Powiększenie pojemności

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #151103
    belebele
    Użytkownik
    • 19
    • 258Postów:

    Hej.
    Mam do wymiany wał, ale w sumie to cyl też by można, a głowica też nie jest w najlepszej kondycji więc w sumie przy okazji… Czemu nie? 🙂
    Jaką maksymalną pojemność na dzień dzisiejszy mógłbym zrobić z tego silnika wymieniając te, ew jakieś dodatkowe części? No i jakim kosztem? 🙂
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam

    #151105
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    90cm3 (52,4 mm) max wejdzie pod dany karter. Do tego większy gaźnik + filtr powietrza.
    Tu masz taki fajny zestawik
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-cylinderkit-racing-90cc-524mm-editiongy6-kymco-p-2498-1.html

    Pamiętaj o wale.

    #151106
    belebele
    Użytkownik
    • 19
    • 258Postów:

    O kurde, naraku ^^
    Trochę drogo, za ta kasę wolał bym zrobić swapa na piaggio lc 🙂
    Może jakieś bardziej chińskie części?
    Ile muszę przeznaczyć na sam ogarnięty wał?

    #151107
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Jak kupisz coś chińskiego no name za 50,100,150 zł to prędzej czy później i tak kupisz raz, a porządnie bo te chińskie cylindry, wały, głowice itd. i tak Ci padną. A takie firmowe to kupujesz raz na min. 20 000 km.

    #151109
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Sam stwierdził że ma wał do wymiany a cylinder i głowice chciałby zmienić przy okazji bo chińskie zestawy są dość tanie. Jeśli ma około 900 zł żeby pakować się w LC z Piaggio to życzę mu powodzenia, sam bardziej zastanawiałbym się na Piaggio AC bo jest taniej i prościej a dodatkowych korzyści płynących z Piaggio LC ta rama i te hamulce nie udźwigną.

    Sam na Piaggio NRG z cylindrem 65 cm3 i oryginalną resztą (edycja limitowana sport series) złapałem lekko ponad 100 km/h ale co się spodziewać po tej maszynie skoro siedział tam gaźnik 19 mm z dyszą #72 a oryginalny prędkościomierz wyskalowany był do 140 kph. Bajka, szkoda że taka twarda.

    #151150
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Z własnego doświadczenia wiem że cylinder 90ccm w chińczyku to słaby pomysł, bo silnik jest na tyle silny że przeniesienie napędu nie wytrzymuje, paski, wariatory sypią się jeden po drugim, ale jest na tyle słaby że mi osiągi z czasem nie wystraczały, byłem zadowolony kilka dni i mi się znudziło, chciałem więcej mocy. Seryjny wał wytrzymał przy cylku 90ccm 16 tyś km i siadło łożysko w korbowodzie, ale przez te 16 tyś km ile ja się nakupiłem wariatorów, rolek , pasków itp, to głowa mała. Po rozsypaniu wału wpadłem na kretyński pomysł żeby postawić silnik na dobrej jakości bebechach, zamontowałem tylko nowy chiński cylek WM motor 90ccm bo stary miał 16 tyś nalatane i w ogóle sie nie kwalifikował do wymiany, był jak nowy , ale skoro stawiam silnik od nowa to i nowy cylek kupiłem, w końcu nie wiadomo jaki grogi nie był, ale że miałem dość rwania sie pasków, łamania wariatorów więc szarpnąłem sie na wario malossi, wał top racing, i takie tam duperele, cały silnik wyszedł 1400zł. Fakt przejechałem na nim 5 tyś km i nie robiłem kompletnie nic, ciągle ten sam wariator , ten sam pasek itp, ale za bardzo mnie irytowały osiągi i zimą zeszłego roku sprzedałem ten silnik i zrobiłem swap na piaggio LC 125, koszt raczej mały bo wyszło mi coś 800-900zł ale efekt jest piorunujący, dobre przyspieszenie, v max nawet za duży 🙂 niż mi potrzeba. Przyzwoite spalanie, w tym roku przejechałem 15 tyś km i zero jakiej kolwiek awarii, zmieniałem tylko olej co 4 tyś km i to cała obsługa, a przecież ten silnik to gdzieś pewnie ze złomu z zagranicy przyjechał, ale towar dobrej jakości to nawet z nieznaną historią może dać dużo frajdy i satysfakcji. Roboty przy tym jest masa cała rama zawieszenie, wszystko trzeba przerobić ale naprawdę warto, wersja lc ma taką niedogodność że nie można zorganizować miejsca na chłodnicę , ale LC jest sporo mocniejszy, Ac troszkę jest słabszy ale o wiele mniej roboty jest przy przeróbkach. Niestety ja juz się oswoiłem z dynamiką swojego skutera i jeśli kiedyś mój silnik zaniemoże, zamontuję taki sam tylko w wersji 180-200ccm 🙂 Cały skuter mam przygotowany, tak że bez problemu będzie pomykał z takim silnikiem 200ccm i napewno nic nie pęknie nic się nie wygnie, niestety takie modyfikacje ramy zajęły mi prawie 2 miesięce zeszłej zimy.

