Porównanie skuterów Colibropodobnych

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Porównanie skuterów Colibropodobnych

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe kava93 kava93 6 lata temu.

Oglądasz 14 postów - 1 przez 14 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #44844
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 485

    Przeglądam allegro z ciekawości, ze skuterami i ich cenami i zastanawia mnie jedna rzecz. Jest tam całe mnóstwo nowych skuterów colibropodobnych, zarówno 4T jak i 2T. Czym one się różnią oprócz malowania, naklejek różnych marek i czasami zegarów? Rozbieżność cenowa jest ogromna. Czy te różnice zależą od pazerności sprzedawców, czy rzeczywiście ten droższy będzie lepszy a tańszy gorszy? Chodzi mi o walory czysto użytkowe a nie estetyczne, czyli który ładniejszy… Bo podobno jak twierdzą ludzie „chińczyk to chińczyk, kup markowca” 🙂 …choć ja zdanie mam zupełnie inne 🙂

    I tak:
    – Neo Rich Sport 2T – 2050zł
    http://otomoto.pl/inny-inny-neo-rich-sport-2t-wyprzedaz-M2875060.html

    – Twister 50 Dynamic 4T- 2200zł
    http://otomoto.pl/inny-inny-twister-50-dynamic-M873066.html

    – Ferro 103 2T – 2599zł
    http://otomoto.pl/ferro-101-103-2t-wyprzedaz-skuter-serwis-M2876306.html

    – Romet 727 komfort 4T – 2650zł
    http://otomoto.pl/romet-727-komfort-retro-skutery-warszawa-M2726157.html

    – Zipp Toxic – 2899zł
    http://otomoto.pl/zipp-inny-toxic-nowy-model-raty-0-M2606175.html

    – Zipp Vapor – 3099zł
    http://otomoto.pl/zipp-vapor-nowy-model-M2747537.html

    To jak kupować – to najlepsze co najdroższe?
    Czy brać jak najtańsze, bo i tak nie ma różnicy?

    #44845
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Zipp, Romet i Ferro to można powiedzieć trochę lepsze chiniole. Chodzi tu bardziej o lepszą jakość spasowania plastików i innych elementów. Jak chińczyk to Keeway lub Zipp jednymi z lepszych chociaż z chinśkimi często bywa że trzeba trafić na dobry model chociaż ja jestem zdania jak się dba tak się ma.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #44850
    Zdjęcie profilowe guliwer55
    guliwer55
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Nie zgadzam się z wypowiedzią kolegi że jak się dba tak się ma bo skutery chińskie są produkowane na ilość a nie na jakość .Plastyki dopóki są skręcone to trzymają jak się rozkręci to już nie pasuje są łamliwe ,elementy silnika są robione z najgorszego materiału nie wytrzymują dłuższego okresu ,czasami w czasie gwarancji wymienia się kilka razy tą samą część.Te wszystkie skutery są produkowane na zamówienie naszych inżynierów za małe pieniądze ,jaka kasa taki towar .Obecnie mam Peugeot i zbytnio nie dam o niego a wygląda lepiej niż nowy azjata

    #44853
    Zdjęcie profilowe Ryglos
    Ryglos
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Według mnie to wszystko z jednej linii produkcyjnej zjechało. A jakość dopasowania plastików to zależy jak to było składane, a jeśli się nie mylę składane są te pierdziawki w Polsce.

    _______________________________________

    Derbi Senda X-Treme 2008r.

    #44867
    Zdjęcie profilowe dajkam
    dajkam
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Marketowy model Zipp-a, Toros F16 -1499zł To samo a 2x tańszy 😉

    „Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż”
    #44868
    Zdjęcie profilowe dajkam
    dajkam
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Marketowy model Zipp-a, Toros F16 -1499zł To samo a 2x tańszy 😉
    albo Romet, Router Bassa

    „Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż”
    #44871
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 485

    Nie wiem jak Toros, ale kiedyś oglądałem w markecie Bassę i ten miał hamulec przedni bębnowy. A pozostałe, które wymieniałem ja miały przynajmniej z przodu tarczę.

