potrzebna pomoc

Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem skutera Barton Huragan. Wymieniłem rolki z 22,5g na 4,5g typu “D”. I teraz problemem jest to, że wcześniej prze max prędkości 45-50km/h skuter grzał się trochę a teraz przy 70-75km/h grzeje się tak bardzo ze trudno potem dotknąć napędu. I moje pytanie brzmi co zrobić teraz???

To chyba oczywiste, że im szybciej jedziesz tym więcej energii generuje silnik i tym samym więcej jest ciepła, które rozchodzi się po wszystkich częściach motocykla. Jak chcesz, żeby przekładnia nie grzała się tak bardzo to zwyczajnie zwolnij. A jak chcesz jeździć 70-75km/h to pogódź się z tym, że wszystko będzie gorące (można się oparzyć) a także coś w końcu może nie wytrzymać takich obciążeń.
A rolek pojedynczych o masie 22,5g to chyba nie ma. Być może do maxi skuterów typu Burgman to cięższe są. Do silników 50 lub 125 raczej stosuje się rolki o wadze do 10 gram jedna.

No ok a wymiana sprzęgła czy czegoś innego może cos pomóc?

Może pomóc o tyle, że nowe sprzęgło będzie dobrze nasmarowane, będzie miało nowe okładziny, nowe sprężynki - czyli nie będzie wyeksploatowane zwyczajnie. Na temperatury to jednak nie wpłynie w taki sposób, że je obniży.
Mnie przekładnia grzała się trochę mocniej wtedy gdy miałem nowy pasek lub nieodpowiedni pasek (raz taki kupiłem albo felerny pasek albo zły rozmiar) ale także gdy zakładałem nowy wariator i przeciw talerz. Po dotarciu się wszystkiego, temperatury się unormowały, oczywiście nie mierzyłem termometrem tylko na oko albo krótkie dotknięcie dłonią.
Pokrywa przekładni ma jakąś wentylację ale nie jest ona jakoś super wydajna. Od przodu (od kierunku, w którym jedziesz) jest sitko do wpuszczania powietrza, powietrze opływa mechanizmy przekładni i wypychane jest przez taki mały labirynt w tylnej, dolnej części pokrywy przekładni. O ile nie jest coś pozatykane a pokrywa przekładni nie zasyfiona to to powinno wystarczyć. Spróbuj ewentualnie przeczyścić pędzelkiem wszystko w środku a pokrywę można przepłukać benzyną ekstrakcyjną. Nasmarować tulejki bendixa oraz kopkę, złożyć i tyle. Po prostu dla wydłużenia żywotności paska nie należy jeździć na pełnej manetce tylko tak raczej 1/2 do 3/4 manetki. To pozwala na rozsądną ekonomię jazdy, przyzwoitą prędkość przelotową i skuter raczej się nie przegrzewa.

OK dzięki za pomoc.