Problem po remoncie silnika 139fmb.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Problem po remoncie silnika 139fmb.

Ten temat zawiera 37 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Micek331 Micek331 11 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 38 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #618725
    Zdjęcie profilowe Micek331
    Micek331
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Witam. Mam problem z silnikiem 139fmb. Ostatnio skończyłem remont skrzyni. W trakcie składania uszkodziłem tłok, który wymieniłem na nowy. Motorek obecnie pali od strzała z kopniaka i jedzie normalnie do póki się dobrze nie nagrzeje. Wygląda to tak, że palę zimnego, nagrzewam go przez chwile na ssaniu lub półssaniu, następnie opuszczam i jadę(tak chodzi od 7 lat). Po przejechaniu ok.2km silnik w trakcie jazdy zaczyna tracić moc, lecz jest to jakby ”przyduszanie” mechaniczne i słychać lekkie zgrzytanie, po czym staje koło i gaśnie. Dodam, iż po złożeniu silnika musiałem ściągać jeszcze raz karter od strony sprzęgła, ponieważ źle ustawiłem kopniak, teraz znów kopniak lekko zgrzyta. Ogólnie mówiąc wygląda to tak, jakby tłok puchł i zatrzymywał się, bo gdy chcę od razu odpalić-kopniak stoi. Gdy lekko ostygnie-znów pali normalnie, tyle,że musze mu dać obrotów i znów przejadę kawałek i to samo. Dzisiaj zmieniałem jeszcze uszczelkę pod głowicą, ponieważ miałem zestaw tanich uszczelek z allegro i ta akurat była wgl nie podobna do oryginału i gdy właśnie się nagrzał motor robiła się nieszczelność, założyłem orginalną z takim dodatkowym plastikiem na łańcuszek rozrządu i silikonem. Dodam jeszcze, że gdy motor staje, unosi się ”dymek” z silnika i cylindra. Cylinder i głowica nagrzewa się, że nie da się dotknąć. Dzisiaj przy wyymianie uszczelki skontrolowałem gładź cylindra i jest ok. b. ładny. Proszę o podpowiedzi co się może dziać. Pozdrawiam.

    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 1 miesięcy temu przezZdjęcie profilowe Micek331 Micek331.
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 1 miesięcy temu przezZdjęcie profilowe Micek331 Micek331.
    #618736
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 414

    no wg mnie to skoro klinuje ci silnik i łapie dzikie temperatury to chyba jednak tłok puchnie

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618742
    Zdjęcie profilowe Micek331
    Micek331
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Wlasnie to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne . Tłok, ktory kupilem wydaje sie ze jest ze słabego materialu. Slyszal ktos o hartowaniu tłoka w oleju i zimnej wodzie? A moze to kwestia dotarcia nowych pierścieni?

    #618743
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 414

    raczej kwestia wymiany gównianego tłoka na sensowny i prawidłowego dotarcia. Tą magie z olejem to sobie daruj.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618747
    Zdjęcie profilowe Micek331
    Micek331
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Jeszcze ze względu na te dziadowskie uszczelki obawiałem sie , ze ktoras z nich zakryła jakis wlot oleju na cylinder ale łańcuszek rozrządu jest mokry w oleju. Dodatkowo doczytałem wlasnie na jednym z forum: „Zatarcie to unieruchomienie tłoka spowodowane tym, że nie ma wystarczającego smarowania.
    Przyczyna puchnącego tłoka jest taka, że wykonany jest z kiepskiej jakości materiału, który poddaje się wysokim temperaturom rozszerzając się albo kurcząc.” Tylko ciekawe czy gdzies maja takie orginalne tloczki.

    #618749
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 414

    wszędzie mają. Dobre tłoki robi Asso Werke, Meteor, Vertex

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618771
    Zdjęcie profilowe Micek331
    Micek331
    Użytkownik
    • Postów: 32

    No widze cenowo tez ladnie, chce zeby mi sie to mniej wiecej opłacało. Cala naprawa mnie kosztowała dwa razy tyle co cena tłoka, a jest to siedmioletni zumico gr 500, pojazd „roboczy”. Poszukam cos po sklepach. Mimo wszystko dzieki za pomoc.😃

    #618773
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 414

    Cześciom wszystko jedno czy je wkładasz do nówki skutera czy do 10 latka. Dobre kosztują.
    A jak się zachowuje tani tłok to już wiesz.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618778
    Zdjęcie profilowe Micek331
    Micek331
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Tylko zastanawiam sie po co je produkują, skoro nadaja sie do jazdy na dystans 2km. O.o

    #618779
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 414

    Z tego samego powodu co śrubokręty w markecie zginające się na pierwszej śrubie. Dlatego że są w atrakcyjnej cenie i idą jak gorące bułeczki. A potencjalny nabywca i tak pewni kupi ze 3 takie zanim trafi na lepsza partie i starczy mu na dłużej.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 38 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie