! Forum Co Wybrać? Pierwszy Skuter

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 1 lat, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #310578
    Zdjęcie profilowe fikumikutopor
    fikumikutopor
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich.Zamierzam kupic swój pierwszy skuter i proszę o porade 50 czy 125 ? chodzi o to czy doświadczenia którego nie mam nie zabraknie przy nauce na 125 :)zastanawiam się nad jakąś używką koszt do 5000zl 175 cm wzrost waga 65 na skuterze siedziałem parę razy 🙂 Pozdrawiam

    #310581
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Zdecydowanie 125, jest po prostu bezpieczniej na ulicy. Nauka nie będzie problemem. Z kwotą 5000,- ocierasz się już prawie o nowe produkcji tajwańskiej.
    *
    http://olx.pl/oferta/kymco-like-CID5-IDgVy5Z.html#e131017daf
    http://olx.pl/oferta/kymco-agility-city-a-c-CID5-IDh6NYz.html#e131017daf
    lub chińskie
    http://olx.pl/oferta/skuter-quantum-r-125-CID5-IDgcQsl.html#e131017daf;promoted
    http://olx.pl/oferta/nowy-motorower-skuter-romet-black-city-125-gwarancja-tanio-CID5-IDabjnt.html#e131017daf
    *
    Wszystko zależy, jakiego typu skutera potrzebujesz. Mniejszy, większy, miejski, czy bardziej do dalszych wycieczek 🙂

    #310586
    Zdjęcie profilowe fikumikutopor
    fikumikutopor
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Dziekuje za odp myślałem nad kymco mieszkam teraz poza miastem w centrum miasta bywam rzadko jesli juz to mam samochod wiec nie problem .Myslałem nad nowym ale z drugiej strony to ma byc poczatek bardziej do nauki a docelowo wiadomo cos wiekszego w dalsze wycieczki .Jak narazie kreci mnie Yamacha X-Max lub cos w tym stylu.

    #310589
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Tylko że yamaszka za 5K będzie już kilkuletnia. Kupisz coś do 3,5-4K i resztę trzeba włożyć w serwis.
    http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-gotowy-do-rejestracji-wysoka-szyba-super-stan-CID5-IDh6bgt.html#c2e15dba70;promoted
    http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-125-abs-kategoria-b-prawo-jazdy-CID5-IDfmVvd.html#c2e15dba70
    http://olx.pl/oferta/sprzedam-yamaha-x-max-125-CID5-IDgYpGR.html#c2e15dba70
    Do tego najczęściej sprowadzona, od handlarza i z nieznaną przeszłością. A i serwis tani nie będzie.
    Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem o co z tymi yamahami chodzi. Miałem okazję pojeździć na dwóch: nowszej 125 i trochę starszej 250 z wariatorem JCosta. 250 była OK, nic specjalnego, ale 125 bardzo wrażliwa na wiatr. Nie wzbudziły mojego zainteresowania na tyle, żebym się zaślinił do marki, a wiem, że są liczni fani (patrz ekipa z Burgmanii). Może zabawa zaczyna się przy większych pojemnościach :-)))
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151014_1816361.jpg
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151012_1523511.jpg
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151014_1816581.jpg

    #310658
    Zdjęcie profilowe fikumikutopor
    fikumikutopor
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Zulus napisał:

    Tylko że yamaszka za 5K będzie już kilkuletnia. Kupisz coś do 3,5-4K i resztę trzeba włożyć w serwis.
    http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-gotowy-do-rejestracji-wysoka-szyba-super-stan-CID5-IDh6bgt.html#c2e15dba70;promoted
    http://olx.pl/oferta/yamaha-x-max-125-abs-kategoria-b-prawo-jazdy-CID5-IDfmVvd.html#c2e15dba70
    http://olx.pl/oferta/sprzedam-yamaha-x-max-125-CID5-IDgYpGR.html#c2e15dba70
    Do tego najczęściej sprowadzona, od handlarza i z nieznaną przeszłością. A i serwis tani nie będzie.
    Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem o co z tymi yamahami chodzi. Miałem okazję pojeździć na dwóch: nowszej 125 i trochę starszej 250 z wariatorem JCosta. 250 była OK, nic specjalnego, ale 125 bardzo wrażliwa na wiatr. Nie wzbudziły mojego zainteresowania na tyle, żebym się zaślinił do marki, a wiem, że są liczni fani (patrz ekipa z Burgmanii). Może zabawa zaczyna się przy większych pojemnościach :-)))
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151014_1816361.jpg
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151012_1523511.jpg
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151014_1816581.jpg

