Pierwszy w życiu skuter- który wybrać- propozycje do 3000 zł

Cześć, jestem nowy w temacie za parę dni biorę ślub i myślę, żeby sprawić sobie skuter. Dojeżdżam codziennie 30 km do pracy do Warszawy i muszę przeciskać się przez korki w Raszynie, zatem skuter to byłby chyba dobry pomysł.

Co wybrać? Czytałem że keewaye są dobre bo nie chińskie :P
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/wyprzedaz-skuter-keeway-hurricane-900zl-rabatu-i1716329571.html
oraz
http://allegro.pl/skuter-keeway-flash-2t-wyprzedaz-lubliniec-tanio-i1717586303.html

Który lepszy? Rocznikowo starszy- ale nowy czy brać tego z 2011
No i oczywiście chodzi też ogólnie który jest lepszy. Jaką prędkość mogę osiągnąć po odblokowaniu?

I ogólne pytanie- czy dystans 30km w jedną stronę (czyli 60km od pon do pt) to taki zdrowy dystans dla skutera i opłacalny czy może już za duży?

Po pierwsze, Wszystkiego Najlepszego Na Nowej Drodze Życia ;)
Po drugie, to jakaś głupota, że keeway'e nie są chińskie. Muszę Cię zaskoczyć, one są produkowane w Chinach, lecz jak na chińczyki nie są takie złe.
Po trzecie, po odblokowaniu można osiągnąć na średnim skuterze jakieś 65-70km/h, ale jeśli nowy skuter, to nie radzę cały czas tak jeździć, bo skuter się musi dobrze dotrzeć, żeby potem dobrze służył.
Po czwarte, dystans 30km dla skutera jest OK. Najlepiej nie jeździć dystansów dużych, dystans 50km jest optymalny dla skutera, jak i dla tyłka ;) A skuter na dotarciu, to 30km można robić, więcej bym z początku nie robił jednorazowo.
Po piąte zaraz przeglądne Twoje oferty i napisze co myślę ;)

Według mnie wygodniejszy byłby ten drugi. Ze spalaniem tam pierdoły piszą. 4T pali do 2,5l a jest oszczędniejszy. Wydaje mi się, że ten palił by 3-3,5l/100km. Tam pisze, że "Keeway jest Węgierską firmą". Ćwoki nie wspominają o tym, że może być nawet japońską firmą, ale już nie napisali, gdzie produkowane są te skuterki.

Dzięki za odpowiedź :)
Czyli i tak trzeba uważać...