Problem elektryczny Kymco zx 50

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Problem elektryczny Kymco zx 50

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe JakubM JakubM 3 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #622427
    Zdjęcie profilowe JakubM
    JakubM
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dzień dobry,
    jestem posiadaczem skutera Kymco zx Super Fever.

    Po zakupie skuter odpalał normalnie i nic niepokojącego się nie działo, ale po kilku dniach zaczęły się problemy z odpaleniem.
    Zauważyłem, że w tylnym świetle jedna żarówka jest spalona, a że wybierałem się na przegląd, to postanowiłem ją wymienić.
    Skuter przestał odpalać na rozrusznik, została mi tylko kopka.
    Zaopatrzyłem się w miernik i pomierzyłem to i owo.
    Napięcie akumulatora to ok. 11.5 V za mało, aby rozrusznik miał siłę do obrócenia silnikiem. Zauważyłem, że po naciśnięciu hamulca nagle napięcie zaczyna spadać dość mocna. Zacząłem szukać czy gdzieś nie ma problemu z uchodzeniem prądu. Prąd, jaki pobierany był z akumulatora to ok. 3,1 A. Po wykręceniu tylnych świateł okazało się, że tyle pobierają żarówki. Prosty rachunek 3.1 A * 12 V = 37 W. Jedna żarówka ma moc około 20 W, więc nie ma mowy o ucieczce napięcia.
    Następne co sprawdziłem to kontroler napięcia. Ów przyrząd daje około 12 V przy wolnych obrotach i napięcie rośnie w miarę zwiększania obrotów. Napięcie jest względnie stałe.
    Zmierzyłem także napięcie na dwóch kablach dochodzących z alternatora do regulatora napięcia i na jednym mamy 9 V a na drugim 12 V. Nie wiem, czy nie za mało, aby poprawnie naładować akumulator.
    Czy to może być problem z alternatorem? Nie wiem jak dostać się do niego, aby zobaczyć zwoje. Jak odkręcić magneto (z tego, co wyczytałem, potrzebny jest ściągacz magneta, ale nie wiem, jaki będzie pasował do mojego skutera). Jakie powinno być napięcie dochodzące do regulatora napięcia? 15 V?
    Zauważyłem także że rezystor świateł zamocowany obok regulatora napięcia bardzo mocno się rozgrzewa. Czy tak powinno być nawet, wtedy gdy światła są wyłączone?
    Planuję także zakup żarówek ledowych do tyłu, aby zmniejszyć pobór prądu, gdy zjeżdżam z górki.
    Sprzedający twierdził, że wymieniał akumulator i w mojej opinii jest dość dobry i to nie z nim jest problem.
    Pozdrawiam Jakub

    #622430
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 699

    akumulator co ma 11,5V to kręci rozrusznikiem jak głupi. U mnie problemy z kręceniem zaczynają się w 125cm poniżej 9V.
    Ale ten gigantyczny spadek napięcia jak wciśniesz hamulec i obciążysz akumulator 20W żarówką STOP nie powinien być drastyczny. Może akumulator to śmieć i niby te 11V trzyma (a powinien ze 12,4V mieć naładowany) ale wydajność mu spada przy jakimkolwiek obciążeniu.
    3.1A na samą tylną lampe to za dużo – zwłaszcza że zapewne masz tak jak większość małych pojemności instalacje mieszaną (UWAGA! tu pułapka przy montowaniu z tyłu w pozycyjnej i stop żarówek LED) tzn że STOP jest zasilany z części instalacji stałoprądowej (czyli tej z akumulatorem) a tylne włókna pozycyjne są zasilane z cześci gdzie jest prąd zmienny (tej samej z której jest zasilana przednia lampa).
    Jakby w żarówce „schodzą” się dwie instalacje i tylko mase mają wspólną.
    Taki masz układ jeżeli przednie światło i tylne pozycyjne nie zapalą się jeżeli nie pracuje silnik.
    W takim układzie trzeba mieć specjalną żarówke LED która ma sterownik to instalacji na prąd zmienny. Inaczej nie bedzie się świecić pozycyjna albo bedzie migać.
    Rezystor ma się nagrzewać ZWŁASZCZA WTEDY kiedy światła są wyłączone bo na ogół jest obciążeniem ZAMIAST świateł. A kiedy włączysz światła to wyłączasz rezystor. Po prostu prądnica nie może pracować bez obciążenia.. wiec albo żarówki albo rezystor – ale zawsze jedna z tych rzeczy.

    Napięcie ładowania mierzy się na postoju na zapalonym silniku, podpiętym akumulatorze i włączonych światłąch. Na zaciskach akumulatora powinno być powyżej 14V (14.4-14.7 to ok) jak tylko lekko wzrosną obroty ponad wolne. Na wolnych to może być różnie ale i tak zawsze powyżej 12V.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #622442
    Zdjęcie profilowe JakubM
    JakubM
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Bardzo dziękuję za wyjaśnienie z żarówkami led.
    Generalnie, gdy nacisnę hamulec aby prąd płynął do rozrusznika to już mi kilka dziesiątych volta ucieka z akumulatora, Więc rozrusznika zrobi pyk, bendiks wyskoczy a sam rozrusznik się kręci. Tylko jest za słaby aby kręcić silnikiem.
    Zauważyłem że gdy odpalę skuter i chodzi na wolnych obrotach to gdy nacisnę hamulec to napięcie spada. Tak jakby zużycie prądu było większe niż ładowanie. Żarówki jakie mam założone w lampie tylnej to BAY 15d P21/5W. No niby jedna ma mieć 21W gdy świecą dwa włókna.
    Gdy wykręcę tylne żarówki to praktycznie zużycia prądu nie ma tam na poziomie 0.07 A (czujnik oleju i paliwa) przy zgaszonym silniku.

    #622444
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 699

    gdy swięcą dwa włókna ma 26W – 5W z pozycji 21W ze stop. Wiec przy poprawnym ładowaniu (14.4V) powinien być pobór na hamulcu 21W/14.4=1,45A dla każdej żarówki. Pozycyjna jest zasilana z innej cześci instalacji (jeżeli bez silnika nie działa) może masz zwarcie w instalacji świateł.
    Może masz po prostu zwarcie w instalacji

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #622518
    Zdjęcie profilowe JakubM
    JakubM
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Jedna żarówka pobiera 1.45 A czyli dwie 2,9 A przy 14.4 v. Ja mierzyłem pobór prądu tylnych świateł przy zgaszonym silniku i akumulatorze 12 V i wyniósł 3 A. Czyli tutaj raczej prąd mi nie ucieka.
    Napięcie ładowania wynosi ok. 12 V, czyli jest zbyt niskie według mojej wiedzy.
    Zmierzyłem regulator napięcia i napięcia na wyjściu wynosi 12 V przy wolnych obrotach i wzrasta do około 12.5 V przy wyższych.
    Na dojściu do regulatora mam trzy kable (dwa żółte i zielony) Na jednym żółtym mam 9 V przy wolnych obrotach a na drugim 12 V przy wolnych. Napięcie rośnie, gdy zwiększam obroty silnika. Na zielonym nie mam w ogóle napięcia. Prawdopodobnie jest to masa.
    Też myślę, że mam zwarcie. Podejrzewam, że będzie ono na kablu biegnącym z alternatora do regulatora napięcia, ponieważ występuje tam różnica napięć.
    Tak myślę, że regulator napięcia nie zrobi mi 14.4 V DC z 9 V i 12 AC?
    Sprawdzę kable, gdy będę mieć więcej czasu. Myślę, że może w sobotę.
    Na razie jeżdżę do pracy, odpalając na kopkę.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie