Prawo jazdy A1

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #174141
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • 292Postów:

    Witam. Zamierzam zdawać na prawo jazdy na 125ccm. Mam pytanie. Czy jak mam teraz AM, to będę miał jakieś ułatwienia czy cos? Po 18 zamierzam zdawać na 250ccm, czy tez bedą jakieś ułatwienia jak będę miał A1? 🙂 zamierzam sobie kupić jakiś motorek z czasów PRL-u, jakaś wsk, wfm lub romet minsk. Doradzicie mi cos? 🙂 Pozdrawiam 🙂

    #174179
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Nie będziesz miał egzaminu teoretycznego i tyle.

    #174191
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • 292Postów:

    A czy będę musiał chodzić na te lekcje ze znaków drogowych ? 🙂 Wystarczy, że pójdę i zapiszę się na kilka godzin jazdy z instruktorem i mam zaliczone? 🙂

    #174231
    skuterek123
    Użytkownik
    • 62
    • 292Postów:

    Witam. Jeszcze raz ja. Napisałem maila z zapytaniem tego do OSK. Powiedziano mi, że jestem zwolniony z części teoretycznej, ale na jazdy mogę przyjsć dopiero po “wyrobieniu profilu kursanta na A1”. Co to znaczy? Ile kosztuje mniej więcej godzina jazdy z kursantem? 🙂

    #174242
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Google nie boli…

    http://lmgtfy.com/?q=profil+kandydata+na+kierowce

    Cały kurs kosztuje około 1000 zł, odliczając teorię to pewnie z 600-700 zł

    Kursantem będziesz Ty, jeździć możesz z instruktorem….

    #174262
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    ahaa, czyli jak wymienię karte motorowerową na prawko AM, i miesiąc później będę chciał zdawać na A2, to nie będę musiał zaliczać testu teoretycznego, bo będę już miał prawko AM? 😀

    #174411
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    No tak skoro masz prawo jazdy kat. AM to teorię poruszania się po drogach publicznych powinieneś znać… po co więc uczyć Cię tego samego drugi raz?

    #178537
    Planetoid
    Użytkownik
    • 0
    • 1Postów:

    Mam pytanie, moze ktos bedzie wiedzial. Ze wzgledu na to, ze nasze polskie prawo wprowadzilo mozliwosc kierowania motocyklami o pojemnosci 125 to czy jezeli wymienie moje stare prawo jazdy kat B na nowe, bede mial zaznaczone pole A1 ?? czy dalej bedzie widnialo tylko kat B.

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    #178538
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • 562Postów:

    Planetoid napisał:

    Mam pytanie, moze ktos bedzie wiedzial. Ze wzgledu na to, ze nasze polskie prawo wprowadzilo mozliwosc kierowania motocyklami o pojemnosci 125 to czy jezeli wymienie moje stare prawo jazdy kat B na nowe, bede mial zaznaczone pole A1 ?? czy dalej bedzie widnialo tylko kat B.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Nigdy w życiu kategoria A1 a B to zupełnie rożne rzeczy

    #178542
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    lucek71 napisał:

    No tak skoro masz prawo jazdy kat. AM to teorię poruszania się po drogach publicznych powinieneś znać… po co więc uczyć Cię tego samego drugi raz?

    Ciekawe. Posiadam kartę motorowerową, czyli w konsekwencji AM zgodnie z nowelizacją z 2013r. Przy czym gdy szedłem niedawno zdawać teorię na A, nikt mi nie mówił, że jestem z niej zwolniony. W sumie obecna teoria to nie tylko przepisy i zasady w ruchu drogowym, ale też część specjalistyczna 12 pytań dotycząca obsługi pojazdu. Może lepiej nie się WORD wypowie.

    Planetoid napisał:

    Mam pytanie, moze ktos bedzie wiedzial. Ze wzgledu na to, ze nasze polskie prawo wprowadzilo mozliwosc kierowania motocyklami o pojemnosci 125 to czy jezeli wymienie moje stare prawo jazdy kat B na nowe, bede mial zaznaczone pole A1 ?? czy dalej bedzie widnialo tylko kat B.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Zmian w prawie jazdy nie dostaniesz, bo przywilej jaki otrzymujesz po nowelizacji to możliwość poruszania się pojazdami o 125cc i mocy 11KW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg. W A1 jest to samo + możliwość prowadzenia trójkołowego motocykla o mocy nie większej niż 15kW. A nowelizacja do kat B mówi jedynie o 125cc i mocy 11KW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg. Przed 2013r. dla A1 było ograniczenie do 80km/h. Obecnie nie widzę tego ograniczenia przy informacjach dotyczących A1.

