Problem po wymianie paska napędowego w skuterze Wilga

Witam wszystkich.

Mój tata jest od 2 lat posiadaczem skutera Wilga i ja dotychczas obyło się bez większych problemów, aż 3 dni temu pękł mu pasek napędowy.

Jakiś jego znajomy wymienił mu wczoraj pasek na nowy, a zrobił to w ten sposób że odkręcił części zaznaczona na zdjęciu poniżej następnie wyciągnął ją, nałożył na nią pasek i ponownie przykręcił.
http://img408.imageshack.us/i/dsc01141n.jpg/

Teoretycznie wszystko jest ok, gdy tylnie koło jest podniesione kreci się tak jak powinno, ale po położeniu go na ziemie skuter praktycznie stoi w miejscu jedzie z prędkością może 2km/h.

Przyjrzałem się silnikowi bliżej i wygląda na to, że gdy skuter stoi na ziemi pasek napędza część A (zaznaczoną na zdjęciu poniżej) ale część A nie napędza części B.
http://img219.imageshack.us/i/dsc01142wg.jpg/
Gdy koło jest podniesione kręci się tak jak powinno.

Czy ktoś spotkał się kiedyś z podobnym problem i wie jak można to naprawić?

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam

Jak skuter stoi na ziemi to silnik normalnie wkręca się na wysokie obroty i nie rusza z miejsca czy silnik nie chce wchodzić na wyższe obroty ?

Raczej nie chce wchodzić na wyższe obroty.

Nakręciłem filmik niestety telefonem więc jest w kiepskiej jakości, ale coś tam widać.
http://www.przeklej.pl/plik/mov00002-3gp-0022qo22440i

W pierwszej części filmiku koło jest w powietrzu i gaz jest na maksa silnik wchodzi na wyższe obroty potem koło jest na ziemi, gaz jest na maksa ale silnik nie wchodzi na wyższe obroty, a tak przynajmniej mi się wydaje.

Na tym filmiku jest nagrane tylko jak koło jest w powietrzu i normalnie się kręci. Jest gdzieś filmik ze skuterem na ziemi ? Bo nie umiem znaleźć ? A jak skuter stoi normalnie na ziemi i dajesz gazu to czujesz tak jakby silnik nie miał siły ruszyć czy co się dzieje ?

Wiesz co, a czy przypadkiem ten pasek nie jest za cienki?
Sprawdzaliście wymiary i zakupiliście idealnie taki sam, jak oryginalny?

Kapuchon napisał:

A jak skuter stoi normalnie na ziemi i dajesz gazu to czujesz tak jakby silnik nie miał siły ruszyć czy co się dzieje ?

Właśnie w 20sekundzie tego filmiku widać jak zachowuje się silnik gdy koło jest na ziemi. Praktycznie żadnej reakcji mimo, że gaz był dany na maksa.

Leszek też myślałem, ze to wina paska, ale wydaje się że z nim wszystko ok ma taka sama długość i grubość jak poprzedni.

Angar90 ty chcesz żeby koło kręciło się gdy skuter jest postawiony na stopce centralnej i tylne koło oparte o ziemie ? Tak się nie da. Napisz co się dzieje jak postawisz skuter na dwa koła i odkręcisz manetkę.

A tak w ogóle to dobrze jest to pozakładane przez tego mechanika?
Może coś źle zrobił? Troszkę to jest dziwna sprawa.

Skoro z kołem w powietrzu normalnie się kręci co widać na filmie to chyba dobrze założony pasek ale dziwna sprawa ze z kołem na ziemi się nie kręci i szczerze nie wiem co o tym myśleć bo jest to trochę nielogiczne.

Kapuchon napisał:

Angar90 ty chcesz żeby koło kręciło się gdy skuter jest postawiony na stopce centralnej i tylne koło oparte o ziemie ? Tak się nie da.

To było tylko na potrzeby filmiku. Nie wiedziałem, że tak nie można :P

Kapuchon napisał:

Napisz co się dzieje jak postawisz skuter na dwa koła i odkręcisz manetkę.

Wtedy skuter jedzie z 2km/h. Myślałem, że to wina paska, ale on wydaje się ok.

pyjan napisał:

A tak w ogóle to dobrze jest to pozakładane przez tego mechanika?
Może coś źle zrobił? Troszkę to jest dziwna sprawa.

To też brałem pod uwagę bo ten mechanik był z typu tych którzy za 2 wina naprawią ci nawet bolid F1 :D, ale pasek założył prawdopodobnie poprawnie.

Kapuchon napisał:

Skoro z kołem w powietrzu normalnie się kręci co widać na filmie to chyba dobrze założony pasek ale dziwna sprawa ze z kołem na ziemi się nie kręci i szczerze nie wiem co o tym myśleć bo jest to trochę nielogiczne.

Faktycznie dziwna sprawa sprawa. Z tego co się na razie dowiedziałem przyczyną mogą być rolki wariatora albo za mocno naciągnięty pasek.
Jutro to sprawdzę i będę informował Was na bieżąco.

Pozdrawiam :)

pyjan napisał:

A tak w ogóle to dobrze jest to pozakładane przez tego mechanika?
Może coś źle zrobił? Troszkę to jest dziwna sprawa.

To też brałem pod uwagę bo ten mechanik był z typu tych którzy za 2 wina naprawią ci nawet bolid F1 :D, ale pasek założył prawdopodobnie poprawnie.

Nie chodziło mi o założenie samego paska,ale o cały napęd - wariator i sprzęgło.

pyjan napisał:

pyjan napisał:
A tak w ogóle to dobrze jest to pozakładane przez tego mechanika?
Może coś źle zrobił? Troszkę to jest dziwna sprawa.
To też brałem pod uwagę bo ten mechanik był z typu tych którzy za 2 wina naprawią ci nawet bolid F1 :D, ale pasek założył prawdopodobnie poprawnie.
Nie chodziło mi o założenie samego paska,ale o cały napęd - wariator i sprzęgło.

Przecież Angar mówił że ten mechanik ściągnął tylko dzwon sprzęgła. Mówisz że jedzie z 2km/h to teraz powiedz czy silnik cały czas kręci się na wysokich obrotach przy tej prędkości czy tak jakby było mu "ciężko" ?

Może ten pasek jest założony odwrotnie ?.
Tzn w druga strone niz byc powinien.
Mialem juz taki przypadek .
Zobacz czy strzalki na pasku sa prawidlowo do obrotu paska .

Właśnie z odwrotnie założonym paskiem miał dylemat Leszek przy swoim Dinku.

Kapuchon - wiem co Angar pisał.Zastanawia mnie natomiast jak można założyć pasek ściągając sam dzwon sprzęgła.
A przeciwtalerz wariatora?

W chińskim 4t da radę założyć pasek ściągając tylko dzwon .

Patrykk napisał:

W chińskim 4t da radę założyć pasek ściągając tylko dzwon .

To szczerze przepraszam - tego nie wiedziałem.Sugerowałem się linkiem ze zdjęciem.No cóż mój błąd.

Mnie tam nie przepraszaj ;p, ja tylko mowie to, co wiem ; D.
Osobiście nie próbowałem, ale też kiedyś jeździłem Vaporem i też miałem jaja z paskami - pękały co 200-300km i właśnie znajomy mechanik ( który jeździ vaporem po tuningu do dzisiaj ) powiedział mi, że gdybym nie miał czym zablokować przeciwtalerza, to mogę ściągnąc samo sprzęgło i pasek też wejdzie , tak więc jestem tego pewny w 90 % ;-), a z paskami uporałem się sprzedając to dziadostwo . ( oczywiście nie obrażając użytkowników tych skuterów , mówię tylko, że mój vapor to było dziadostwo i kompletna padlina - nie dało się przejechać 5km bez awarii )

Mam kolegę co zrobił skuterem od nowości 11.000 km bez żadnej awarii na tym samym pasku. Nie pękł a nawet mocno się nie zużył.

Problem rozwiązany przyczyna były rolki w wariatorze.
Pozdrawiam :wink:

Zależy od jakości paska i stylu jazdy.