    #151159
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    No to tak, belebele:
    1. Wymiana przedniego bębna na tarcze
    2. Wymiana wału na porządny
    3. Wymiana wariatora na porządny (może być np. standardowy NARAKU za 100 zł)
    4. Wymiana paska napędowego na bando
    5. Wymiana PRZEŁOŻEŃ z 11/1 obrotów dzwonu na 10/1 lub 9/1.

    Przełożenia są ważne, gdyż co Ci z większej pojemności, jak on osiągnie max obroty, i będzie jechał max 75km/h ? (licznikowe 80-85km/h). Do przełożeń 10/1 lub 9/1 to załóż standardowy wariator dobrej firmy + rolki max 5 grama. Efekt będzie taki, że przyśpieszenie, aż tak bardzo nie spadnie, a v-max będzie przy mniejszych obrotach. Co skutkuje zmniejszonym zużyciem spalania, powiększeniem prędkości v-max. Należy pamiętać, że zmiana przełożeń pomoże, jednak przy pojemności cylindra min. 72cm3. Przy 50cm3 tylko sprawę można pogorszyć, gdyż silnik nie będzie miał, aż tyle mocy.

    #151459
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    Witajcie mam mały problem mam skuter Baotian bt49qt-2 4t jest aktualnie z 50ccm na 70 ale chciałbym stuningować ten silnik na maxa jak sie tylko da i widzialem kilka czesci na allegro i cylek 100ccm jak by ktoś mogł prosze mi podać najlepsze czesci do mojego skuterka i prosił bym o linki jak można pozdrawiam

    #151460
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    chciałbym stuningować wszystko co sie da w silniku dawajcie swoje przykłady

    #151461
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    oczywiście mowie tu o chińskich częściach co sadzicie ? czy warto ? czy kupować orginalne do mojego chińczyka?

    #151464
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Te 100cm3 na allegro to jest praktycznie 80cm3.
    Nie pakuj się w chińskie części, bo pojeździsz na nich góra 5 tys. km i do wymiany.
    Proponuje tak:

    1. Większy gaźnik
    2. Cylinder 90cm3 + większa głowica
    3. Wzmacniany wał (http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-korbowy-naraku-139qmba-zebow-p-6294-1.html)
    4. RACING-owy moduł CDI
    5. Wariator sportowy (kupuj markowe np. Naraku, czy Malossi)
    6. Przełożenia wtórne – Dla pojazdów o kole 12/13 cali – 11/1, dla pojazdów o kole 10 cali – 9/1
    7. Sprzęgło naraku
    8. Sportowy wałek rozrządu
    9. Do wariatora Racing – Kevlerowy pasek napędowy, do wariatora standardowego – standardowy pasek napędowy firmy Bando.

    #151468
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    a gdzie to mozna zobaczyc ceny itp jak mozesz to wyślij mi na poczte linki z tymi czesciami co mi powiedziałeś moj email [email protected]

    #151469
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    i jak zauważyłem te części naraku to bym musiał wydać kilka tysiecy na tuning

    #151480
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Napisałeś, że chcesz go stuningować na maxa, więc podałem Ci tuning na maxa.

    #151484
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    a mógł byś mi kazdej cześci co podałeś dać linka ? i co sadzisz o tuningowej cewce napięcia ?

    #151485
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:
    #151486
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:
    #151487
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Tak, chodzi mi o ten dokładnie cylinder. Jaki masz dokładnie skuter, i ile cali ma opona w tylnym kole?
    Takie pierdoły jak sportowa cewka zapłonowa, czy irydowa świeca zapłonowa dużo, Ci nie da. Może delikatnie obniży/podniesie spalanie, poprawi kulturę pracy silnika, ale nie jest to nie zbędne.

    #151488
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    które przełożenie bedzie najlepsze ?

    #151489
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Zapomniałem dodać, abyś pamiętał o wale, gdyż jest to pewne jak 2 razy 2, że seryjny się rozłoży przed cylindrem, a jak się wał rozłoży, to i za pewne pójdzie tłok, wariator, pasek napędowy. Tak więc szkoda takiego cylindra na seryjny wał. Ja np. będę zmieniał przez zimę cylinder na 72cm3, i nie zmienię go bez zmiany wału, gdyż seryjny wał w takich skuterach jaki ja mam wytrzymuje max 15 tys. km. Co sezon robię 10 tys. km, więc jaki jest sens zakładania cylindra za 330 zł do seryjnego wału, który się rozsypie, a razem z nim cylinder? ;P

    #151490
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    a i do tego cylka 90ccm jaki wydech dać ? przelotowy ? czy jakiś inny ?