    #178551
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Twoja karta motorowerowa jest nieważna odkąd skończyłeś 18 rok życia, więc w konsekwencji posiadasz figę z makiem, a nie prawo jazdy kat. AM. Zakładam, że masz przynajmniej 24 lata (skoro zdajesz A to musisz tyle mieć), więc jeśli do tej pory jeździłeś piździkiem, to robiłeś to “na dowód” a nie kartę motorowerową. Jeśli masz rzeczywiście prawo jazdy kat. AM, to zdradź jak to zrobiłeś, bo to się nie mieści w żadnych przepisach 🙂

    #178552
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    eadem napisał:
    Przed 2013r. dla A1 było ograniczenie do 80km/h. Obecnie nie widzę tego ograniczenia przy informacjach dotyczących A1.

    Absolutnie nie było takiego ograniczenia prędkości…

    #178553
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    lucek71 napisał:

    eadem napisał:
    Przed 2013r. dla A1 było ograniczenie do 80km/h. Obecnie nie widzę tego ograniczenia przy informacjach dotyczących A1.

    Absolutnie nie było takiego ograniczenia prędkości…

    OK nie trzymam się kurczowo tej wersji 😉 Coś mi tylko zaświtało tylko.

    #178554
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    lucek71 napisał:

    Twoja karta motorowerowa jest nieważna odkąd skończyłeś 18 rok życia, więc w konsekwencji posiadasz figę z makiem, a nie prawo jazdy kat. AM. Zakładam, że masz przynajmniej 24 lata (skoro zdajesz A to musisz tyle mieć), więc jeśli do tej pory jeździłeś piździkiem, to robiłeś to \\\”na dowód\\\” a nie kartę motorowerową. Jeśli masz rzeczywiście prawo jazdy kat. AM, to zdradź jak to zrobiłeś, bo to się nie mieści w żadnych przepisach 🙂

    Zgodnie z zapisami nowelizacji, uprawnienia AM zostały “nadane” wszystkim którzy przed nowelizacją mieli ukończone 18 lat. Samą kartę motorowerową dawno temu zrobiłem, ale był tam jakiś problem z odebraniem jej (nie pamiętam szczegółów) i olałem temat. Potem mi się odechciało i w międzyczasie skończyłem 18 lat. Mogąc jeździć “na dowód” nie dłubałem tematu karty motorowerowej 😉 Parę lat później zacząłem robić kat. B i teraz kat. A. Więc suma sumarum tematyką AM, A1 czy A2 interesuję się hobbystycznie a nie z obowiązku 😀

    #178564
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Nadane.to nie jest dobre słowo, żeby mieć AM z karty motorowerowej, to musiałbyś mieć ją ważną, musiałbyś zrobić badania lekarskie dla kierowców oraz udać się z tą kartą i badaniami do wydziału komunikacji, zapłacić 100 zł za wymianę. Mając już ten plastik w ręku byłbyś zwolniony z teoretycznego egzaminu…

    #178758
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    lucek71 napisał:

    Nadane.to nie jest dobre słowo, żeby mieć AM z karty motorowerowej, to musiałbyś mieć ją ważną, musiałbyś zrobić badania lekarskie dla kierowców oraz udać się z tą kartą i badaniami do wydziału komunikacji, zapłacić 100 zł za wymianę. Mając już ten plastik w ręku byłbyś zwolniony z teoretycznego egzaminu…

    Update: W dniu dzisiejszym miałem egzamin praktyczny na kat. A – wynik pozytywny 😀

    #178778
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    eadem napisał:

    lucek71 napisał:
    Nadane.to nie jest dobre słowo, żeby mieć AM z karty motorowerowej, to musiałbyś mieć ją ważną, musiałbyś zrobić badania lekarskie dla kierowców oraz udać się z tą kartą i badaniami do wydziału komunikacji, zapłacić 100 zł za wymianę. Mając już ten plastik w ręku byłbyś zwolniony z teoretycznego egzaminu…

    Update: W dniu dzisiejszym miałem egzamin praktyczny na kat. A – wynik pozytywny 😀

    Gratulacje! Do czego się teraz będziesz przymierzał, motocykl czy maxiskuter?

    #178789
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • 243Postów:

    Chapeau bas!

    Teraz bierz się za LITRA, albo chociaż za pół. 😉

    http://otomoto.pl/motocykle-i-quady/kymco/xciting

    #178819
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    Odkąd posiadłem mojego skuterka to bardzo się przekonałem do idei tego pojazdu. Dlatego maxiskuter będzie kolejnym pojazdem. Gabarytowo i użytkowo celuję w 250-300cc. Mam konkretne warunki, wśród których miejsce dla pasażera ma decydujące znaczenie. Oczywiście najpierw spłacę pożyczkę na kurs… Więc temat przesiadki jeszcze odległy. Tak na marginesie, szkoda mi obecnego pojazdu bo włożyłem w niego sporo czasu i kasy. Sprzedawać go to się niezbyt opłaca. Zobaczymy co nowy sezon przyniesie.

    #178828
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    A gdyby jeszcze kasa pozwoliła na kolejny pojazd (marzenia, marzenia) na ultrasprawne przemieszczanie się po mieście/do pracy, wybrałbym Aprilię Leonardo 250 🙂

    http://otomoto.pl/aprilia-leonardo-250-unikat-igla-majesty-burgman-125-M4177052.html

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button