Wie ktoś o co chodzi ? jak zrobić ? czy coś da ?
No jak masz 2T i w miejsce cyla 50 wkładasz 70, to musisz doszlifować kanały karterów aby zgrywały się z tymi w cylku 70cc, które są większe. Czy to coś da? -tak da, niezakłócony przepływ mieszanki paliwowej i poprawę osiągów.
a w 4t ?
w 4T wszystko odbywa się w cylindrze
czyli najlepiej porting cylka zrobić ?
Odwrotnie! W 4T masz rozrząd w głowicy. W 2T tą funkcję spełniają kanały w cylindrze, otwierane i zamykane ścianką tłoka. Porting karterów polega na doszlifowaniu-wyrównaniu powierzchni styku kanałów karterów, względem kanałów podstawy cylindra 2T -(przeważnie po zmianie pojemności silnika), tam gdzie jest uszczelka pod cylindrem, aby nie tworzyły się niekorzystne zawirowania podczas napełniania mieszanki paliwowej do komory spalania.barteklodz napisał:
w 4T wszystko odbywa się w cylindrze
Porting karterów to to samo co porting cylka ?
Nie nie ma czegoś takiego jak porting karterów, to się nazywa flow, stosuje się to w cylindrach klasy racing w 2t. Porting cylindra to powiększenie kanałów dolotowych, polerka, powiększenie okna wydechowego
jak nie ma jak jest. Nie słyszałeś o powiększaniu ścianek karterów w miejscu, gdzie dochodzą kanały płuczące? Można także robić polerkę skrzyni korbowej, dodatkowe uszczelnienie karterów (tzw. podkowa), stawidło itd. Tyczy się to tylko silnika 2T