    #151491
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    dj_patrolek napisał:

    które przełożenie bedzie najlepsze ?

    Nie jestem czarodziejem, i nie wiem ile cali ma Twoje tylne koło w skuterze? Jaki masz skuter?

    #151492
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    dj_patrolek napisał:

    a i do tego cylka 90ccm jaki wydech dać ? przelotowy ? czy jakiś inny ?

    Standardowy wystarczy, to nie 2T.

    #151493
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    wiem wał zmieniam wszystkie twoje instrukcje juz rozpatrzyłem ale powiedz mi o wydechu o tych przekładniach itp i jaki wariator dać do mojego i rolki i sprezyny do tego ? i jakie sprzegło ? ja wszystko chce Naraku założyć narazie znalazłem takie części jak
    Wał NARAKU 381,10zł
    http://www.racing-planet.pl/korbowy-naraku-139qmba-zebow-p-6294-1.html?sessID=7bc087b5ad42b85c12e61b6ad816938d&shop_ID=1&sessID=7bc087b5ad42b85c12e61b6ad816938d

    Cylinder głowica tłok pierscienie zabezpieczenia uszczelki NARAKU 845,87zł
    http://www.racing-planet.pl/cylinderkit-racing-90cc-524mm-editiongy6-kymco-p-2498-1.html?cPath=14324_15544_15579&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10&shop_ID=1&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

    Gaźnik NARAKU 24mm 337,75zł
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-gaznik-naraku-24mm-85180ccm-4takt-p-1737-1.html?sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

    Kabel zapłonowy NARAKU 1m. 15,13zł
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-kabel-zaplonowy-naraku-pomaranczowy-p-19438-1.html?sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

    Cewka zapłonu NARAKU Racing V.2 High End 2 piny 105,87zł
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-cewka-zaplonu-naraku-racing-high-piny-p-430-1.html?sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

    Fajka silikonowa RACING uniwersalna- czerwona 21,17zł
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-fajka-silikonowa-racing-uniwersalna-czerwona-p-806-1.html?cPath=14324_15544_15578&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

    Świeca irydowa NGK – CR7HIX 87,71zł
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-swieca-irydowa-cr7hix-p-21040-1.html?cPath=14324_15544_15578&sessID=3099e5639b529cda2acd32053edfad10

    i szukam dalej i doradz mi z tym co ci napisalem a koło tył albo 12″ albo 13″ niejestem pewien

    #151494
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:
    #151495
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    i jak mowiłem chce go stuningowac na maxa i szukam wszystkich czesci jakie sie da zamontować

    #151496
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    chciałbym zebys mi doradził bo ja sie konpletnie nieznam na tych wariatorach i tych rolkach itp

    #151497
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    i jak z tym sprzegłem i z tymi sprezynami czyli w sprzegle i tą główną co idzie na srodek itp i niewiem jakie mam wybrać ?

    #151498
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Wszystko co znalazłeś jest w porządku, jednak elementy, które Ci wymienię poniżej są zbędne, i nie potrzebne – zmarnowane pieniądze, seryjne wystarczy.

    Kabel zapłonowy NARAKU 1m. 15,13zł
    Cewka zapłonu NARAKU Racing V.2 High End 2 piny 105,87zł
    Fajka silikonowa RACING uniwersalna- czerwona 21,17z
    Nowy Wydech

    Co do irydówki, to poprawi Ci prace silnika, ułatwi rozruch podczas mrozów, oraz obniży Ci o parę ml spalanie. Tylko, czy jest sens wydawać na to prawie 90 zł? Ja mam irydówkę za 25 zł, z której jestem bardzo zadowolony. Przelatała już około 8000 km, w tym wyprawę w obie strony na trasie (Warszawa – Nysa – Czechy) – 450 km w jedną stronę.

    Co do przełożeń to odpowiednie będą dla Ciebie 11/1 (nie wiem ile mają zębów – powiedz sprzedawcy, że chcesz zmienić przełożenia z 13 obrotów dzwonu na 1 obrót koła, na 11 obrotów dzwonu, na jeden obrót koła.)

    Dodatkowymi rzeczami jakimi powinieneś się zainteresować to chłodzenie – sportowy wiatrak Naraku

    Sportowym wałkiem rozrządu

    Sprzęgłem “Black Edition”

    O sprężynki centralne sprzęgła, centralną sprężynę mnie nie pytaj, bo się akurat na tym nie znam – starcza mi seryjne.

    #151499
    dj_patrolek
    Użytkownik
    • 0
    • 38Postów:

    koła mam 12″ 110/70/12 jedno i drógie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button