Problem piaggio nrg 50cc

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Problem piaggio nrg 50cc

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 6 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #618236
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    siemka, od kilku dni mój skuter odmawia posłuszeństwa, nie chce jeździć. Awaria stała się nagle, przyjechałem do domu a na następny poranek nie chciał już chodzić.

    Jak narazie wykluczyłem, zapchany/uszkodzony kranik(paliwo dolatuje do gaźnika), kompresja- 8 Bar, wymieniłem świece- iskra wygląda lepiej niż na starej, ale nie ma różnicy w pracy silnika, wyczyściłem dokładnie gaźnik, przedmuchałem dysze i na nowo wyregulowałem skład powietrze/paliwo. Membrana bez przerw. Filtr przeczyszczony

    Już nie wiem co sprawdzać, myślę nad kupnem nowego gaźnika, ale nie wiem czy to coś da- bo tak nagle by coś się w nim stało? (pływak nie pęknięty, ani nie widać uszkodzen okiem) Mam nadzieje że mi podsuniecie co jeszcze może tu być źle, pozdrawiam i licze na pomoc

    Film: https://youtu.be/njlyKYKGn24

    #618238
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 037

    kompresja 8 bar to nędza. w zasadzie poniżej 9 (jeżeli prawidłowo mierzysz) kwalifikuje cylinder do wymiany

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618239
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Kompresja jest taka sama jak była wcześniej i skuter normalnie jeździł miał siłe i nwm dlaczego to sie kwalfikuje do wymiany… Tak więc to nie wina kompresji, wróćmy do postawionego wcześniej pytania…

    ps. Mierzyłem na zimnym silniku, tak więc możemy zakładać że na ciepłym kompresja będzie większa

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Drapoll Drapoll.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 6 miesiące, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Drapoll Drapoll.
    #618244
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 037

    Aaaaa czyli nie chciał chodzić nie oznacza że nie chodzi silnik tylko że nie jeździ jak powinien ale generalnie jeździ.
    Dlaczego kompresja – dlatego że nominalna kompresja dla tego silnika to 12-13, 10 to słabo, 9 to źle a poniżej kwalifikuje cylinder do wymiany.
    Chodziło mi o to czy mierzyłeś z otwartą przepustnicą i poprawnie.
    Objawy i dźwięk jest taki jakby się zalewał (oprócz jednego momentu podczas startu kiedy dźwięk jest raczej taki jakby paliwa było za mało) ale takie zalewanie może być też spowodowane niższą kompresją. Świeca co sugeruje? Zalanie czy suchoty?
    Kolejna sprawa to szczelność dolotu z uszczelniaczami bloku (wału) włącznie, zakitowany wydech.. itd. Niestety przyczyn może być sporo – ale zdychający cylinder to podstawa.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618247
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Świeca sugeruje suchote, sprawdzę jutro dokładnie szczelność dolotu, ale wątpie ze coś znajde bo jak czyscilem gaznik rzuciłem okiem na króciećce i nic nie widziałem- do tego trzyma wolne obroty i zchodzi z obrotów jak powinien wgł mnie.

    A uszczelniacze na wale sprawdzę w najbliższym czasie

    #618365
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Przyczyna- Nieszczelna puszka filtra

    #618366
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 037

    ale nieszczelna przed filtrem czy już za filtrem?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie