Poradnik jak kleić plastiki
- This topic has 5 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 14 years, 1 month temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 12 lutego 2010 dnia 16:16 #219256AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
Poradnik to nie moje dzieło , źródło ss.com
Jeżeli chcesz zostać stunterem musisz liczyć się z licznymi upadkami. I nie tylko my możemy ucierpieć w zetknięciu z asfaltem, ale i nasze maszyny. “Tu połamane, tam naderwane…” – te szydercze słowa często słyszymy z ust nabijających się z nas kolegów. Jednak nie zawsze nasze skutery muszą być połamane i zniszczone. Wystarczy trochę chęci i troszkę umiejętności manualnych.
By skleić własnoręcznie plastik potrzebujemy:
– lutownica – będziemy nią spawać pęknięcie,
– żywica poliestrowa (Repair Box) – w zestawie mata szklana i utwardzacz, 250 g za ok. 15 zł.,
– szpachlówka wykańczająca – w zestawie utwardzacz (taki sam jak z żywicy), 250g za ok. 10 zł.,
– pędzelki dwa mniejsze – jeden do nakładania żywicy, drugi zapasowy, gdy pierwszy się nam zniszczy, 2 zł. za szt.,
– rozpuszczalnik Nitro bądź benzyna ekstrakcyjna – do czyszczenia pędzla i oczyszczania od tłuszczu, 4 zł.,
– nożyczki,
– coś do miećszania,
– papier ścierny 200, wodny 400, wodny 800.
Na wstępie chciałbym napisać, że nasza amatorska naprawa nie jest tak trwała jak spawanie maszyną specjalnie do tego przeznaczoną. Jednak i z tym bywa różnie.
Połamany plastik przykręcamy w miejsce gdzie, powinien się znajdować na skuterze. Należy skręcić go tak by każda śrubka była na swoim miejscu. Ważne jest by nie ominąć żadnej z nich. Następnie bierzemy rozgrzaną lutownicę i pęknięcie na całej jego długości i nawet troszkę ponad, ‘dziurawimy’ obie strony w sposób taki jak na zdjęciu.
Najpierw końce pęknięcia i środek, potem resztę pęknięcia. Gdy wyschnie roztapiamy całość z góry by była mniej więcej równa (lepiej jest jeżeli są doły niżeli górki, bo te pierwsze łatwo załatamy szpachlówką). Po wyschnięciu bierzemy gruby papier ścierny (200) i szlifujemy miejsce sklejone z wierzchu oraz od dołu na około pęknięcia (żywica będzie mocniej ‘trzymała się’ plastiku). Etap klejenia mamy za sobą, teraz czas na wzmacnianie 🙂
Docinamy sobię kawałki maty szklanej odpowiednio dopasowane do kształtu pęknięcia. Pamiętajmy by zrobić dwu centymetrowy zapas z każdej strony oraz by dociąć dwie lub trzy warstwy maty.
Bierzemy suchą szmatkę, czubek nasączamy rozpuszczalnikiem i przeczyszczamy miejsce klejenia. Następnie wlewamy odpowiednią ilość żywicy do jakiegoś pojemniczka i dodajemy utwardzacza. Im więcej go dodamy, tym żywica szybciej wyschnie (ale bez przesady :P). Logiczne, że im mniej utwardzacza dodamy tym żywica będzie wolniej schnęła, bądź nie wyschnie wcale, co jest nie lada problemem.
Gdy już uporamy się z wymieszaniem składników czas przystąpić do zamoczenia naszego pędzelka w roztworze i nałożeniu na pęknięcie od strony WEWNÊTRZNEJ (z zewnątrz nie kleimy żywicą z powodu naszego nie doświadczenia w szpachlowaniu i szlifowaniu krzywizn). Potem nasze docięte kawałki maty nakładamy na mokre miejsce i dalej ‘malujemy’ żywicą, aż cała mata zostanie dokładnie zamoczona. Tak robimy z trzema warstwami maty szklanej. Teraz plastik należy odłożyć w jakieś suche i ciepłe miejsce by żywica szybciej nam wyschła. Zakończyliśmy pomyślnie etap drugi 🙂
Teraz rozrabiamy szpachlówkę z utawardzaczem. Tak jak w przypadku żywicy, lepiej dać więcej utwardzacza, by potem nie czekać długo na wyschnięcie. Po rozrobieniu, nakładamy starannie masę na sklejone pęknięcie. Należy zrobić to starannie i nie przesadzać z ilością, bo potem dużo czasu zajmie nam szlifowanie.
Po wyschnięciu bierzemy papier ścierny ‘200’ i z góry delikatnie szlifujemy (nie do równej powierzchni!). Następnie wodny papier ‘400’ maczamy w wodzie i szlifujemy do równej powierzchni. Tak samo z papierem wodnym ‘800’. Jeżeli czujemy, że mamy jeszcze jakieś nierówności powtarzamy całość od nowa (rozrobienie i nałożenie szpachlówki i zeszlifowanie).
Tak przygotowany plastik, matowimy na całej jego powierzchni papierem ‘800’ i oddajemy do lakiernika, bądź malujemy spray`em. Mam nadzieję, że mój poradnik pomoże Waszym skuterom wyglądać estetyczniej 😉
12 lutego 2010 dnia 16:34 #219257AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
ładna praca 😛
Sam pisałeś i Twoje fotki czy z netaż :DDja w żywicy miałem inny utwardzacz niż w szpachli, taki płyn przeźroczysty ale to od firmy widać zależy
12 lutego 2010 dnia 16:37 #219258AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Mafioz napisał:
Sam pisałeś i Twoje fotki czy z netaż :DD
wrona napisał:
Poradnik to nie moje dzieło , źródło ss.com
No to się wyjaśniło 😀
aaa bo dał to tak w rogu że nie widać tego w ogóle xd /Mafioz
12 lutego 2010 dnia 17:11 #219259AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Czytałem go na tamtej stronie i sam miałem go zamiar wstawić ale mi się nie chciało tzn. nie miałem czasu…
Ale na serio jest bardzo dobry i szczegółowy POLECAM ❗12 lutego 2010 dnia 17:59 #219260AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
EE ja jakieś 3 miechy temu dałem to samo identycznie fotki i wszystko i nikt podkleić nie chciał <lol> 😀
12 lutego 2010 dnia 20:04 #219261AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
no właśnie to już było, ale teraz to Wrona dał to podklejone
poradnik dobry według mnie. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.