Plastiki Baotian thunder z innego skutera I Słabe osiągi

Witam. Otóż kupiłem skuter firmy Baotian. Model to Thunder Lite 50 4t. Chciał bym zmienić troszkę wygląd tego skutera ponieważ nie podoba mi się że światła drogowe są w kierownicy. Skuter kupiłem za małą kwotę więc mogę w niego włożyć troszkę pieniędzy. Otóż chciał bym aby lampy miał na dole czy jest możliwe przełożenie plastików z innego modelu? Z jakiego będą pasować? Jest to chiński skuter typowy z marketu.

Nie chciałem pisać kolejnego tematu więc napiszę tutaj.
Otóż skuter ma słabe osiągi. Na prostej drodze v-max jest to 45 lecz przy zakręconym dopływie paliwa na max (śruba w gaźniku maksymalnie w prawo i na iglicy maksymalnie na samej górze) Po minimalnym odkręceniu paliwa bądź przepięciu podkładki na iglicy skuter dławi się po minimalnym odkręceniu manetki i jego prędkość maksymalna to 20-30km/h. W skuterze były już ściągnięte blokady i kupiłem go już w takim stanie nic przy nim nie grzebałem. Przy rozpędzaniu przy około 25 do 40km/h pojawiają się trzaski w pokrywie tam gdzie jest zamontowane sprzęgło i wariator po osiągnięciu 45 trzaskanie przestaje. Dodam że ktoś założył stożkowy filtr powietrza i jak na razie nie mam możliwości kupna oryginalnej obudowy filtra powietrza. Nie znam się dobrze na mechanice dlatego piszę do znawców. Proszę mnie tu od razu nie pojeżdżać ponieważ może ktoś po tym co opisałem jest w stanie rozwiązać mój problem. Spalanie skutera to około 5-7l/100 czytałem że skuter fabryczny powinien nie przekraczać 3l.

I jeszcze kolejna rzecz. Otóż chciał bym zwiększyć pojemność silnika z 50 na 72 i co musiał bym kupić. Wiem z doświadczenia w romecie ogarze 205 trzeba było kupić tłok cylinder i głowice wraz z kompletem uszczelek, czy w skuterze 4t jest tak samo?

Z góry przepraszam za nieład w moim temacie i za wszystkie błędy ortograficzne.

Jest na necie taki temat gdzieś krok po kroku jak tuningować skutery 4T ( poradnik ale nie w formie wideo jakich pełno).

Światło najlepiej byłoby (moim zdaniem) wyciąć dziurę na nowe tam gdzie chcesz kupić klosz (były takie fajne cos jak w aerox) a ten górny gdzie masz halogen kupić plastik od inngo skutera ale od jakiego to już ci nie powiem.

Sprawdź ten filtr powietrza, jeśli słabej jakości to kup stożek ale gąbkowy, a jeśli będziesz śmigał gdzieś po piaszczystych drogach to najlepiej zwykły filtr z puszką. Te problemy odnośnie mocy mogą być przez ten filtr stożkowy lub przez gaźnik.

Sprawdź stan świecy, czy jest mokra czy sucha.

jeżdżę tylko po ulicy nie szaleje na skuterze gdzieś po drogach leśnych:D Myślałem jeszcze aby włożyć gąbke do tego filtra stożkowego czy to chociaż troszkę poprawi jego jakość?

Możliwe że owinięcie tego filtra w jakiś materiał poprawi jego pracę ale w sumie dolot będzie bardzo krótki i silnik będzie tracił moc na ciągłe zasysanie powietrza. W 4T i gaźniku z membraną sam dolot jest niezwykle ważny. Krótki i szeroki dolot poprawia wysokie obroty (potrafi zassać więcej benzyny) ale dół i środek obrotów będą dużo słabsze (testowałem to sam).

Strzelanie przed rozpędzeniem się do prędkości maksymalnej - miałem to gdy napęd mi padał, ogólnie problem z korektorem momentu obrotowego, łatwo sprawdzić czy jest zepsuty.

Ogólnie będę trzymał za Ciebie kciuki, szukaj usterek i ucz się je eliminować, w końcu nabierzesz wprawy w naprawie swojego sprzętu.

Jak na razie mam remont w domu i próbuję dłubać samemu jak tylko mam czas. Teraz już za późno i niestety nie rozbiorę już sprzęgła ale jutro się z tym pobawie. Co do obrotów skuter nie wchodzi na wysokie obroty podczas jazdy jedzie na średnich nawet z górki jak próbuję sie rozpędzić to nie wchodzi na wysokie cały czas go coś hamuje do 50km/h, raz tylko rozpędziłem się nim z górki do 67km/h ale to był tylko ten jeden raz. Jak ustawie go na stopce centralnej i podkręce manetką to wchodzi na obroty po czym słychać lekki spadek i za chwilę rozpędza się na bardzo wysokie obroty aż zaczyna nim trząść i jeździ na stopce na boki:D Podczas jazdy nie ma opcji wkręcić go aż tak wysoko. Kupił bym kompletne sprzęgło wariator wraz z rolkami i nowy tłok wraz z cylindrem tylko nie chce wpakowywać na darmo kasy jeśli okaże się że te części są sprawne. Za sam przegląd skutera zaś serwisy biorą 100-150zł więc za te pieniądze mógł bym już coś kupić:D A jeszcze co do dolotu to myślałem aby na stożek nasadzić rurkę dobrze ją uszczelnić aby łapał powietrze dopiero z tyłu gdzieś pod tylną lampą i w środek tej rurki umieścić kawałek gąbki to też ochroni silnik przed dostawaniem się piasku a z tyłu dobrze będzie dochodziło do silnika chłodne powietrze.

Owinięcie filtra szmatką bardzo cienką jeszcze pogorszyło osiągi. ;/ Przejechałem się kawałek i jechał max 20. Odkręciłem mu dawke paliwa o pół obrotu to nawet nie chciał odpalić. Zdjąłem szmatke zakręciłem tak jak było ale teraz to strasznie go muli jedzie kawałek i za chwile dławi się i znów jedzie normalnie.

Zmiana na gąbkę ci pomoże, lepsze to niż jakiś inny materiał w stożku.

Pozatym może to być wina rolek tak jak podejrzewasz.

Dziś miałem chwilke czasu więc zabrałem się za rozkręcenie sprzęgła i wariatora. Z racji tego że robiłem to pierwszy raz sprawiło mi to troszkę trudność ale jakoś sobie poradziłem:D Najpierw ściągłem pokrywę i od razu rozczarowanie. Pasek tak spękany jak by nie był wymieniany z 10lat. Ledwo się trzyma ale cóż rozkręcam dalej. Najpierw poszedł wariator, Ten talerz z ząbkami (nie wiem jak to się nazywa) lekko wygięty. Wyjąłem to i ściągłem pasek. Następny talerz starty jak... wyjąłem i znów rozczarowanie. Brak 2 plastików od tego talerza co dociska rolki, z 6 rolek 3 są inne a 3 inne (inny wygląd i waga).
Następnie zajołem się sprzęgłem. Koszyk sprzęgła aż fioletowy od przepalenia ( w karterze znajdował się jakiś czujnik z uciętym kabelkiem który ocierał o koszyk sprzęgła. Starte sprzęgło w środku.

Mam nadzieje że po kupnie nowego wariatora i sprzęgła skuterek będzie jeździł normalnie.

Jakie rolki polecacie do seryjnego 50cc? I czy będą potem pasować do 72cc? Bo w przyszłości mam zamiar zmienić na 72 pojemności.

Może od razu sprawdź korektor momentu obrotowego czy dobrze prowadzi talerze, ja u siebie musiałem to wymienić po 5k km, jak ściągniesz dzwon sprzęgła to będziesz wiedzieć co się dzieje.

Sprzęgło jest przepalone całe. Lekko wykrzywione tak jak by ktoś już kombinował przy tym i okładzin prawie brak. Muszę wymienić całość w komplecie.

Z racji tego że chyba nie da się edytować postów napiszę kolejny. Po 4dniach stania skutera postanowiłem chwilke się przejechać. Otóż zadziwiło mnie trochę ponieważ skuter miał bardzo dobre przyśpieszenie aż lekko podnosiło przednie koło i v-max 75 po przejechaniu się po ulicy pojeździłem około godziny po drogach rowerowych (leśnych) wyjechałem na ulicę i znów v-max 45 ale to już z górki i przyśpieszenie takie że brak słów. Co do części zamówiłem tego sporo
-Tłok z cylindrem 72cc (WM Motor)
-Moduł z możliwością regulacji obrotów (Made in china)
-Cewke wraz z nowym kablem i fajką (Made in china)
-Wariator (malossi multivar)
-Korektor momentu obrotowego (WM Motor)
-Dzwon sprzęgła (stage6)
-Wkład sprzęgła (malossi)
-Pasek (jakiś kevlar)
Po wymianie tych części opiszę dokładnie co się zmieniło, jaki jest v-max i przyśpieszenie.
Mam nadzieje że nie będą to wyrzucone pieniądze w błoto.

Witam otóż miałem troszkę czasu i pozakładałem te wszystkie części. Przyspieszenie jest ok nawet lekko podnosi koło z przodu. Prędkość maksymalna wzrosła do 80km/h lecz pojawił mi się dziwny problem. Zaczęły się stuki na wolnych obrotach lecz nie wiem z której strony. Wariator i sprzęgło jest dobrze dokręcone. Sprawdzałem magneto i też nie ma żadnych luzów wał też się nie przesuwa na boki przy ruszaniu magnetem.