    Może nie tak się wyraziłem mój docelowy skuter bedzie to juz coś rodzaju tej wielkości Kymco DOWNTOWN 300i ABS ,ten którego teraz szukam bede traktował-jak da rade jako przejsciowy do opanowania techniki jazdy itp no i to juz inne pieniadze oczywiscie 🙂

    #310661
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    No to tym bardziej bym nie szukał czegoś, z czym będziesz musiał walczyć, bo ciągle coś, a naprawa droga, tylko jak najnowszy i sprawny, bez dodatkowych inwestycji i tani w naprawie, nauczyć się, polatać, poobijać 🙂 Sprzedać, nie ładować w niego kasy na remonty, naprawy, bo się nie zwróci przy sprzedaży.
    Wydaje mi się, że te dwa kymkacze z mojego postu, to dobra propozycja na pierwszy strzał. Zaczynałem od nowego kymco Agility City 125 półtora roku temu i był to bardzo fajny pomysł. Zaraziłem się bakcylem, kupiłem motocykl 125, zrobiłem prawko A i śmigam sobie teraz SYMem GTS 300i z ABSem (odpowiednik Downtowna) i jestem bardzo zadowolony, chociaż korci mnie już coś większego. Zupełnie mi to niepotrzebne, ale co tam. Jak kupowałem 300ccm, to obok stał Maxsym 600. Bałem się, że sobie z nim nie poradzę w ruchu miejskim. A teraz mnie kusi :-))) Ta choroba się rozwija :-))))
    Pomyśl tylko – skoro masz plan na maksiskuter, czy nie zacząć od biegówki 125. Będzie ci łatwiej zrobić prawo jazdy.

    #310662
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 164

    każda 125 jest wrażliwa na wiatr jeżeli chodzi o podmuchy od przodu i spowolnienie po powyżej tych 80km/h one naprawde mają niedostatki mocy i podmuchy to dużo. To tylko 125 i cudów nie ma
    A jeżeli chodzi o podmuchy z boku to kwestia opon i masy skutera. Jest zabudowany.. a jeszcze z szybą czy kufrem zbiera jak żagiel.
    Ja np przy wiatrach 35km/h i mocniejszych (10m/s i więcej) już np czuje że mam dość zabudowane felgi a nie obręcze z wielkimi prześwitami – czuć podmuchy wiatru w koło i uczucie jakbyś dmuchał w wentylator – dosłownie tak to odbieram jakbym kroił powietrze tymi profilami w feldze.
    A GTS i tak jest przeciez jednym z cięższych 125 bo w tej samej budzie jest 200 i 300cm.

    Kolejna liga to właśnie ta klasa 500 (tmax, xciting, maxsym, większe burgmany..itd) tylko one ważą po 220-250kg na dzieńdobry – wiec i stabilność przy podmuchach większa

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #310669
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    SYM jest bardzo stabilny. KACa mi przestawiało po pasie jak były dziury miedzy budynkami. Xmax 125 był jeszcze bardziej wrażliwy (tak mi się zdawało) na boczne podmuchy, a nie miał kufra. Ale faktycznie hyosung GT był stabilny (jak SYM), ale to ta sama kategoria wagowa, no i golas…

    #310679
    Zdjęcie profilowe pawelecm
    pawelecm
    Użytkownik
    • Postów: 358

    Z ostatniej wyprawy mogę napisać, że wrażliwość ba boczny wiatr people v/s kac jest mniej więcej 1/3 – znaczy ja odczuwałem lekkie poszarpywanie na kierownicy przy mocniejszych podmuchach, a kolegę na kac-u lekko przestawiało na drodze 🙂 – w obu skuterach obecne duże szyby. People waży z płynami 183, kac około 130, rozmiar kół ten sam, typ felg ten sam, przy obu zamontowane kufry.

    #310689
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Czyli raczej masa, niż powierzchnia boczna.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie