubka odpowietrznika znajdowała się tam przy gaźniku. Wystarczyło ją poluzować i powoli nalewać płynu do chłodnicy. Gdy płyn zaczął się mocno przelewać przez odpowietrznik, to go zakręcić. Dopełnić chłodnicę pod korek i to wszystko.

J23- gaźnik w "moim" był już ominięty. Odpowietrzanie przez czujnik temp i inne tego typu akrobacje nie pomagały. Dopiero zabawa z wężem przy pompie.

Dzięki Panowie wielkie choć robiłem wszystko to co mówiliście (też mam śrubkę koło wejścia do cylindra). Ale szczerze to przećwiczyłem dziś wszystkie te sposoby które mi tu opisaliście po kolei i przy okazji wyjmowałem każdy wężyk z osobna ... straciłem od ch..y płynu, ale może tym razem coś pomoże...

Do łatwych rzeczy to nie należy. Osobiście nie przepadam za odpowietrzaniem układów chłodzenia

ciekawe że w samochodach nie ma takich problemów

z dwojga złego wolę odpowietrzać to niż hamulce....

Witam wsiadam Yamaha Aerox 70cc 98 rok Jak odpowietrzyć układ chłodzenia odkręcić korek odpalić motor i niech tak sobie pochodzi na wolnych 15 minut wtedy zakręcie układ odpowietrzony na 100%. Tyle w temacie