Powiększenie pojemności

Hej.
Mam do wymiany wał, ale w sumie to cyl też by można, a głowica też nie jest w najlepszej kondycji więc w sumie przy okazji... Czemu nie? :)
Jaką maksymalną pojemność na dzień dzisiejszy mógłbym zrobić z tego silnika wymieniając te, ew jakieś dodatkowe części? No i jakim kosztem? :)
Z góry dzięki.
Pozdrawiam

90cm3 (52,4 mm) max wejdzie pod dany karter. Do tego większy gaźnik + filtr powietrza.
Tu masz taki fajny zestawik
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-cylinderkit-racing-90cc-524mm-editiongy6-kymco-p-2498-1.html

Pamiętaj o wale.

O kurde, naraku ^^
Trochę drogo, za ta kasę wolał bym zrobić swapa na piaggio lc :)
Może jakieś bardziej chińskie części?
Ile muszę przeznaczyć na sam ogarnięty wał?

Jak kupisz coś chińskiego no name za 50,100,150 zł to prędzej czy później i tak kupisz raz, a porządnie bo te chińskie cylindry, wały, głowice itd. i tak Ci padną. A takie firmowe to kupujesz raz na min. 20 000 km.

Sam stwierdził że ma wał do wymiany a cylinder i głowice chciałby zmienić przy okazji bo chińskie zestawy są dość tanie. Jeśli ma około 900 zł żeby pakować się w LC z Piaggio to życzę mu powodzenia, sam bardziej zastanawiałbym się na Piaggio AC bo jest taniej i prościej a dodatkowych korzyści płynących z Piaggio LC ta rama i te hamulce nie udźwigną.

Sam na Piaggio NRG z cylindrem 65 cm3 i oryginalną resztą (edycja limitowana sport series) złapałem lekko ponad 100 km/h ale co się spodziewać po tej maszynie skoro siedział tam gaźnik 19 mm z dyszą #72 a oryginalny prędkościomierz wyskalowany był do 140 kph. Bajka, szkoda że taka twarda.

Z własnego doświadczenia wiem że cylinder 90ccm w chińczyku to słaby pomysł, bo silnik jest na tyle silny że przeniesienie napędu nie wytrzymuje, paski, wariatory sypią się jeden po drugim, ale jest na tyle słaby że mi osiągi z czasem nie wystraczały, byłem zadowolony kilka dni i mi się znudziło, chciałem więcej mocy. Seryjny wał wytrzymał przy cylku 90ccm 16 tyś km i siadło łożysko w korbowodzie, ale przez te 16 tyś km ile ja się nakupiłem wariatorów, rolek , pasków itp, to głowa mała. Po rozsypaniu wału wpadłem na kretyński pomysł żeby postawić silnik na dobrej jakości bebechach, zamontowałem tylko nowy chiński cylek WM motor 90ccm bo stary miał 16 tyś nalatane i w ogóle sie nie kwalifikował do wymiany, był jak nowy , ale skoro stawiam silnik od nowa to i nowy cylek kupiłem, w końcu nie wiadomo jaki grogi nie był, ale że miałem dość rwania sie pasków, łamania wariatorów więc szarpnąłem sie na wario malossi, wał top racing, i takie tam duperele, cały silnik wyszedł 1400zł. Fakt przejechałem na nim 5 tyś km i nie robiłem kompletnie nic, ciągle ten sam wariator , ten sam pasek itp, ale za bardzo mnie irytowały osiągi i zimą zeszłego roku sprzedałem ten silnik i zrobiłem swap na piaggio LC 125, koszt raczej mały bo wyszło mi coś 800-900zł ale efekt jest piorunujący, dobre przyspieszenie, v max nawet za duży :) niż mi potrzeba. Przyzwoite spalanie, w tym roku przejechałem 15 tyś km i zero jakiej kolwiek awarii, zmieniałem tylko olej co 4 tyś km i to cała obsługa, a przecież ten silnik to gdzieś pewnie ze złomu z zagranicy przyjechał, ale towar dobrej jakości to nawet z nieznaną historią może dać dużo frajdy i satysfakcji. Roboty przy tym jest masa cała rama zawieszenie, wszystko trzeba przerobić ale naprawdę warto, wersja lc ma taką niedogodność że nie można zorganizować miejsca na chłodnicę , ale LC jest sporo mocniejszy, Ac troszkę jest słabszy ale o wiele mniej roboty jest przy przeróbkach. Niestety ja juz się oswoiłem z dynamiką swojego skutera i jeśli kiedyś mój silnik zaniemoże, zamontuję taki sam tylko w wersji 180-200ccm :) Cały skuter mam przygotowany, tak że bez problemu będzie pomykał z takim silnikiem 200ccm i napewno nic nie pęknie nic się nie wygnie, niestety takie modyfikacje ramy zajęły mi prawie 2 miesięce zeszłej zimy.