    #44879
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Tarcza jest skuteczniejsza od bębna ale hamulce bębnowe przy takich prędkościach jakie osiągają 50ccm dają spokojnie radę. Sam jeżdżę skuterem który ma z przodu jak i z tyłu bęben i po odpowiedniej regulacji nie ma problemu z zablokowaniem tylnego koła. Przednie też daje radę. Już kilka razy zdażyło mi się zablokować przednie koło przez co ledwo co udało mi się nie zaliczyć szlifa. A raz nawet przez zablokowanie przedniego koła mi się przytrafiło. Kiedyś hamulce bębnowe montowali nawet do motocykli 250ccm i dawało rade więc moim zdaniem bębny nie są złe ale nie powiem : tarcze są trochę lepsze.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #44894
    Zdjęcie profilowe Ryglos
    Ryglos
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    No wiadomo, że tarcze lepsze ;/ Mi praktycznie bęben nie hamuje już wcale, ale to kwestia ustawienia. Za to dzisiaj jak zatrzymywałem się na przystanku i hamowałem przednim hamulcem to troszkę piasku było i ledwo szlifa nie zaliczyłem… Na szczęście szybko odbiłem lewą nogą, ale za to potem mnie kostka jak jechałem bolała ;/

    P.S. I Bassa i Toros mają po 2 bębny 😉

    _______________________________________

    Derbi Senda X-Treme 2008r.

    #44916
    Zdjęcie profilowe dajkam
    dajkam
    Użytkownik
    • Postów: 115

    tarcze są skuteczne na asfalcie ale jak jest troszkę piasku to już masz szlifa pewnego. Bęben jest lepszy bo hamujesz na oba i nie boisz się, że się przednie zablokuje, A jak ci przyjdzie hamować tarczą to masz stracha, żeby nie zablokowało. Oczywiści mówię cały czas przednim hamulcu bo tył tarcza to według mnie na gówno potrzebne. I tak zablokuje koło a więc możesz zaliczyć szlifa a bęben trochę hamuje zanim go zablokujesz

    „Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż”
    #44917
    Zdjęcie profilowe dajkam
    dajkam
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Generalnie jeśli bęben dobrze ustawiony jest o wiele lepszy niż tarcze. Jak przyjdzie awaryjnie hamować to nie patrzysz w tedy czy masz piasek pod kołami i nie kontrolujesz siły naciskania hamulca, chcesz się jak najszybciej zatrzymać przez co przyciskasz hamulec na max. I w tedy masz szlifa pewnego przy tarczy. A jak jedziesz ponad 45km/h to może w skutkach być o wiele gorsze niż w ogóle nie hamowanie.

    „Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż”
    #44929
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 789

    dajkam wszystko kwestia wyczucia. Można się nauczyć tak hamować, by nie zablokować koła na piachu mając tarczę. Tarczówki się mniej też grzeją. Są skuteczniejsze. Bębny mają taki plus, że okładziny szczęk się wolno zużywają. Sam mam bęben z tyłu i na niego nie narzekam, bez problemu można koło zablokować. Kwestia regulacji cięgna.

    Router WS 50 2013
    #47808
    Zdjęcie profilowe Szydlos22n
    Szydlos22n
    Użytkownik
    • Postów: 48

    no niewiem kupilismy razem z kolega w tym czasie skutery ja kupilem zipp basic on coliber clasic jego skuter juz dawno stoi rozjebany prawie non stop odwiedzal mechanika a ja dopiero po jakichs 3latach pierwszy raz do niego zagladam 😀

    #47825
    Zdjęcie profilowe kava93
    kava93
    Użytkownik
    • Postów: 79

    słyszałem że zipp basic i vapor są njalepsze wsród takich colibropodobnych

Oglądasz 14 postów - 1 przez 14 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: