Powrot do skutera po 10 latach

Dzień dobry. Bardzo mi miło będzie Was poznać na forum, jakoż jestem jego nowym użytkownikiem.

Swojego czasu, w latach mojej edukacji gimnazjalnej i licealnej mialem skuter 50, zrobilem nim dobre 30 tys km. Pozniej zakupilem samochod i skuter zostal sprzedany.

Dzis sobie mogę znowu pozwolic na jednoslad. Stąd moja prośba o pomoc od Was.
Mam budżet okolo 5000 zł na używany sprzed. Nie chce brnąc w chinskie skutery. Marka nie ma znaczenia, ważne by byl to sprawdzony model. Jaki najmocmiejszy skuter 125 na kat B (chodzi mi o mozliwie najwyzsza predkosc przelotową) możecie mi polecic?

Pozdrawiam

Najmocniejsze na B mogą mieć 15KM. Ale nie zawsze te są najszybsze. Musisz poczytać testy sprzętów i wybrać coś dla siebie. Wszystkie markowe będą osiągać te 100km/h, ale prędkość przelotowa to będzie 80-90km/h.

Myślisz, ze PCX bedzie najlepszym wyborem, czy lepiej poszukać jakiegoś zablokowanego 2t ? Jakie skutery 2t możesz polecić do tej kwoty (ew. 4t ze znośną dynamiką) ?

Jeszcze jedno pytanie - czy w podanym budżecie mam szansę wyrwać coś z ABSem ?

PCX jest wolny bo jest mały i stosunkowo słaby (za to bardzo mało pali).
Żaden 50 w 2T nawet odblokowany i po tuningu (nawet grubym) nie dorówna komfortem eksploatacji sensownej 125 - wiec w strone 2T nie idź.
Już ci kolega napisał że najmocniejszy nie znaczy najszybszy a do tego sztuka używana sztuce nie równa a do tego dwa identyczne mogą mieć różne zużycie, różnie zestrojone napędy (z powodu gmerania właściciela lub tego że były na różne rynki)…itd.
Dobrym wyborem wśród używanych jest honda phanteon, honda sh, sym gts/joymax, kymco downtown lub grand dink, jakas yamaha xmax lub suzuki burgman, piaggio x8/x9/x10 albo aprilla atlantic, peugeot satelis. Przy czym oczywiście kluczowa tu jest historia danej sztuki i jej stan. One nie się wieczne i od eksploatacji sie zuzywają. Pytanie jak bardzo i czym były naprawiane - jak zamiennikami - to słabo.

Wszystkie te z tej półki rozpędzą się do około 100-105 km/h nieliczne sztuki pojada ciut szybciej ale nie wszystkie z danego modelu tylko konkretne (z przyczyn losowych i tajemniczych) - natomiast “przelotowo” to one wszystkie mogą swobodnie jechać 80-90km/h bez piłowania po czerwonym polu na obrotomierzu. To je odróżnia od konstrukcji na GY6 chińskim (romety, junaki, bartony, zipy…itd w klasie maxi) bo te mają po 8-9KM i dla nich 85-90km/h to max a bezpiecznie tak “przelotowo” to ze 20% mniej.

Taka Forza 125 pod moją gruba osoba wyciska 120 z kufrem wysoka szyba i deflektorem na 10cm ponad szybę. Po zdjęciu uprzyjemniaczy wyciska 128 tak okolo. Tylko że jest nowa. Ja bym poszedł w jakiegoś Kymco. Agility 16+ nowe można dostać trochę ponad budżet a to bardzo wytrzymała maszyna, tylko ona raczej szybko nie poleci. Żadna 50 jednak cię nie dogoni

licznikowe 120kmh czy wg gps? bo ja mówie o realnej predkosci a nie wskazaniach licznika.

ok. licznikowe - czytałem test. Czyli kraina fantazji i zyczeń :).

W każdym razie nie o tym temat i Forza jest 4x poza budżetem wiec i tak nie ma tu znaczenia.

Przekłamanie to 11km/h sprawdziłem to bo sam byłem zdziwiony.

“PCX jest wolny bo jest mały i stosunkowo słaby (za to bardzo mało pali).
Żaden 50 w 2T nawet odblokowany i po tuningu (nawet grubym) nie dorówna komfortem eksploatacji sensownej 125 – wiec w strone 2T nie idź.”

Nie chodziło mi o 50 2t, tylko 125 2t :slight_smile:

“PCX jest wolny bo jest mały i stosunkowo słaby (za to bardzo mało pali).”
Taka wielkość skutera mnie zadowala. PCX jest słaby? A to nie ma tego samego silnika od Forzy ? (btw, chyba niższa waga jest na plus jesli chodzi o osiągi, a nie na minus :stuck_out_tongue: )

Raczej nie chcę maxi skutera, szukam czegoś średniego rozmiaru. Kymco jest fajne, ale zdecydowanie odstaje osiągami PCXa

2t 125 w skuterze nie ma sensu bo 4t osiągają te 15km

125 w 2T po pierwsze nie są na B bo są za mocne. Tak samo jak satelis 125 compressor - doładowanie powoduje że wykracza poza ustawe.
Po drugie latanie takim “pryszczem” jak PCX z prędkością 90 po trasie to śmierć w oczach. Niższa waga jest na plus jeżeli chodzi o osiagi ale na minus jeżeli chodzi o prowadzenie przy wiekszych prędkościach. Po prostu PXC nie do tego jest zaprojektowany. To mieszczuch

Przekłamanie to 11km/h sprawdziłem to bo sam byłem zdziwiony
przy jakiej predkości sprawdzałes to przekłamanie - przy tym maksie 128 na budziku? To fartowna sztuka.

Mój sym GTS też łapie 116-117km/h wg GPS pokazując prawie 130 na zegarach a nie ma nawet 14KM i waży 170kg. Tutaj nie ma reguł. Fabrycznie ma latać 105 a są sztuki z 2017 roku (teoretycznie 114KM) które z trudem do tych 100 dochodzą.

Już nie pamiętam dokładnie, prędkość bardzo blisko maksymalnej.

Możesz jeszcze wyrwać coś takiego jak Yamaha Xenter 125. Koleżanka kupiła w zeszłym roku i jest bardzo zadowolona. Plusem jest chłodzenie cieczą tak więc trasy mu nie straszne.