No to tak, belebele:
1. Wymiana przedniego bębna na tarcze
2. Wymiana wału na porządny
3. Wymiana wariatora na porządny (może być np. standardowy NARAKU za 100 zł)
4. Wymiana paska napędowego na bando
5. Wymiana PRZEŁOŻEŃ z 11/1 obrotów dzwonu na 10/1 lub 9/1.

Przełożenia są ważne, gdyż co Ci z większej pojemności, jak on osiągnie max obroty, i będzie jechał max 75km/h ? (licznikowe 80-85km/h). Do przełożeń 10/1 lub 9/1 to załóż standardowy wariator dobrej firmy + rolki max 5 grama. Efekt będzie taki, że przyśpieszenie, aż tak bardzo nie spadnie, a v-max będzie przy mniejszych obrotach. Co skutkuje zmniejszonym zużyciem spalania, powiększeniem prędkości v-max. Należy pamiętać, że zmiana przełożeń pomoże, jednak przy pojemności cylindra min. 72cm3. Przy 50cm3 tylko sprawę można pogorszyć, gdyż silnik nie będzie miał, aż tyle mocy.

Witajcie mam mały problem mam skuter Baotian bt49qt-2 4t jest aktualnie z 50ccm na 70 ale chciałbym stuningować ten silnik na maxa jak sie tylko da i widzialem kilka czesci na allegro i cylek 100ccm jak by ktoś mogł prosze mi podać najlepsze czesci do mojego skuterka i prosił bym o linki jak można pozdrawiam

chciałbym stuningować wszystko co sie da w silniku dawajcie swoje przykłady

oczywiście mowie tu o chińskich częściach co sadzicie ? czy warto ? czy kupować orginalne do mojego chińczyka?

Te 100cm3 na allegro to jest praktycznie 80cm3.
Nie pakuj się w chińskie części, bo pojeździsz na nich góra 5 tys. km i do wymiany.
Proponuje tak:

1. Większy gaźnik
2. Cylinder 90cm3 + większa głowica
3. Wzmacniany wał (http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-korbowy-naraku-139qmba-zebow-p-6294-1.html)
4. RACING-owy moduł CDI
5. Wariator sportowy (kupuj markowe np. Naraku, czy Malossi)
6. Przełożenia wtórne - Dla pojazdów o kole 12/13 cali - 11/1, dla pojazdów o kole 10 cali - 9/1
7. Sprzęgło naraku
8. Sportowy wałek rozrządu
9. Do wariatora Racing - Kevlerowy pasek napędowy, do wariatora standardowego - standardowy pasek napędowy firmy Bando.

a gdzie to mozna zobaczyc ceny itp jak mozesz to wyślij mi na poczte linki z tymi czesciami co mi powiedziałeś moj email dj_patrolek@wp.pl

i jak zauważyłem te części naraku to bym musiał wydać kilka tysiecy na tuning

Napisałeś, że chcesz go stuningować na maxa, więc podałem Ci tuning na maxa.

a mógł byś mi kazdej cześci co podałeś dać linka ? i co sadzisz o tuningowej cewce napięcia ?

mówisz o tym cylinderku
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-cylinderkit-racing-90cc-524mm-editiongy6-kymco-p-2498-1.html?cPath=14324_15544_15579&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

a i o co chodzi z tym przełożeniem pierwotnym ?
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-przelozenia-pierwotne-racing-1850-kymco-chinskie-p-16530-1.html?cPath=14324_15544_17718&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-przelozenia-pierwotne-racing-1751-kymco-chinskie-p-16528-1.html?cPath=14324_15544_17718&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-przelozenia-wtorne-racing-1749-china-kymco-p-16620-1.html?cPath=14324_15544_17718&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10
?? i jaki dokładnie do mojego skutera powinienem dać wariator sprzegło itp ? bo niewiem ktore bedzie pasować ?

Tak, chodzi mi o ten dokładnie cylinder. Jaki masz dokładnie skuter, i ile cali ma opona w tylnym kole?
Takie pierdoły jak sportowa cewka zapłonowa, czy irydowa świeca zapłonowa dużo, Ci nie da. Może delikatnie obniży/podniesie spalanie, poprawi kulturę pracy silnika, ale nie jest to nie zbędne.

które przełożenie bedzie najlepsze ?

Zapomniałem dodać, abyś pamiętał o wale, gdyż jest to pewne jak 2 razy 2, że seryjny się rozłoży przed cylindrem, a jak się wał rozłoży, to i za pewne pójdzie tłok, wariator, pasek napędowy. Tak więc szkoda takiego cylindra na seryjny wał. Ja np. będę zmieniał przez zimę cylinder na 72cm3, i nie zmienię go bez zmiany wału, gdyż seryjny wał w takich skuterach jaki ja mam wytrzymuje max 15 tys. km. Co sezon robię 10 tys. km, więc jaki jest sens zakładania cylindra za 330 zł do seryjnego wału, który się rozsypie, a razem z nim cylinder? ;P