Porting karterów

Wie ktoś o co chodzi ? jak zrobić ? czy coś da ?

No jak masz 2T i w miejsce cyla 50 wkładasz 70, to musisz doszlifować kanały karterów aby zgrywały się z tymi w cylku 70cc, które są większe. Czy to coś da? -tak da, niezakłócony przepływ mieszanki paliwowej i poprawę osiągów.

a w 4t ?

w 4T wszystko odbywa się w cylindrze

czyli najlepiej porting cylka zrobić ?

barteklodz napisał:

w 4T wszystko odbywa się w cylindrze

Odwrotnie! W 4T masz rozrząd w głowicy. W 2T tą funkcję spełniają kanały w cylindrze, otwierane i zamykane ścianką tłoka. Porting karterów polega na doszlifowaniu-wyrównaniu powierzchni styku kanałów karterów, względem kanałów podstawy cylindra 2T -(przeważnie po zmianie pojemności silnika), tam gdzie jest uszczelka pod cylindrem, aby nie tworzyły się niekorzystne zawirowania podczas napełniania mieszanki paliwowej do komory spalania.

Porting karterów to to samo co porting cylka ?

Nie nie ma czegoś takiego jak porting karterów, to się nazywa flow, stosuje się to w cylindrach klasy racing w 2t. Porting cylindra to powiększenie kanałów dolotowych, polerka, powiększenie okna wydechowego

jak nie ma jak jest. Nie słyszałeś o powiększaniu ścianek karterów w miejscu, gdzie dochodzą kanały płuczące? Można także robić polerkę skrzyni korbowej, dodatkowe uszczelnienie karterów (tzw. podkowa), stawidło itd. Tyczy się to tylko silnika 2T