Poradnik jak kleić plastiki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #219256
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Poradnik to nie moje dzieło , źródło ss.com

    Jeżeli chcesz zostać stunterem musisz liczyć się z licznymi upadkami. I nie tylko my możemy ucierpieć w zetknięciu z asfaltem, ale i nasze maszyny. “Tu połamane, tam naderwane…” – te szydercze słowa często słyszymy z ust nabijających się z nas kolegów. Jednak nie zawsze nasze skutery muszą być połamane i zniszczone. Wystarczy trochę chęci i troszkę umiejętności manualnych.

    By skleić własnoręcznie plastik potrzebujemy:
    – lutownica – będziemy nią spawać pęknięcie,
    – żywica poliestrowa (Repair Box) – w zestawie mata szklana i utwardzacz, 250 g za ok. 15 zł.,
    – szpachlówka wykańczająca – w zestawie utwardzacz (taki sam jak z żywicy), 250g za ok. 10 zł.,
    – pędzelki dwa mniejsze – jeden do nakładania żywicy, drugi zapasowy, gdy pierwszy się nam zniszczy, 2 zł. za szt.,
    – rozpuszczalnik Nitro bądź benzyna ekstrakcyjna – do czyszczenia pędzla i oczyszczania od tłuszczu, 4 zł.,
    – nożyczki,
    – coś do miećszania,
    – papier ścierny 200, wodny 400, wodny 800.




    Na wstępie chciałbym napisać, że nasza amatorska naprawa nie jest tak trwała jak spawanie maszyną specjalnie do tego przeznaczoną. Jednak i z tym bywa różnie.


    Połamany plastik przykręcamy w miejsce gdzie, powinien się znajdować na skuterze. Należy skręcić go tak by każda śrubka była na swoim miejscu. Ważne jest by nie ominąć żadnej z nich. Następnie bierzemy rozgrzaną lutownicę i pęknięcie na całej jego długości i nawet troszkę ponad, ‘dziurawimy’ obie strony w sposób taki jak na zdjęciu.





    Najpierw końce pęknięcia i środek, potem resztę pęknięcia. Gdy wyschnie roztapiamy całość z góry by była mniej więcej równa (lepiej jest jeżeli są doły niżeli górki, bo te pierwsze łatwo załatamy szpachlówką). Po wyschnięciu bierzemy gruby papier ścierny (200) i szlifujemy miejsce sklejone z wierzchu oraz od dołu na około pęknięcia (żywica będzie mocniej ‘trzymała się’ plastiku). Etap klejenia mamy za sobą, teraz czas na wzmacnianie 🙂


    Docinamy sobię kawałki maty szklanej odpowiednio dopasowane do kształtu pęknięcia. Pamiętajmy by zrobić dwu centymetrowy zapas z każdej strony oraz by dociąć dwie lub trzy warstwy maty.


    Bierzemy suchą szmatkę, czubek nasączamy rozpuszczalnikiem i przeczyszczamy miejsce klejenia. Następnie wlewamy odpowiednią ilość żywicy do jakiegoś pojemniczka i dodajemy utwardzacza. Im więcej go dodamy, tym żywica szybciej wyschnie (ale bez przesady :P). Logiczne, że im mniej utwardzacza dodamy tym żywica będzie wolniej schnęła, bądź nie wyschnie wcale, co jest nie lada problemem.


    Gdy już uporamy się z wymieszaniem składników czas przystąpić do zamoczenia naszego pędzelka w roztworze i nałożeniu na pęknięcie od strony WEWNÊTRZNEJ (z zewnątrz nie kleimy żywicą z powodu naszego nie doświadczenia w szpachlowaniu i szlifowaniu krzywizn). Potem nasze docięte kawałki maty nakładamy na mokre miejsce i dalej ‘malujemy’ żywicą, aż cała mata zostanie dokładnie zamoczona. Tak robimy z trzema warstwami maty szklanej. Teraz plastik należy odłożyć w jakieś suche i ciepłe miejsce by żywica szybciej nam wyschła. Zakończyliśmy pomyślnie etap drugi 🙂



    Teraz rozrabiamy szpachlówkę z utawardzaczem. Tak jak w przypadku żywicy, lepiej dać więcej utwardzacza, by potem nie czekać długo na wyschnięcie. Po rozrobieniu, nakładamy starannie masę na sklejone pęknięcie. Należy zrobić to starannie i nie przesadzać z ilością, bo potem dużo czasu zajmie nam szlifowanie.




    Po wyschnięciu bierzemy papier ścierny ‘200’ i z góry delikatnie szlifujemy (nie do równej powierzchni!). Następnie wodny papier ‘400’ maczamy w wodzie i szlifujemy do równej powierzchni. Tak samo z papierem wodnym ‘800’. Jeżeli czujemy, że mamy jeszcze jakieś nierówności powtarzamy całość od nowa (rozrobienie i nałożenie szpachlówki i zeszlifowanie).

    Tak przygotowany plastik, matowimy na całej jego powierzchni papierem ‘800’ i oddajemy do lakiernika, bądź malujemy spray`em. Mam nadzieję, że mój poradnik pomoże Waszym skuterom wyglądać estetyczniej 😉

    #219257
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    ładna praca 😛
    Sam pisałeś i Twoje fotki czy z netaż :DD

    ja w żywicy miałem inny utwardzacz niż w szpachli, taki płyn przeźroczysty ale to od firmy widać zależy

    #219258
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Mafioz napisał:

    Sam pisałeś i Twoje fotki czy z netaż :DD

    wrona napisał:

    Poradnik to nie moje dzieło , źródło ss.com

    No to się wyjaśniło 😀

    aaa bo dał to tak w rogu że nie widać tego w ogóle xd /Mafioz

    #219259
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Czytałem go na tamtej stronie i sam miałem go zamiar wstawić ale mi się nie chciało tzn. nie miałem czasu…
    Ale na serio jest bardzo dobry i szczegółowy POLECAM ❗

    #219260
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    EE ja jakieś 3 miechy temu dałem to samo identycznie fotki i wszystko i nikt podkleić nie chciał <lol> 😀

    #219261
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    no właśnie to już było, ale teraz to Wrona dał to podklejone :mrgreen:
    poradnik dobry według mnie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button